Rengeteg kritika érte a megjelenése óta a Microsoft Flight Simulatort. Abba senki sem köt bele, hogy a játék hogy néz ki, mert erre panasz aligha lehet. Arra viszont már sokkal több, hogy a fejlesztők általában minden frissítéssel sikeresen elrontottak valami addig működőt. Arról nem is beszélve, hogy a játék teljesítménye is finoman szólva távol áll az elfogadhatótól.
Utóbbin elvileg hamarosan sokat fog javítani a játék legújabb frissítése. E hónap végén debütál a Microsoft Flight Simulator Xbox One-on és Xbox Series X-en. És ezzel egyszerre érkezik meg a játék grafikus motorjának új frissítése is, amely a fejlesztők ígérete szerint alaposan rendbe teszi a CPU-használatot.
Hogy ez mennyit dobhat majd az fpsek számán, azt mutatta be az Asobo Studios vezetője, Sebastian Wloch egy élő közvetítésben. A videón Manhattan felett repkedett, először a játék jelenlegi változatával, amely az adott konfiguráción 30-40 fps közötti teljesítményre volt képes. Majd ugyanezzel a konfigurációval, de immár a frissítés aktiválása után repült tovább, és immár elég stabil 60 fps-t produkált a rendszer.
A fejlesztők elmondása szerint a jövőben további javulásra lehet majd számítani, mivel dolgoznak a DirectX 12 optimalizációján is, amely szintén jelentős fps-növekedést hozhat. Azt viszont még nem tudni, hogy ez mikorra valósulhat meg.