A Majesty egy real-time stratégiai játék fantasy témával. Valljuk be, az RTS játékok mostanában annyira egy kaptafára épülnek, hogy az már-már unalmassá teszi az egész műfajt. Szerencsére a Majesty olyan ötletes újításokat hoz, amelyeknek várhatóan hatása lesz más játékokra is.
A játék első ránézésre tipikus RTS, bázis és hadseregépítéssel. Nos a látszat kissé csal. A Majesty-ben ugyanis nem irányíthatjuk közvetlenül az egységeinket, minden emberünk megy a saját feje után. Legfontosabb egységeink a hősök, akiket a különböző céhekben (guilds) tudunk felfogadni. Egy-egy céh csak előre meghatározott számú hőst tud eltartani, és toborzásuk is pénzbe kerül. A hősöket díjak kitűzésével tudjuk motiválni. A kiválasztott szörnyre, ellenségre, vagy épületre a szóköz megnyomásával tudunk jutalmat kitűzni. Ha hőseink megfelelőnek találják a feladatot, akkor máris indulnak a harcba. Ha győznek, a résztvevők (a közelben levő hősök) egyenként osztják el egymás között a díjat. Érdemes figyelni, hogy a kitűzött feladat ne legyen túl nehéz, mert akkor hőseink gyakorlatilag a vágóhídra masíroznak. Nem csak ellenségre tűzhetünk ki vérdíjat, de a térkép bármely pontjára is tehetünk jutalmat, amelyet a terület felfedezésekor kapnak meg embereink.
Szintén rendhagyó, hogy nincs nyersanyaggyűjtés a játékban, csak adószedőink vannak, akik a házakat járják. Így csak az a fontos, hogy épületeinket és az adószedőket megvédjük az ellenségtől.
Városunk központja a palota, amely kapásból két őrrel lát el minket. Az őrök számát őrtornyok építésével növelhetjük, a tornyokban két-két őr lakik. Az őrök maguktól vigyáznak a város biztonságára, és minden betolakodót megtámadnak.
Fontos épület a kovácsműhely, ahol hőseink új fegyvereket vásárolhatnak, és a piac ahol gyógyító italokat vehetnek. Templomok építésével saját varázslatokhoz is juthatunk, amelyekkel beavatkozhatunk a fontos pillanatokban. Meglepő, hogy falakat nem építhetünk, de mivel a város magától is gyarapszik ennek megvalósítása nem lett volna egyszerű. Már említettem, hogy a hősök toborzásához céheket kell építenünk, minden fajtához más céh kell. Értelemszerűen a varázsló céhben varázslókat, a tolvaj céhben tolvajokat, a harcos céhben pedig harcosokat lehet toborozni. A tolvajokkal érdemes csínján bánni, mert saját épületeinkből is lopkodnak.
Ahogy nő a városunk, úgy szaporodnak a kis házak a városban. A házakban parasztok laknak, akik az építő és javító munkálatokat végzik teljesen maguktól. Adószedőink épületről épületre járnak és gyűjtik a pénzt. Az épületeknél egyenként állíthatjuk be meglátogassa-e az adószedő vagy ne. Ez jól jön, ha kis előörsöt telepítünk valahova ahol hőseink megpihenhetnek, de nem akarjuk, hogy az adószedő életét kockáztatva ide is ellátogasson.
A játék során, ahogyan egyre több tapasztalatot szereznek, hőseink szinteket lépnek és egyre jobbak lesznek. Fontos emiatt, hogy egységeinket ne pazaroljuk lehetetlen feladatokra, de persze a veszteségek elkerülhetetlenek. Egy idő után temető kerül a városba, amelyben elhunyt hőseink nyugszanak. Sajnos nem túl békésen, ugyanis a temetőből gyakran élőhalottak bújnak elő.
Jópofa, hogy egységeink különbözően viselkednek. Vannak, akik magányosan szeretnek mászkálni és felfedezni, mások viszont inkább a városban pihennek és csak nagy ritkán indulnak felfedezőútra. A varázslók szeretnek a harcosok mögé szegődni és hátulról támogatni őket a harcban. Az alacsony szintű hősök tapasztalatlanok és ennek megfelelően gyakran vállalnak őrült kockázatot, aminek a következménye általában elhalálozás. Minden hőstípusnak saját utolsó sora van, amiből megtudhatjuk ki halt meg.
Az ellenfelek is illenek a fantasy témába, hőseinknek óriás pókokkal, csontvázakkal és más szörnyekkel kell megküzdeniük, de előfordul az is, hogy egy másik királyságot kell legyőznünk.
A grafika nagyon kellemes és szép, az egységeket könnyű megkülönböztetni egymástól. A pályák többnyire szinte teljesen laposak, mezők és erdők váltogatják egymást, a legtöbb pálya elég egyforma. A domborzat sajnos nem játszik szerepet, nincsenek a mozgásunkat korlátozó akadályok sem folyók sem sziklák vagy hegyek formájában.
18 küldetés található a játékban, melyek közül 4 titkos, ezek csak más küldetések teljesítése után játszhatóak, a többi bármilyen sorrendben teljesíthető. Ezek három erősségi szintre vannak osztva, kezdő, haladó és mester. A pályák többsége újrakezdés esetén kicsit másként alakul, bár a cél ugyanaz marad. Mint általában az ilyen jellegű stratégiák, ez is játszható multiplayerben. A játéknak talán az egyetlen hibája, hogy a küldetések a kapcsolódó történet kivételével nagyon hasonlítanak egymásra.
A Majesty egy igen jól megalkotott real-time stratégia RPG elemekkel, ahol nem kell minden egységet bébiszittelni, mint más játékokban. Jobban számít a jó stratégia kialakítása, mint az, hogy milyen gyorsan tud az ember az egérrel kattintgatni.