26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Flanker 2.0

Írta: Viper

Még 1995-ben jelent meg az SSI fejlesztésében a SU-27 Flanker, amely szimulátor a repülési jellemzőivel és precíz kidolgozásával nem kis elismerést váltott ki a szimulátor-rajongók körében. Az egyetlen dolog, ami egy kis kívánnivalót hagyott maga után, az a grafika. Szerencsére azonban az SSI a Flying Legends-szel együttműködve elérkezettnek látta az időt egy folytatás megjelenítésére, így hamarosan befejeződhet a Flanker 2.0 fejlesztése, amelyben a legnagyobb hangsúlyt a grafikus megjelenítés nagymértékű feljavításának szentelték. A program a jelenlegi állás szerint maximum 1024x768-as felbontásban játszható, és a piacon lévő 3D-s gyorsítók szinte mindegyikét támogatja. Az új grafikus motornak köszönhetők a teljes egészében renderelt repülőgépek, illetve a szép részletes textúrák. Jól láthatók az eddig megjelent képeken is, hogy bármilyen táj felett is repülünk, gépünk festése tökéletesen illeszkedik az adott helyszínhez.

Természetesen a játék a grafikai újításon túl számos egyéb újdonságot hoz, mint például állítható nehézségű repülési modell, rengeteg új repülő, hajó, szárazföldi egységek stb. A küldetések során olykor egész tengeri flottákkal is szembetalálhatjuk magunkat, nem is beszélve az igen gazdag szárazföldi arzenálról, melyek közül a repülési helyszínek miatt szinte kötelezőnek tekinthető T-72-eseket és ZSU-23-asokat érdemes kiemelni. Az Amerikai Légierő is nagymértékben képviselteti magát a játékban (F-117, B-1B, B-52, F-16, F-18, és A-10), sőt sokszor lesz alkalmunk összetalálkozni a NATO egyéb nyugati élvonalbeli harci vadászgépével. Mindezek mellett persze a készítők figyelembe vették a honi piac, vagyis Oroszország alkalmazott repülőgéptípusait is, amelyekkel szárnysegédeink vagy a küldetésben résztvevő egyéb egységek repülnek.

Különös csemegének számít, hogy a repülhető gépek sorába belekerült a SU-33-as is, amely nem más, mint a SU-27-es anyahajón alkalmazott változata. Most először tehát alkalmunk lesz kipróbálni az orosz tengeri flotta repülőgép-hordozójáról, az Admiral Kuznetsovról való felszállást, no meg persze a leszállást. A tengeri változat azonban nem csak abban különbözik a SU-27-estől, hogy megerősített futóművekkel és vonóhoroggal rendelkezik, hiszen a rá osztott feladatkör is jócskán eltérést mutat. Míg a SU-27-est elsősorban légiharcra tervezték, addig a SU-33-as egy többfeladatú vadászgép, tehát le kell tudnia küzdeni a szárazföldi és tengeri célpontokat is.

A játékban nagyságrendileg 50 küldetéssel találkozhatunk, amelyek többsége a nagyobb hadjáratokhoz kötődik. Ezek a hadjáratok ugyan egy bizonyos sorrendiséggel rendelkeznek, azonban számos paraméter változása kihatással lesz a későbbi hadjáratok felépítésére, vagyis az események nem lesznek teljesen lineárisak.

A repülési modell már a 95-ben megjelent változatban is igen jóra sikerült, ezért ha a Flanker 2.0 felülmúlja az elődjét - ami egy folytatás estében azért jogos követelmény -, akkor, ha minden igaz, ez a szimuláció maga lesz a tökély. A fejlesztők az eddig érkezett visszajelzések hatására egy úgynevezett "arcade" módot is beépítettek játékukba, így aki inkább csak a lövöldözős repülést szereti, most az is kiélheti a destruktivitását. Ez a mód elsősorban jócskán leegyszerűsített repülési modellt, kifogyhatatlan fegyverzetet, illetve sérthetetlenséget jelent.

A Mindscape/The Learning Company kiadásában megjelenő játékot 1999 telére várhatjuk.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!