25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Atlantis II

Írta: Castor

A Cryo igényes kalandjátékainak sorozatát folytatja új játékával, mely csodálatos grafikájával és egyszerű irányításával bizonyára sokakat ragad meg ismét. Az már csak hab a tortán, hogy a hazai forgalmazó Automex úgy döntött, hogy elkészíti a játék teljesen szinkronizált változatát, és így ez került itthon a boltokba.

Ha leülsz a számítógép elé, és Ten bőrébe bújva belevágsz ebbe a nagyszerű kalandba, akkor valószínűleg egy darabig nemigen akarsz majd felállni onnan. Olyan ez a program, mint a kábítószer: amíg végig nem játszod, addig mindig-mindig egyre többet és többet akarsz belőle, és nem leszel képes elszakadni a monitor elől, míg véget nem vetsz a Fény és a Sötétség harcának. Utána persze egy kis idő múlva ismét leveszed a dobozt a polcról, hogy a CD-t a meghajtóba helyezve újra és újra találkozz a régi ismerősökkel.

Hogy mi az a valami, ami ennyire leköti a játékos figyelmét? Rengeteg apró, és megmagyarázhatatlan dolog, amik a tudat alatt bombázzák az ember agyát. Komolyan mondom, néha megborzongtam a félelemtől, annyira élethűen adja vissza egy vérbeli thriller hangulatát a játék! Ott van például a kísérteties történet, melyeket a készítők valóban létező legendák alapján építettek bele a programba. Többek közt találkozhatsz a Quetzcoatl-el, a Tollas Kígyóval, akit az inkák bálványként tiszteltek, és a tudósok szerint őt tartották a főistenüknek. Ezek a legendák valóságos audio-vizuális élmény kíséretében jelennek meg a monitoron. A történet során a világ öt részén (Írország, Kína, Közép-Amerika, Shambala, Yucatan) kell megfordulnunk, és összegyűjtenünk 6 darab háromszögletű követ. Minden helyszínnek megvan a sajátos atmoszférája, és mitológiája. Ezeken a mitológiákon alapulnak azok a rejtvények, melyek végigkísérnek minket a kalandok során. Az inkáknál például a valóban is létező Jaguár-puzzle-t rakhatjuk ki. Minden feladványnak sajátos tulajdonságai vannak, melyek jellemzőek az adott nép kultúrájára.

A másik kiemelkedő dolog a játék grafikája. A karakterek animálásához a Cyro kétfajta szoftvert használt (Omni 3D és Omni Sync), melyekkel bámulatos animációkat sikerült elérniük. A szereplők szájmozgása mérnöki pontossággal illeszkedik a szöveghez. Az arcok elkészítéséhez nagyfelbontású fényképeket vettek alapul, melyeket egy kis igazítás után ráhúztak a 3D-s modellre. Valahogy úgy, mint ahogy azt az NHL 2000-ben mi is kipróbálhattuk. Persze ez sokkal profibb munka! Ilyen részletességgel kidolgozott karaktereket eddig még egyetlen játékban se láthattunk! Minden tiszteletem a grafikusoké, ugyanis nem lehetett kis munka mind a 60 szereplő arcát teljes részletességgel kidolgozni. Talán az egyetlen illúzióromboló dolog a kezek és a lábak mozgása, de még ez is jóval az átlagon felül van, tehát egy-két óra játék után már észre se veszi az ember. Persze a szereplők fantasztikus kidolgozottsága mellett a környezet minél szebb kivitelezésére is törekedtek az alkotók. Az egyes helyszíneket olyan minőségű átvezető videók kötik össze, melyeket eddig még egy kalandjátékban se láthattunk. A környezetünket 360 fokban (nem Celsius:)) szemlélhetjük, és a kalandjátékokból már megismert point-and-click módszerrel mozoghatunk.

A grafika mellett természetesen a zenék és a hangeffektek sem elhanyagolhatók. Azt kell mondanom, hogy a Cryo munkatársai itt is valami fantasztikusat alkottak! Például a közép-amerikai pályák zenéjét valódi inka hangszerek segítségével komponálták, de az írországi pályán is jól felismerhetők az ottani népzenei motívumok. A szereplők szinkronhangját nem kisebb színészek adták, mint Csizmadia Gabi, Farkasinszky Edit, Haás Vander Péter, Koroknai Géza, Orosz István, Sinkovits Vitai András, Simorjai Emese vagy Szokol Péter, akik hangját igen gyakran lehet hallani a moziban illetve a tévében.

Az első indításnál feltűnhet, hogy a program egyszerre 5 játékos mentéseit képes elválasztani. Így akár az egész család is játszhat a programmal, és nem kell attól félni, hogy esetleg elvesznek a saját mentések.

Ennyi előzmény után rátérnék röviden a történetre is. A kalandok során Ten bőrébe kell bújnunk, aki az első részből már megismert Seth fia. A világ több pontján észlelnek az emberek megmagyarázhatatlan jelenségeket. Ilyen például egy fényesen tündöklő csillag, ami éjszaka és nappal is egyaránt látható. A bölcsek szerint ez csak a Fény és a Sötétség harcának beteljesedését jelentheti. Itt jövünk a képbe mi, ugyanis a Fény oldalára állva meg kell állítanunk a Sötétség terjeszkedését... De nem is mesélek tovább, mindenki szépen játssza végig az Atlantis 2-t! Higgyétek el, megéri!

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

92%
Pozitívumok
  • Fantasztikus zenék és hangok
  • Gyönyörű grafika
  • Legendák feldolgozása
Negatívumok
  • Egy idő után monotonná válik a zene
  • Végtagok mozgásai gyengék

További képek

  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II
  • Atlantis II

Atlantis II

Platform:

Kiadó: Cryo Interactive

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2000. június 27.

Minimális rendszerigény: Pentium 200 MMX, 32 MB RAM, 8xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium II 233, 64 MB RAM, 20xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!