25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Homeworld: Cataclysm

Írta: Thomas

Tavaly a Sierra és a Relic hatalmasat alkotott a Homeworlddel. Az utóbb időszak egyik legeredetibb játéka volt, az első teljesen 3D-s valós-idejű stratégia, gyönyörű grafikával, élvezhető sebességgel, eredeti történettel és aprólékos kidolgozással. Most folytatódik a történet, a következő epizód a Cataclysm.

Egy ilyen sikeres játékhoz méltó küldetéslemezt készíteni nagyon komoly feladat. Meglepő módon a Relic átpasszolta a labdát egy Barking Dog nevű csapatnak, akik nagyon jó munkát végeztek. Nem csak összedobtak egy szimpla küldetéslemezt néhány új hajóval és egy lagymatag történettel, hanem az addig is fantasztikus játékmenetet, kezelhetőséget és grafikát még tovább javították és finomították. A történet izgalmasabb, fordulatosabb, mint az első részé volt. A Cataclysm átmenet egy folytatás és egy küldetéslemez között, valahogy egyik kategóriába sem passzol teljesen. Teljesen önálló program, a futtatásához nem szükséges az eredeti játék. Hivatalosan új epizód, és remélem, hogy a jövőben további ilyen epizódokhoz lesz szerencsénk.

A cselekmény 15 évvel a Homeworld eseményei után játszódik. A hosszú utazás után a Kushan nép letelepedett Hiigara-n, és lassan újjáépítették a civilizációjukat. Egy rutinszerű bányászati expedíció során egy rendkívül veszélyes biomechanikai vírust találtak, ami pillanatok alatt képes megfertőzni a hajót és annak legénységét, aki a hajó részévé válik. A fertőzéssel létrejövő új faj csak egy az ellenségek listáján, mellettük még kalózok és régi ismerőseink, a Taiidan nép is szerepel. Az események középpontjában a mi irányításunk alatt lévő Kuun-Lan bányászhajó áll. A teljes hadjárat 17 küldetést tartalmaz, mindegyikben több feladatot kell elvégeznünk, hogy továbbléphessünk. Közöttük ugyanolyan rajzolt összekötő jeleneteket találunk, mint az előző részben. A küldetések eltérnek az előző részben megismert sablontól. Míg korábban mi a népünk egyetlen túlélő hajóját irányítottuk, most többször kapunk segítséget és erősítést másik frakcióktól, vagy más szövetségesektől.

A játékmenet és az irányítás sokat fejlődött, gyakorlatilag az összes korábbi hiányosságot kijavítottak. A fejlesztés egy kicsit bonyolultabb, de érdekesebb is lett. Megszűntek a kutatóhajók, a fejlesztés az anyahajóhoz kapcsolódó modulok segítségével történik, amiket nekünk kell legyártanunk. Az új technológiák nem jelentenek automatikusan új egységeket, a régebbi hajótípusok továbbfejleszthetőek. Ez az upgrade nem automatikus, a hajókat nekünk kell visszaküldeni a dokkba, de megéri, mivel így erősebb páncélzatot, jobb fegyvereket és speciális képességeket kapnak. Ez további komplexitást ad a játéknak, ami azért hiányzott. A hajótípusok jobban elkülönülnek, eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek. Ez nem csak az ágyútornyok számát, vagy a páncélzat vastagságát jelenti, hanem egyedi képességeket is. Az egyik új hajótípus, a mimic például holografikus vetítővel rendelkezik, és szinte bárminek az alakját fel tudja venni, legyen az aszteroida, vagy akár egy ellenséges hajó. Kémkedésre ideális. Nagyobb szabadságot kapunk a flotta összeállításánál is. Az első részben meg volt határozva, hogy melyik hajótípusból hányat gyárthatunk. Most nem a hajótípusok, hanem az egységek száma véges, és minden hajó működtetéséhez adott számú egység kell. Ez azért valamivel elegánsabb megoldás. Az új időgyorsítási opció felgyorsítja az eseménytelen időszakokat, bár ezekből most lényegesen kevesebb van. Kijavították a sensor manager hibáit is, most már a legtöbb opciót onnan is elérhetjük, és a legtöbb küldetést akár onnan is végigjátszhatnánk. Újdonság, hogy navigációs pontokat adhatunk meg a hajóinknak, amikkel jobban koordinálhatjuk a mozgásukat, őrjáratra küldhetjük őket, de valaminek a keresésénél is sokat számít. A jobb egérgombbal előhívható menüvel minden parancsot kiadhatunk a hajóknak, még a formációt és az agresszivítási szintet is állíthatjuk innen.

A grafikus motor ugyanaz maradt, de átesett egy kis kozmetikázáson. A világűr, a hajók és az effektek szebbek lettek. Akár a pilóta szemszögéből is szemlélhetjük a csatákat, és ez sokat dob a látványon - bár ez az egyik Homeworld patch-ben már benne volt.

Bárhogy is keresgélek, egyetlen, gyenge negatívumot tudok csak mondani, a hajók elég egyszerűek, túl kevés poligonból állnak. Persze a grafikus motornak is megvannak a korlátjai, és tény, hogy ezekből a hajókból rengeteg lehet egyszerre a képernyőn. Az új hadjárat mozgalmasabb és fordulatosabb, mint az eredeti volt. Sokkal kevesebb az eseménytelen időszak, és azok is gyorsabban telnek az időgyorsítás bekapcsolásával. A Cataclysm egy fantasztikus stratégiai játék méltó folytatása. Az új, 17 küldetésből álló hadjárat, 18 új hajótípust, 25 új technológia és a rengeteg apró javítás és újítás miatt azoknak mindenképpen érdemes kipróbálnia, aki a Homeworld-öt már rongyosra játszotta, de azoknak is, akik nem ismerik az első részt.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

93%
Pozitívumok
  • Egyszerű irányítás
  • Csodálatos grafika
  • Alaposan kidolgozott történet
Negatívumok
  • A hajók még mindig elég egyszerűek

További képek

  • Homeworld: Cataclysm
  • Homeworld: Cataclysm
  • Homeworld: Cataclysm

Homeworld: Cataclysm

Platform:

Fejlesztő: Barking Dog

Kiadó: Sierra

Forgalmazó: N-Tec

Minimális rendszerigény: Pentium II 266, 32 MB RAM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!