25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Thandor - The Invasion

Írta: Wotan

Először azt hittem, hogy a Thandor nem más, mint a Total Annihilation és a Red Alert klónja, de minél többet játszottam vele, annál jobban meggyőződtem arról, hogy csakugyan van hasonlóság, de valahogy mégis más, mint a többi.

Robotok háborúját vívhatjuk meg a Thandorban, ahol a harc természetesen a természeti erőforrások birtoklásáért és az életbennmaradásért folyik. Levegőben, vízen és a szárazföldön kell helyt állnod, ha élve akarsz kikerülni a konfliktusokból. A látvány pazar, abszolút 3D környezet és a kameraállást is te irányíthatod. Így egy adott csatát mindig a legjobb nézetből láthatod, és persze az építkezéseknél is nagy segítség a kameramozgatás. A robbanások, lövések, épületek, egységek és a táj is nagyon szépen vannak kidolgozva. A pályák sokszínűek, harcolnunk kell hóban, sárban, sivatagban, sőt, még lávában is, ahol becsapódó meteorok gyengítik egységeinket. Elég nagy hiba, hogy az épületek és az egységek nagyon hasonlítanak egymásra (értsd: az épületek az épületekhez, az egységek az egységekhez), és csak akkor lehet őket megkülönböztetni, ha rájuk zoomolunk vagy megnézzük, hogy mi a neve a kiválasztott objektumnak. Ami viszont nekem különösen tetszik, hogy ha az ember egy erdőben rombol, mondjuk egy tankkal, akkor a fákat nem kell külön kilövöldözni az előre haladás érdekében, hanem a tank nyugodtan nekimegy a fának, ami ettől kidől, mintha csak kivágták volna. A hanghatások nagyon jók, tökéletesen eltaláltak, de a zene sajnos nem az igazi. De hát tökéletes program nincs, ezt ne feledjük.

Két nyersanyagot kell bányászni, a xenite ércet, ami a pénz, és a tritiumot amiből energia lesz. A játékban nagyon sok épület, egység és fejlesztés van, ezért nagyon meg kell gondolnia az embernek, hogy mire költi a pénzt. A fegyvereket és azt, hogy mire tesszük azokat (tankra, toronyra) külön kell kifejleszteni. Éppen ezért fordulhat velünk (és természetesen az ellenséggel is) elő, hogy egy támadás közben tankunkról lelövik a tornyot, így már lőni nem, de menni még tud. Sajnos a vízi és légi járművek választhatósága nem olyan sok, így szinte bármelyik pályát meg lehet csinálni úgy is, ha az ember csak szárazföldi egységeket gyárt.

A játék maga sajnos egy kicsit lomha, teljesen mindegy, hogy atomerőmű a gépünk és a játék sebességét a maximumra tesszük, a játék mégis kicsit vontatott marad (mint annak idején a Total Annihilation Kingdom).

A játékban különösen jól sikerült a diplomácia. Ha a kampány részt csináljuk, lesznek olyan pályák, ahol több ellenség is lesz ellenünk, de ilyenkor nem kell kétségbe esni, hanem gyorsan békét kell kötni az egyikükkel. A békekötésnek több verziója is van. Lehetünk valakivel passzív békében, ami azt jelenti, hogy nem támadjuk, de nem is támogatjuk egymást. Ebben az esetben nem látjuk egymást, így azt sem, szövetségesünk mit csinál. Az már izgalmasabb béke, amikor szövetségünk valakivel már a háborúra is kiterjed. Ilyenkor már az "Aki nincs velünk az ellenünk" mondás lép életbe, vagyis közös az ellenség, a pénz és a színünk is azonos lesz. Ilyenkor már természetesen látjuk egymást, az általunk és szövetségesünk által felfedezett új területeket pedig kölcsönösen látjuk. Azért egy pillanatig se higgye senki, hogy ha megköti a békét, akkor hátra dőlhet a székben és nézheti, ahogy társunk megvívja helyettünk a háborút. Ugyanis szövetségesünknek is kell segítség, másrészt tudtunk nélkül kaphat az ellenségtől békeajánlatot, amit el is fogad, ha az ellenfelet hiszi erősebbnek és nem a mi szövetségünket. Tehát mindig csak óvatosan!

Már említettem, hogy nagyon sok fejlesztés áll a rendelkezésünkre, és meg kell gondolni, hogy mire költjük vagyonunkat. A fejlesztésekbe invesztálni a pénzt mindig kifizetődő, de vegyük figyelembe, hogy ha egy fejlesztés kész, az csak az új egységekben vagy tornyokban fog színre lépni, a meglévőkben nem! Tehát mondjuk egy tank-páncélzatfejlesztés csak az új tankokban lesz, a már meglévő tankok páncélzata változatlan marad. Ilyenkor az a legjobb, ha a már meglévő gyenge tankokat eladjuk, hiszen bármit eladhatunk ebben a játékban, egységeket és épületeket egyaránt.

A Thandorban többféle küldetés áll előttünk. Vannak a megszokott single küldetések és van természetesen kampány rész és multiplayer lehetőség is. A nagy ötlet a kampány és a multiplayer rész kombinálása, vagyis egy haverunkkal közösen is lehet kampány módban harcolni.

A Thandor egy nagyon remek RTS, kisebb hibákkal. Érdemes beszerezni, mert olyan játék, amit az ember szívesen elővesz hónapok múlva újra, hogy egy kis robotos, lépegetős, csihi-puhiban legyen része.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
Pozitívumok
  • Nagyszerű látvány
  • Diplomácia
Negatívumok
  • Kicsit vontatott játékmenet

További képek

  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion
  • Thandor - The Invasion

Thandor - The Invasion

Platform:

Fejlesztő: Innonics

Kiadó: JoWooD Productions

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Minimális rendszerigény: Pentium 233 MMX, 64 MB RAM, 8xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!