26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Creatures 3

Írta: Thomas

A Creatures sorozat elérkezett a harmadik részéhez. A sorozatok szabályait követve minden egy kicsit jobb, egy kicsit szebb és egy kicsit nagyobb lett. A harmadik rész az előzményeket meséli el, megtudhatjuk, hogyan is kezdődött minden.

Egy fejlett nép, a sheek genetikai kísérletekbe kezdtek, hogy megfelelő szolgákat tenyésszenek ki maguknak. Ennek a nem túl nemes célnak köszönhetően három új faj jött létre Albia-n. Az első kísérlet teljesen sikertelen volt, a születő grendelek gonoszak, rosszindulatúak voltak. A második faj, az ettinek nem sikerültek elég intelligensre, de egy ideig tökéletesnek tűntek, szorgalmasak voltak, jól dolgoztak. Aztán kiderült, hogy kleptomániásak, mindent "eltettek emlékbe" ami a kezük közé került. A harmadik kísérlet eredményei a nornok. Nem voltak kimondott zsenik, de kedves, aranyos, szeretetreméltó kis lények voltak, sok türelemmel nevelgetve őket ideálisak voltak szolgálónak. Ezzel a sheek be is fejezték a kísérleteket és egy másik problémára koncentráltak, új bolygót akartak keresni maguknak. Építettek egy űrhajót, összegyűjtöttek pár állatot és növény, valamint minden nornot és ettint amit találtak, és elindultak. A grendeleket nem akarták magukkal vinni, de néhánynak sikerült feljutnia a hajóra. Az Albia-n marad nornokról és társaikról szólt a Creatures 2. Az új bolygóhoz érve a sheek összekaptak pár tojást és elhagyták a hajót. Néhány norn, ettin, grendel, számtalan más állat és növény, valamint a sheek laboratóriumai viszont a hajón maradtak. Itt jövünk mi a képbe, ugyanis mi vesszük át a hajó irányítását.

A második rész óta a játéktér több mint kétszeresére nőtt. A hatalmas hajó négy, egymástól teljesen független terráriumot tartalmaz (köztük persze vannak átjárók). Ezekben más a hőmérséklet, az időjárás, mások a növények és az ott élő állatok is. A sivatagi terráriumban több apróbb lény mellett az ettinek laknak, akik sokat barangolnak a hajóban és összelopkodnak mindent, ami nincs lecsavarozva (főleg gépeket). A norn terráriumban kellemes a klíma, sok az élelem, hasznos gépek, növények, és barátságos állatok mellett a nornok is itt élnek. A dzsungel terrárium veszélyes hely, veszélyes állatokkal és a grendelekkel van tele. Mégis érdemes körülnézni itt, mert sok növényből gyógyszert lehet kinyerni. A negyedik az aquatic terrárium, ami két nagyobb medencét és egy homokos strandot tartalmaz, halakkal, egyéb vízi állatokkal és növényekkel. Mindegyik kupolának saját ökoszisztémája van, évszakokkal, változó időjárással. Mivel a hajó az űrben van, nincsenek változó napszakok.

A játék célja nem változott az előző részek óta, a három faj közül továbbra is csak a nornokkal kell foglalkoznunk. A tojásból való kikelésük pillanatától gondozzuk őket, nevet adunk nekik, megtanítjuk őket a gépek használatára (pl. lift, ételkiadó), szavakat tanítunk nekik, játszunk velük, stb. Ahogy a lények fejlődnek egyre jobban kiismerik magukat a világukban, önállóan mozognak, felfedező utakra indulnak, használják az érzékszerveiket (pl. a szaglásukat, mikor ételt keresnek), önállóan kezelik a gépeket, és kommunikálnak. Tőlünk, az oktatógéptől és egymástól is szavakat tanulnak meg, és ezeket használják is. Ismernek igéket (pl. felvesz, lerak, játszik, fut, áll), képesek az érzéseik és az érzelmeik kifejezésére (pl. fáradt, alszik, játszik, unatkozik, kedvel). Nem ismerik minden növény, állat és tárgy nevét, de be tudják ezeket sorolni a számtalan kategória egyikébe (pl. gyümölcs, állat, étel, gép, szörny). A szavakból egyszerűbb mondatokat is össze tudnak rakni. Mi is adhatunk utasításokat a nornoknak, amit a nevelésüktől függően vagy teljesítenek, vagy nem. Mivel fizikailag csak egy kéz (a kurzor) formájában vagyunk jelen a világukban, ezért a szavakon kívül csak a fenyítést és a dicséretet használhatjuk nevelési céllal. Meg is foghatjuk a norn kezét, hogy elvezessük valahová. Ez újdonság az előző részhez képest, ott csak utasíthattuk, hogy kövesse a kezünket, ami veszély esetén túl lassú és bizonytalan módszer volt.

