A Concordról írt cikkemben hosszasan ecseteltem a problémát a hosszú éveken át tartó játékélményt ígérő, majd az elmaradt siker nyomán egy-két év után megsemmisülő live service próbálkozásokkal kapcsolatban. Úgy fest, hogy cikkem alanya kivétel a szabály alól – a Sony ugyanis bejelentette, hogy alig két héttel a megjelenést után, szeptember 6-án már leállítja a szervereket, és beszüntette a játék eladását is, hogy „felmérhesse a lehetőségeket, hogyan érhetnek el több játékost” – ami ugyanúgy jelentheti a free-to-play, mikrotranzakciókkal megpakolt címként való újraindítást, mint azt, hogy évekre, vagy akár örökre elnyeli a nyolc éven át fejlesztett, és becslések szerint 2-300 millió dollárba kerülő játékot a süllyesztő.
Ahogy azt a kritikám zárásában is megfogalmaztam, bár a Concord nem rossz játék, az, ahogy a Sony a megjelenését menedzselte, valószínűleg elrettentő példaként vonul majd be a játéktörténelembe. A 40 dollárért kínált játék évek óta üzemelő, sikeres free-to-play vetélytársakkal próbálta összemérni az erejét egy erősen túltelített piacon, miközben stílusa, prezentációja és marketingje is mintha legalább fél évtized távolságban rekedt volna meg a múltban. Az érdektelenségbe fulladt bétákat követően a nyitóhétvégén nem tudott 700 játékost sem összeszedni Steamen, a konzolos eladások pedig bár pontosan nem ismertek, elég beszédes, hogy nem éppen az eladási toplisták élén lovagolt. A játékosszám azóta addig a pontig zuhant, hogy jelenleg alig 20-30 játékos játszik csak vele, ami az 5v5 meccsekkel számolva a legjobb esetben is 2-3 lobby megtöltésére elegendő.
Concord teszt – Akkor jó játék vagy a Sony legnagyobb buktája?
Nem nyitott túl erősen a Sony új live service játéka.
A digitális áruházakban (PlayStation Store, Steam, Epic Games Store) minden vásárló számára rendelkezésre áll majd a játék árának visszatérítése, míg a fizikai példányok tulajdonosait a Sony arra kéri, hogy minél hamarabb vegyék fel a kapcsolatot a játékot értékesítő üzlettel.