26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Milyen lett volna a Days Gone 2?

Jeff Ross mesélt a végül elkaszált tervekről.

Írta: GeryG 3 hozzászólás

Milyen lett volna a Days Gone 2?

A napokban kisebb port kavart, amikor a Sony nagy büszkén hirdette, hogy a Ghost of Tsushima már átlépte a 8 milliós eladási számot. Ezzel még nincs is semmi gond, szép teljesítmény, csakhogy a Bend Studio részéről Jeff Ross ezt követően kiállt a Sony ellen. Elmondása szerint az általuk fejlesztett Days Gone is hasonló eladási számokat hozott, ám a kiadó feléjük ezt végig kudarcként kommunikálta. Így nem is volt meglepő, hogy a stúdió által tervezett Days Gone 2-t végül még a tényleges fejlesztés rajtja előtt elkaszálták.

De milyen játék is lett volna a talán már soha el nem készülő Days Gone 2? Jeff Ross nemrégiben adott egy interjút az USA Today magazinnak, amelyben elmesélt párat a fejlesztők ötletei közül. Ezek között több olyat is találunk, aminek bizonyosan sokan örültek volna, de olyat is, ami finoman szólva is megkérdőjelezhető.

Cikkajánló
Days Gone teszt – Motoros Szent János kalandjai a halál árnyékának völgyében

Days Gone teszt – Motoros Szent János kalandjai a halál árnyékának völgyében

Szégyen a futás, de hasznos, avagy túlélési tanácsok világvége esetére.

Az első rész egyik legtöbbet kritizált hiányossága, hogy a főhős nem tudott úszni. Ha mély vízbe kerültünk vele, egyszerűen meghalt és tölthettük be a legutolsó mentést. Ezt a folytatásban már orvosolták volna, Deacon St. John megtanult volna úszni. A másik sokat kritizált játékelem a lopakodás volt, az ugyanis a legnagyobb jóindulattal is katasztrofálisan működött. Vagy inkább nem működött. A tervek szerint ezt úgy, ahogy van, törölték volna.

A játék világát még több halálos fenyegetést jelentő lénnyel töltötték volna fel, ami valószínűleg új freakereket, esetleg új vadállatokat és új veszedelmes túlélőfrakciókat jelenthetett volna. A sztori kapcsán túl sok részletet nem lehet tudni, de a tervek szerint elsősorban Deacon és Sarah kapcsolatára épült volna, miközben arra is választ kaptunk volna, hogy a fertőzés valójában mennyire pusztította el a világot.

A motor használata is változott volna, de elég fura irányba. A NERO állomásokon található anyagokkal lehetett volna különböző extra képességekkel felruházni, jelentsen ez bármit is. Talán fegyvereket aggathattunk volna rá vagy ilyesmi. Mindenesetre sokkal nagyobb hangsúlyt kapott volna a járgány fejleszthetősége.

A Bend Studio egyébként elég nagyban gondolkozott, ugyanis nem csak egy folytatás képe lebegett a szemük előtt, de mindjárt egy trilógiáé. Ehhez olyan klasszikusoktól vették volna a fejlődési mintát, mint a Batman: Arkham vagy az Uncharted szériák. Ezekben is csak fokozatosan tették elérhetővé az új lehetőségeket: Nathan Drake az első játékban csak a felszínen tudott úszni, de a későbbiekben már alá is merülhetett, míg a negyedik rész már egyenesen egy búvárkodós jelenettel indult.

Cikkajánló
Days Gone teszt – Kipróbáltuk a PC-s verziót

Days Gone teszt – Kipróbáltuk a PC-s verziót

A Bend Studio horrorjátéka az újabb eredetileg PlayStation-exkluzív program, amely PC-re látogatott.

Hogy lesz-e valaha is esély a Days Gone 2 (vagy akár további folytatásai) elkészítésére, azt most nehéz lenne megmondani. A dolgok jelenlegi állása szerint nem lesz, de a mai világban soha nem mond, hogy soha.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Peace
Peace [28473]
Kutyát nem érdekli milyen lett volna. :,-( Nagyon sajnálom, hogy nemet mondott a Sony. Én vártam azt a folytatást, remek volt az első rész. Messze nem tökéletes és valóban nem a megszokott Sony exkluzív minőség, de mégis elkapott a hangulata.
Dark Archon
Dark Archon [11641]
Szerintem eddig is csak lustaságból nem volt úszás, vagy a lovak úszástudása. Pedig már alap lehetne. De amíg modern játékokban is faajtók állják az ember útját, amit csak kulccsal lehet kinyitni, ez apróságnak tűnik.
subject17
subject17 [6844]
Nem a lopakodást törölték volna, hanem a lebukás esetén instant-failure lopakodós küldetéseket vagy küldetésrészeket. Az úszás hiányának pedig (a nyilvánvaló technikai okokon kívül) egyéb in-universe oka volt, nem Deek technikai tudásának hiánya.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)