Sajnos a teljes videojátékipart súlytó elbocsátási hullám nem apadt el 2025-ben sem, sőt. Az utóbbi hetekben mintha újra gyorsuló tendenciát mutatna a folyamat. Csak februárban több mint 250 ember kapta meg a felmondólevelét olyan stúdióknál, mint az Iron Galaxy Studios (Killer Instinct, Extinction), a Hi-Rez Studios (Smite 2), a Crytek (a Crysis 4 fejlesztését le is állították), de érintett a Unity is.
Azt hihetnénk, hogy az elbocsátások csak azokat a stúdiókat érinti, amelyek rosszul sikerült játékokat készítettek vagy épp eleve nem tettek már le régóta semmit az asztalra. Ám ez nem így van, és erre most a NetEase Games az élő példa, amely a legújabb stúdió, ahol leépítéseket jelentettek be.
A stúdió legutóbb tavaly decemberben jelentkezett játékkal, a Marvel Rivals ráadásul meglepően szép sikert ért el, nagyon úgy fest, hogy még akár évekig is megmaradhat a népszerűsége. Ez normál esetben azt jelentené, hogy a fejlesztőknek még jó ideig biztosan lesz munkája, ám a legfrissebb hírek szerint nem mindenkinek.
Sőt, olyannyira nem, hogy több közösségi médiában megjelent bejegyzés szerint a kínai székhelyű NetEase Games konkrétan a komplett amerikai fejlesztőcsapatnak útilaput kötött a lábára. Erről a stúdió vezetője, Thaddeus Sasser a LinkedInen írt: „Ez egy nagyon fura iparág… ragyogó, tehetséges csapatom segített összehozni egy elképesztően sikeres játékot, a Marvel Rivalst a NetEase Game számára… akik most csak új elküldtek minket!”
Az nem világos, hogy Sassernek is felmondtak vagy csak a teljes seattle-i székhelyű csapatát küldték el, de ezen a ponton ez annyira nem is lényeges. Az annál inkább, hogy a NetEase Games részéről állítólag semmilyen indoklást nem fűztek a döntéshez…