25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Superbike 2001

Írta: Peac

Hazánkban nem örvend annyira óriási nagy népszerűségnek a Superbike sorozat, de nyilván alapjában azért mindenki tudja, miről van szó. A képek láttán pedig már minden kétséget kizáróan megállapíthatjuk, hogy a legújabb gyorsasági motorversennyel állunk szemben.

Az Electronic Arts szépen kitett magáért már a tavalyi verziónál is, de ebben a játékban még mindig tudtak javítani valamicskét a fiúk. A fizikai hatások példaértékűek, a grafikán viszont az előző verzióhoz képest nem változtattak túl sokat, persze ez nem probléma, ugyanis a grafika csaknem hibátlan (mint hogy azt a mellékelt képek is igazolják). Az egyetlen hibás téma a játék elemzésekor az irányíthatóság, legalábbis billentyűzettel. A játékban mellesleg a szezon minden résztvevő márkája, pilótája és pályája szerepel.

Már említetem a realisztikusabb fizikai hatásokat. Ezeket a legjobban a kanyarok környezetében lehet felismerni. Nevezetesen a kanyarba való beérkező-tempó jelentőségéről, és a kanyarok utáni kigyorsítás veszélyességéről van szó. Ami a legfontosabb, hogy a kanyarba ezúttal muszáj optimális sebességgel érkeznünk, különben el repülünk a kanyar felénél. Nagyon fontos, hogy a kanyarban semmiképpen sem végezzünk sebességváltozást előidéző műveletet! Ne fékezzünk, ne gyorsítsunk! Ez a verzió már sokkal hevesebben reagál ezekre az akciókra, mint elődje. A kigyorsításoknál pedig arra kell odafigyelnünk, hogy semmi hirtelen jobbra-balra mozdulatot ne tegyünk, különben a motor azonnal kifordul alólunk. Egy kicsit rémisztőnek tartom a kigyorsításoknál a motor viselkedését. A gumi csikorog és füstöl, a motor hátulja úgy riszál, hogy majd elrepül, de közben kanyarodni is kéne, de nem merek, mert a hátsó kerék csak pörög, ha ezt most megmozdítom, akkor annyi. Az esetek többségében azért megéri a kockázat, ha pl. egy jó helyezés múlik rajta. Ebben a folytatásban már úgysem olyan gyerekjáték jó helyezést elérni, mint elődjébe. Ellenben a játékban még mindig élnek azok a segítségek, amik hozzásegíthetnek minket a hibátlan motorozáshoz. Pl.: +200% fékerő, automata fék, automatikus egyensúlysegítő-mozgás, stb. Persze az sem mindegy, hogy az adott motorban menyi erő van, és hogy a pályán mit engedhetünk meg magunknak, vagy éppen barátainknak, ha a hálózati opciót választjuk. A pályák és a motorok persze a már jól ismertek. Kawasaki, Suzuki, Ducati, Honda, Aprilia, Yamaha. És persze a pályák is a szokásosak. A középpontban pedig ismét Monza!

És ami ezt az egészet széppé teszi, az nem más, mint a grafika és a hanghatások. A TV-kommentátoros nagy ötlet ebben a verzióban sem vált be, ugyanis csak ijesztőként hat az emberre, ha nagyritkán felüvölt a kommentátor. A hanghatások viszont egészen jól sikerültek, a grafika pedig maga a megvalósult álom.

Az EA Sports ebben a játékban véleményem szerint mindent összehozott, ami valaha az EA-játékokban jó volt. Összefoglalva: az összhatás nagyszerű!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

92%
Pozitívumok
  • Fizika, grafika, hanghatások, pályarajzok
Negatívumok
  • Olasz mánia (Monza+Ducati)

További képek

  • Superbike 2001
  • Superbike 2001
  • Superbike 2001
  • Superbike 2001
  • Superbike 2001

Superbike 2001

Platform:

Fejlesztő: EA Sports

Kiadó: Electronic Arts

Forgalmazó: Ecobit Rt.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!