A Psygnosis legújabb autóversenyéhez ezúttal a Forma 1 amerikai megfelelõjét, a CART-ot (korábban IndyCar) vette alapul. Segítségül az egyik leghíresebb csapatot, a Newman Haast hívta. Ebbõl a csapatból kerültek ki a programban választható versenyzõk is, például Michael Andretti, Christian Fittipaldi és Robert Moreno. A programban az 1997-es versenysorozat 16 versenyzõje és 11 pályája szerepel. Két körpálya, négy városi utcákból kialakított pálya és öt állandó versenypálya található a választékban. A pályákat a lehetõ legnagyobb pontossággal modellezték, csakúgy, mint a játékosok autóit.
A Newman Haas Racinggel elsõsorban a realisztikus szimulációk kedvelõit célozták meg a készítõk. Az autók technikai paramétereit szabadon állíthatjuk, így lehetõség van például a kerék típusának és a benne lévõ légnyomásnak, valamint a felfüggesztés erõsségének módosítására. A játék könnyítésére is rengeteg lehetõség van. Kikapcsolhatjuk az autók roncsolódását, választhatunk automata sebességváltót, és állíthatunk a kormányzási és fékezési segédlet mértékén is. Ha már nagyon belejöttünk a játékba, fokozatonként állíthatjuk a realisztikusságot, így akár bekapcsolhatjuk az üzemanyag-fogyasztást is. Ezen kívül beállíthatjuk, hogy mennyi benzin legyen kezdetben a tartályban, és bekapcsolhatjuk a kerekek kopását is. Így aztán igazi kihívás lesz a verseny.
A fõmenü kivitelezése meglehetõsen igénytelen, de minden szükségeset megtalálunk. Játszhatunk egy pályán, vagy indulhatunk a teljes versenysorozatban. Minden pályán elõször gyakorolhatunk, tetszõleges számú kört futva. Ezt követi az idõmérõ futam, melynek eredménye alapján dõl el, honnan indulhatunk a rajtnál. Ekkor még nincsenek ellenfelek, egyedül mi vagyunk a pályán. Az igazi verseny ezután indul, repülõrajttal, tizenhat résztvevõvel. Mindegyik sofõr saját mesterséges intelligenciával rendelkezik: mindegyik másként reagál különbözõ helyzetekben, mint például ha mások elõzésbe kezdenek, vagy karambolba kerülnek.
Aki a Screamer vagy a Need for Speed játékok irányításához szokott, annak elsõre bizonyára nehéz lesz a játék, fõleg kanyarokban kell vigyázni, mert az autó igen könnyen kipördül, ha túl hosszan kanyarodunk. A karambolokat jobb elkerülni, ha be van kapcsolva az autók roncsolódása, mert ilyenkor egy nagyobb ütközés után jelentõsen lassul autónk (180 mérföld/óra maximumról leesik 50 körülire). A realisztikusságot jelzi az is, hogy a bokszba kiállva egy egész szerelõcsapat várja utasításunkat, kicserélik kerekeinket, újratöltik a tankot, mindezt motion-capture-ölt animációval.
A játékot elsõsorban az autós - azon belül is a Forma 1-es - játékok megszállottjainak ajánljuk, akiket nem a látvány, hanem a realisztikusság érdekel. A program grafikája ugyanis elég messze marad a Need for Speed III-tól, de valósághûségben ez a program a nyerõ.