A mindenki igényeit kielégítő szimulátorairól híres NovaLogic az Armored Fist sorozat újabb, harmadik részének fejlesztésében gyakorlatilag az utolsó simításokat végzi, hogy 1999 szeptemberében ismételten a csata hevében érezhessük magunkat. A játék "főszereplője" pedig nem más, mint az amerikai hadsereg legmasszívabb tankja, a 60 tonnás és 1500 lóerős M1A2 Abrams.
Az egyes küldetések során a mi feladatkörünket magunk választhatjuk meg, mégpedig egyszerre lehetünk a hatalmas monstrum parancsnoka, tüzére, vagy vezetője, vagy csak az egyik posztot választjuk, a többi feladat elvégzését pedig a számítógépre bízzuk. Bármelyik poszt mellett döntünk is, feladatunk nem csupán a ránk bízott harci járgánnyal egészben való visszatérés, hiszen nem feledkezhetünk meg a harctérre küldött gyalogságról vagy kisebb motorizált egységekről sem, akik esetleg nem várnak másra, minthogy kellő tűzerővel elsöpörje valaki a számukra leküzdhetetlen akadályokat. Márpedig az ígéretek szerint rengetegen lesznek egyszerre a csatatéren, akik közül sokan a mi védelmünkre fognak szorulni, mások pedig alig várják, hogy szemből tekintsék meg ágyúnk torkolattüzét.
Akik ismerik az M1A2 tankot, azoknak nem kell bemutatni azokat a fegyvereket, amelyek rendelkezésünkre állnak a pusztításban. A nehézfiúknak a 120mm-es M256-os ágyúval érdemes nekiesni, a kisebb célpontoknak elegendő a 7.62mm-es gépágyúval feljavítani egy kicsit az ólomszintjüket. De ha valakiben éppen túltengnek a szadista hajlamok, az elkezdhet fogócskázni az előtte rohanó gyalogsággal, aztán ha utolérte őket, matricát készíthet belőlük a tank aljára. Hiszen ki vagy mi lenne képes megállítani 60 tonnát… Ezt az előnyünket egyébként kihasználhatjuk például épületek összedöntésében is, sőt ezen túl a fákat se kell nagyon kerülgetni, ha már egyszerűen magunk alá gyűrhetjük őket.
Az Armored Fist 3-ban az ellenség elől való rejtőzködés éppen olyan fontos lesz, mint az ellenség likvidálása. Hiszen egy mindenki számára látható célpont már csak egy halott célpont. Pont ezért kaptak helyet a fegyverek mellett az elrejtőzést segítő berendezések, mint például a lézeres célzóberendezések rémei: a füstgenerátorok. Az ellenséges egységek előli elrejtőzködés azonban a feljavított mesterséges intelligenciának köszönhetően igencsak kemény dió lesz, hiszen azok hátrahagyott nyomaink alapján bárhova képesek követni minket.
A grafikus motor a Delta Force 2-höz hasonlóan a 32 bites Voxel Space technológiát alkalmazza, amely 3D pixelek segítségével teljesen realisztikus környezetet képes kreálni. Érdemes továbbá megemlíteni az árnyékokat: ugyanis a délidőben látható árnyékokhoz képest a késő délutáni árnyékok sokkal elnyújtottabbak és szórtabbak lesznek. Az Armored Fist 2-höz képest a robbanások is sokkal szebbek és élethűbbek lettek.
A küldetések felépítésében a készítők próbáltak elszakadni a lineáris játékmenettől, ezért számos egyéb dinamikus elemet próbáltak beépíteni. Például ha nem tisztítunk meg egy ellenséges falut, miközben áthaladunk rajta, elképzelhető, hogy valamelyik későbbi küldetés során fellázadnak ellenünk, és megtámadnak minket (vajon kapával és sarlóval rontanak majd a tankunknak???). Továbbá a hadjáratok során több küldetés közül is választhatunk, így elkerülhetjük azt a mindenki által ismert helyzetet, amikor egy küldetésen nem tudunk túljutni, és folyton azt az egy küldetést kell az unalomig ismételgetni, míg fel nem lélegezhetünk: "Mission Complete!".
Lévén szó egy újabb NovaLogic fejlesztésről, az Armored Fist 3-ban is lehetőségünk lesz összesen 32-en egyszerre játszani a NovaWorld névre keresztelt Internetes arénában, illetve használhatjuk az élőszavas kommunikációra kifejlesztett Voice-Over-Net technológiát is.