26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Tomb Raider Chronicles

Írta: Dino

A Core Design továbbra se hagyja abba a Tomb Raider sorozatot, novemberben jelenik meg az újabb rész, mely négy különálló történetet tartalmaz.

A játék a The Last Revelation története után pár nappal kezdődik, Lara temetésén, annak ellenére, hogy Lara holttestét nem találták meg. A temetési szertartás után Jean Yves, Winston és a család lelkésze, Dunstan atya visszatér a Croft birtokra. Beszélgetésük során visszaemlékeznek Lara korábbi kalandjaira, melyek video jelenetek formájában kerülnek a játékos elé.

A kalandok helyszínei: Róma, egy német tengeralattjáró, egy kis ír sziget, valamint egy hi-tech toronyház. Mind a négy epizód egy-egy különálló történetet mesél el, melyekben különböző stratégiát kell választanunk a feladatok sikeres teljesítéséhez.

Az ír pályákon a 16 éves Larát irányíthatjuk. Itt az ügyesség és a ravaszság kerül a középpontba, mivel rengeteg csapda és rejtvény lesz a különböző helyeken. A tengeralattjárón helyt kapó kaland leginkább az X-akták rejtélyes világába repíti a játékost, sok akcióval. A római helyszín fog leginkább az eddigi Tomb Raider játékokra hasonlítani, sok kalandozással. A toronyházban a bujkálás és stratégiai tervezés kapja a fő hangsúlyt, és egy társunk is lesz itt, Zip, aki folyamatosan segíteni fog.

A Tomb Raider Chroniclesben a fejlesztők megpróbálják az eddigi epizódok összes pozitívumát ötvözni. Az egyes kalandok során mindig világos lesz, mi is a cél. A játék engine-jét továbbfejlesztetik, hogy az eddigieknél még szebb játékot adhassanak ki. A szokásos tervek: nagyobb fokú részletesség, szebb fények, több karakter, minél több tárgy felhasználása. Sokkal nagyobb szerepe lesz a nálunk lévő tárgyaknak és azok kombinálásának.

Már szokásosnak tekinthető főhősnőnk egy-két új mozgása és animációja. Lara keresgélhet aktákban, fiókokban, és ezekből is elveheti a számára szükséges dolgokat. Az új fegyverek között olyan szerepel, mint a távcsöves puska és a kampót kilövő puska. Új mozgáslehetőség lesz a kifeszített köteleken való mászkálás, ugrálás a magasban lévő rudakon, a rudak és kötelek kombinálásával pedig változatos módon járhatjuk be a területeket.

Az ellenfelek mesterséges intelligenciája is javul, így például támadóink reagálnak a hangokra is. Ez teszi szükségessé a lopakodó módot. A közelharc során is hasznát vehetjük ennek: Lara az ellenfél háta mögé oson, és kloroformmal elkábítja a rosszakat. Az ellenségek ráadásul sokkal jobban elbújhatnak, mivel az új részben tényleg csak azt látjuk majd, amit Lara egy hasonló, valós helyszínen látna.

Két új ruhája lesz Larának, az egyik egy Mátrix-jellegű bőrszerelés, fejmikrofonnal, a másik pedig egy SAS kommandós álcázóruha. Az új Tomb Raider játékban minden eddiginél több átvezető videót láthatunk majd. Ráadásként pedig kapunk hozzá még egy pályaszerkesztőt is, mellyel saját küldetéseket fabrikálhatunk.

A Tomb Raider játékokat az utóbbi években több negatív kritika is érte, elsősorban amiatt, mert az újabb részek egyre kevesebb újítást tartalmaztak. Reméljük, a sorozat ötödik része már több új színt visz a sorozatba.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Tomb Raider Chronicles

Platform:

Fejlesztő: Core Design

Kiadó: Eidos Interactive

Forgalmazó: Automex

Minimális rendszerigény: Pentium 266, 16 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!