25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Újabb lopakodós taktikai játék, jön a Sumerian Six

Második világháború, de ez még nem a Commandos.

Írta: GeryG 6 hozzászólás

Az Artificer stúdió eddig egy játékot tett le az asztalra, az eredetileg Homicidal All-Starsként indult, de végül Showgunnersként megjelent körökre osztott taktikai játékot. A stúdió a jelek szerint marad a taktikázásnál, de a köröket valós időre cserélik. Új játékuk, a Sumerian Six így a valósidejű lopakodós taktikai játékok táborát fogja erősíteni.

A műfajt jelenleg az olyan játékok képviselik, mint a Shadow Tactics, a Desperados III, a Shadow Gambit, illetve a War Mongrels. Utóbbi az egyetlen, amely a második világháborúban játszódik (most a Partisans 1941-et ne vegyük ide, az egy picit más). De most a Sumerian Six tovább gyarapítja majd a zsánert.

Igaz, e játék nem kapaszkodik két kézzel a valós történelemhez, helyette egy alternatív történelemben fog játszódni. A sztori szerint a világ legnagyobb tudósai megalapították az Enigma Squadot, amelynek egykor Hans Kammler is tagja volt. Ám utóbbi ördögi tervet eszelt ki egy misztikus anyag, a Geiststoffal, ezért kipenderítették. A náci rezsim viszont meglátta kutatásaiban a fantáziát és minden eszközt a kezébe adott, hogy folytassa kísérleteit. Az Enigma Squad megmaradt tagjainak így muszáj megállítania őt.

A sztoriból már sejthető, hogy ez a játék erősebben kapcsolódik a misztikumhoz, mint a műfaj többi képviselője (leszámítva persze a Shadow Gambitet). A játékmenet ezzel együtt a szokásos elemekből építkezik, mindegyik szereplő egyedi képességekkel és fegyverekkel rendelkezik. E tudásukat ügyesen kombinálva kell a pályákon végigosonni és likvidálni az őröket. Ami eltér a szokásostól, azok a képességek maguk, hiszen ezek közt több misztikusat is találunk. Egyikük például képes megszállni egy őr testét, amelyet nem irányít közvetlenül, cserébe csak „utazik” benne. Egy másik karakter képes medvévé változik.

A Sumerian Six egyelőre nem kapott megjelenési dátumot, viszont a demója elérhető a Steamen. Ebből következik, hogy PC-re biztosan elkészül, de konzolos verzióról nincs hír.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
  • Sumerian Six
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

AndrewT
AndrewT [200]
A demó futurisztikus műszerekkel megpakolt belső terein és a külső téli környezetben sokkal inkább asszociáltam egy Wasteland 3-ra, semmint (alternatív) második világháborús környezetre. Ha ettől el tudunk vonatkoztatni, a játékmechanika azért elég letisztultnak és átgondoltnak tűnik.
GeryG
GeryG [2301]
Nem mondom, hogy baj lenne vele, én is imádtam a Mimimi mindhárom játékát. Másfelől viszont pl. egy második világháborús témához szerintem ez nagyon nem passzol. Oda pont a Destructive Creations féle valóságos látványvilág illik inkább, mint a War Mongrels vagy a 63 Days. A Shadow Tacticsnek nagyon jól állt a nagyon színes látvány, a Desperados 3 is valamivel könnyedebb sztori volt, a Shadow Gambit meg egy kalózos fantasy, ezek bőven elbírták ezt a rajzfilmes stílust. Egy WWII-höz szerintem nem passzolna.
stero
stero [771]
Szerintem ezzel a stílussal nem lőnek mellé. Mármint a látványvilágot illetően. A mimimi játékai tökéletesek a kikapcsolódásra, bevált. Nekem tetszik, hogy ezt viszik tovább. Mimimi úgyis befejezte a játékkészítést szóval nem konkurens.
AndrewT
AndrewT [200]
A Stargate-téma engem is hidegen hagy, de a demó érdekelt. Abszolút egyetértek, hogy a Commandos Origins és a 63 Days lesznek a műfaj zászlóshajói idén, remélem, hogy utóbbit az évfordulónak megfelelően egy augusztus 1-jei megjelenéssel kínálják meg.
GeryG
GeryG [2301]
Nekem a Stargate: Timekeepers abszolút kimaradt, mert a téma nagyon nem az én világom. Meg ami gameplayt néztem belőle, az a játék nem is egy nagy eresztés. Ami viszont már sokkal jobban érdekel (a készülő Commandos Origins mellett), az a 63 Days, ami kvázi a War Mongrels folytatása a Destructive Creationstől.
Ennek próbáltam a demóját, egész meggyőző. A játékmechanika nem kockáztat, szigorúan követi az alapszabályokat. Ahogy a látványvilág is, valamiért a fejlesztők most azt hiszik (vélhetően a Mimimi miatt), hogy ezt a műfajt csak rajfilmszerű grafikával lehet eladni... Szerencsére a a Destructive Creations kivétel ez alól.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (6 db)