26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

AquaNox

Írta: Cseló

Az AquaNox a Massive Development új szimulátor játéka, mely a pár évvel ezelőtt a Blue Byte kiadásában megjelent Archimedian Dynasty folytatása. A játék alaptörténete elég apokaliptikus. A szárazföld teljesen elpusztul, illetve lakhatatlanná válik egy, a 27. században bekövetkező totális nukleáris háború, illetve annak utóhatásainak következtében. Az emberiség megmaradt része új világot keres magának. Ezt meg is találják, nem messze a régitől. A játék címe is utal az új élőhelyre: az emberek leköltöznek a víz alá, és elnevezik az új világot AQUA-nak. Víz alá költözni nagyon jó ötlet, mivel a Föld sokkal nagyobb része van víz alatt, mint amennyi kilóg belőle, és jól szűri az UV-t. Ebből a tanulság: az óceán alatt kell telket venni, mert az még akkor is értékes. Persze a víz alatt sem könnyű az élet. Mivel az embernek megvan az a sajátos tulajdonsága, hogy egy pár köbméter vízért is háborút indít, a béke a víz alatt sem tart sokáig. Persze ez egy így kicsit sivár sztori lenne, ezért feldobták pár rég elfeledett mitológiai személlyel. Ezek régen szabadon kószáló istenek voltak, melyek most óriási tengeri szörnyek formájában szabadultak el újra.

A játék tehát ebben a világban játszódik, itt kell megküzdenünk a lázadókkal, tengeri szörnyekkel, örült ősemberekkel, és minden mással, ami él és mozog. Ami viszont új, és nekem nagyon tetszett az előzetes anyagokban, az az időnként felbukkanó környezeti katasztrófák. Mindent összevéve rendkívül izgalmas lehet tengeri szörny mellett üldözni a lázadókat egy gyenge rengés közepette. Az igazi szimulátor és akció rajongóknak nem szabad kihagyni ezt a progit.

A képeket és a videót elnézegetve nagyon szép lesz a játék. A készítők 8000 km2 tengerfeneket modelleztek, sziklákkal, hegyekkel, csillogó víz alatti városokkal, barlangrendszerekkel. Ha ez még nem elég, akkor ott vannak még az úszó objektumok, amikből szintén több száz van. Ezek egyenként körülbelül 5000 poligonból épülnek fel. Mindehhez azonban nem tartozik túl magas hardverigény. A fejlesztők szerint csupán egy Pentium II 400-as proci és egy TNT2 vagy Voodoo2 videokártya kell majd. Ha mindez rendelkezésünkre áll, akkor a progi megvétele után már élvezhetjük is a kilátást a vízijárművünk ablakából.

Kiemelném a grafikából a jópofa buborékokat, továbbá a mindent beborító opálos kék hatást, ami teljesen elhiteti az emberrel, hogy a víz alatt van. A tengerfenéken lévő fénytörést is kiválóan kivitelezték, a probléma csupán a fény áthatolóképességével van, a fény ugyanis nem jut le ilyen messze. Igaz, tök sötétben nem lehetne rendesen játszani, úgyhogy ezt a igazán elnézhetjük. A járművek és a robbanások kidolgozásából ítélve nem árt egy, a megadottnál nagyobb teljesítményű masina. A tökéletes élményhez nem elég csupán szépen megrajzolni a játékot, mivel a mozgás is nagyon fontos tényező, ami ha jó, nagyban megnöveli az élethűségét az adott játéknak. A Massive Development itt sem vallott kudarcot; az állatkák, vagyis az óriási szörnyek nagyon szépen, és gyakran meglepően fürgén mozognak, a rakéták és némely lövedék gyönyörű csíkot hagy maga után.

Összességében nagyon jónak tűnik a játék, remélem nem fogunk csalódni ha a végleges verzió is kijön a piacra. A megjelenést februárra tervezik, reméljük ez nem fog túlzottan eltolódni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • AquaNox
  • AquaNox
  • AquaNox
  • AquaNox
  • AquaNox
  • AquaNox

AquaNox

Platform:

Fejlesztő: Massive Development

Kiadó: Fishtank Interactive

Megjelenés: 2001. november 7.

Minimális rendszerigény: Pentium III 500 MHz vagy Athlon, 128 MB RAM, 16 MB-os 3D gyorsító, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!