Amint megkaptuk tesztelésre, gyorsan lecsaptam erre a játékra, hiszen a Lemmings sorozat régi nagy kedvenceim közé tartozott, az első résztől kezdve a 3D Lemmings-ig. A lelkesedés azonban sajnos elég hamar alábbhagyott, mert sokkal többet vártam a játék legújabb változatától. Sok újítás nincs benne, az engine elég gyenge, és annak ellenére, hogy azért pár órára le lehet előtte ragadni, valahogy mégse az igazi.
A játékhoz ezúttal tartozik egy kis kerettörténet is: a lemmingek békésen éldegéltek, bányászással tengetve napjaikat, amikor a menyétek lecsaptak rájuk, és saját szórakozásukra bezárták őket különböző hengerekbe, hogy a kis lények megtalálják a kiutat onnan. Nem valami értelmes történet, de legalább valami hátteret ad az egésznek, egy renderelt animációval indítva a programot. Az első szembetűnő újítás az, hogy a pályák nem lineárisan követik egymást, hanem egy fa-jellegű struktúrába rendezve, ami annyit jelent, hogy egy pálya teljesítésével két másik pálya válik elérhetővé. Azonban egy pálya a fában nem csak egy irányból érhető el, így az utolsó szinten lévő pályákat teljesíthetjük úgy is, hogy közben egy nagy adag korábbit kihagyunk. Ez persze nem mindig lehet célravezető, hiszen egyrészt hamarabb vége lesz a programnak, másrészt pedig van, hogy egy pályán megtudhatjuk, mire is jó egy-egy újítás.
Igen, vannak további újítások is a programban, ha nem is túl sok. Háromféle lemming van, a hagyományos (kerti-) lemmingek mellett van a vízi lemming, mely képes a vízen járni, a harmadik típus pedig érzéketlen a savra. További újdonságként pár eszköz került a játékba. Az egyik ilyen a kapcsoló, ha emellett elmegy egy lemming, az átkapcsolódik és leeresztődik/megtelik egy medence, vagy eltolódik egy fal. Hasonló eredménye van a lézeres kapunak is, de lehet, hogy az előidézett eredmény nem éppen pozitív. Vannak még teleportok és lemming-gyorsítók is, de a legérdekesebb az az eszköz, mely megfordítja a hozzá érkező lemmingeket, és azok attól kezdve a plafonon másznak (számukra tehát teljesen megfordul a gravitáció, és esni is felfele fognak).
A játék maga ezek mellett igazából semmi újat nem nyújt, azt leszámítva, hogy a pálya nem síkban van, hanem egy henger felületére feszítve. Ez persze nem jelenti azt, hogy 3D-ben mozoghatnak a lemmingek, mint az a 3D Lemmingsben volt, csak annyit, hogy a pályák nem feltétlenül zártak minden irányból, lehetőség van bennük a körkörösségre (ezt azonban általában nem használták ki a pályatervezők). A pályák a szokásos elemekből épülnek fel: föld, sziklák, acélfalak, emellett pedig vannak vízzel teli medencék, lávával vagy savval teli tavak, valamint időzáras kapuk, melyek a mellettük lévő számláló nullázódásakor becsukódnak.
Sajnos a lemmingek csak a teljesen hagyományos típusúak lehetnek, ezen a téren abszolút semmi újítás nincs: áshatnak, mászhatnak, esernyővel ejtőernyőzhetnek, leállíthatják a többieket, felrobbanhatnak vagy lépcsőt építhetnek. Hasznos újdonság az irányításban az, hogy lehetőség van adott irányban menő lemming kiválasztására, így ha egy nagy kupac lemming rohangál a pályán egyszerre, nem kell attól félnünk, hogy pont az ellenkező irányba rohanónak adjuk például az esernyőt. Sajnos billentyűzetről nem lehet váltani a lemmingtípusok között, de szerencsére ezt ellensúlyozza, hogy van pause gomb.
A játék grafikája kissé elkeserítő, a felbontás ugyanis 640*480-ra van rögzítve, a 3D engine elég sok hibát tartalmaz (pl. a lemmingek belelógnak a falba, vagy egy robbanás után olyan pályarészletek is eltűnnek pár másodpercre, melyeknek nem kellett volna). A hangokról se lehet pozitívan nyilatkozni, a zene jópofa de egy idő után unalmas, a hangok pedig szinte semmit nem változtak az első részhez képest ("let's go", "yippie"). Emellett a programozók kicsit figyelmetlenek is voltak, ugyanis benne hagyhattak valami debug sort a programban, melynek következtében 10-15 perc játék alatt egy 5-10 MB-os szövegfile keletkezett.
A Lemmings Revolution sajnos nem az lett, amit a sorozat régi rajongójaként elvárhattunk volna a készítőktől. Aki még nem ismerte volna a korábbi játékokat, annak lehet, hogy nem fognak hiányozni az újítások, mert egy jó kis gondolkodtató logikai játékról van szó, amiből nem sok jelenik meg mostanában, de sajnos technikailag nem egy 2000-es színvonalú programot kaptunk a Psygnosistól. Kár, hogy nem fektettek bele több munkát, mert ebből tényleg többet is ki lehetett volna hozni...