A génjeiknek, nevelésüknek és eddigi tapasztalatuknak megfelelően mindegyik norn eltérő személyiség. Van szociális életük, egymással is ismerkednek, mindegyik társukra külön, név szerint emlékeznek. Mindegyik megjegyzi, hogy a másik norn korábban hogyan viselkedett vele szemben és legközelebb annak megfelelőn reagál rá. Néhányan barátságot is kötnek. Nem csak a keltetőgéppel "csinálhatunk" új nornokat, azok a többi élőlényhez hasonlóan önállóan is képesek szaporodni. Mivel három alfajuk van, ezeket keresztezve más tulajdonságú lényeket is kitenyészthetünk. Nincs hatalmunk a többi faj felett, de kis ügyeskedéssel a nornokat akár a másik két intelligensebb faj képviselőivel is összehozhatjuk.

A harmadik rész lényegében alig tér el a másodiktól, de azért vannak apróbb változások. A grafika eddig is szép volt, most még finomítottak rajta egy kicsit. A nornok még bonyolultabbak és intelligensebbek lettek, komplexebb agymodellt és még több digitális gént kaptak. Ezeket a géneket egy kiegészítővel (Genetics Kit) manipulálhatjuk is, így akár intelligensebb nornokat is kitenyészthetünk. Az indulás megkönnyítésére akár két, teljesen kifejlett, ivarérett nornnal is kezdhetünk. Ezekkel már nincsen annyi gond, és még segíthetnek is az ifjak tanításában. A hajón számtalan új, ismeretlen funkciójú gépet találhatunk. Ezeket különböző módon össze is köthetjük, így még bonyolultabb gépeket építhetünk. A kezelés is javult. Most már könnyebben szemmel tudjuk tartani a bolyongó nornjainkat, bár ez tíznél több norn esetén, akik az egész hajón barangolnak már nem sokat segít. A korábbi részekben néha nehéz volt eldönteni, hogy az adott tárgy melyik kategóriába tartozik (pl. a piranha nem hal, hanem szörny). Ezt most egy külön kurzorral pillanatok alatt megtudhatjuk. A kurzorral azért többet csinálhatunk, mint a nornok nevelgetése. Az egér gombjait nyomogatva meghívhatjuk a lifteket, hidakat nyithatunk fel, átjárókat nyithatunk ki, és a legkülönfélébb gépeket aktiválhatjuk. Bármelyik tárgyat, vagy állatot megfoghatunk és akárhová letehetjük (persze csak az adott terráriumban). Akinek van, az kiélheti szadista hajlamait is. Én pl. a piranhákat etettem mindennel, ami csak a kezem közé került (grendelek, bogarak, más állatok, stb.).

A Creatures 3 egy szép, érdekes és nagyon eredeti játék. Aki belemerül, az garantáltan hosszú időre talál elfoglaltságot. Egyetlen hibája talán, hogy összetettsége miatt nagyon sok időt igényel. Akit érdekel ez a stílus, és esetleg a korábbi részek is tetszettek, annak csak ajánlani tudom.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
Pozitívumok
  • Szép, hangulatos és összetett játék
Negatívumok
  • Rendkívül időigényes

További képek

  • Creatures 3
  • Creatures 3
  • Creatures 3
  • Creatures 3
  • Creatures 3
  • Creatures 3
  • Creatures 3
  • Creatures 3

Creatures 3

Platform:

Fejlesztő: Cyberlife Technology

Kiadó: Mindscape

Minimális rendszerigény: Pentium 200MMX, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!