1998 őszére várható a LucasArts Csillagok Háborúja környezetben játszódó legújabb akció-kaland játékának megjelenése PC-re és Nintendo 64-re, melyben veszélyes légi harcokban és bombázásokban vehetünk részt a Lázadók oldalán.
A játékban Luke Skywalker pilótaruháját magunkra öltve lehetünk pergő csaták részesei a félelmetes Birodalom csapatai ellen, olyan hírhedt vadászgépekben, mint az X-Wing, Y-Wing, és A-Wing, illetve a teljesen új V-Wing Airspeeder vagy a Snowspeeder. Különös hangsúlyt kaptak a szárnysegédeink ebben a játékban: ha a mellénk rendelt pilóta életét veszti egy küldetés során, azzal szinte a saját sorsunk is megpecsételődött, azonban ha sikeresen megvédjük őket egy támadástól, a későbbi küldetések során számíthatunk a segítségükre.
A készítők ígérete szerint akik szerették a Shadows of the Empire-t, azoknak ez a játék még jobban fog tetszeni, ugyanis a játékmenet legjobban sikerült részei átkerültek ebbe a részbe is, természetesen jócskán feljavítva speciális effektekkel, újabb fényhatásokkal, mozgó kameraállásokkal.
A Rogue Squadron története valahol a Csillagok Háborúja és a Birodalom Visszavág közti időszakban játszódik, amikor a Felkelés és a Birodalom közti konfliktus egy kritikus fordulathoz érkezik. A pilóták olyan hősökről lettek mintázva, mint Luke vagy Wedge Antilles, így a 12 főből álló osztagban a Felkelés legjobb harcosainak szinte ember feletti kihívásokkal és veszélyekkel kell szembenéznie, hiszen a tét nagy: a Felkelés fennmaradás forog kockán a hatalmas Birodalom elleni küzdelemben.
A játékmenet rendkívül sokféle küldetést tartalmaz a légi harctól kezdve a search-and-destroy, felderítő, védőkíséretet biztosító feladatokon át a mentőakciókig. A küldetések egyedi céljait a jól megszokott színvonalú átvezető képek és eligazítások emelik ki. Példaként az egyik misszióban a játékos feladata, hogy kiszabadítsa a felkelő csapatokat a Kessel bolygóról, amely köztudottan a Birodalom legfélelmetesebb börtönbolygója egy hatalmas fűszerbányával. Ehhez először is meg kell találni a bolygón a börtönt, majd ki kell szabadítani a rabokat, utána pedig vissza kell kísérni az űrsiklókat a biztonságos űrbe, persze mindezt AT-AT, AT-ST lépegetők, és Tie-vadászok nem éppen barátságosnak nevezhető társaságában.
A légi ütközetek helyszínei olyan jól ismert bolygókat foglalnak magukba, mint a Tatooine, illetve a Kessel és a Mon Calamari eddig nem látott bolygófelszínei. A játékosok a létező legösszetettebb és leglátványosabb helyszínek felett repülhetnek: tengerek, kanyonok, sivatagok, fák lombkoronái, és vulkános környezet teszik egyedivé a környezetet. Gépünk felszerelési közé tartozik a lézerágyú, ionágyú, különböző rakéták, valamint sok egyéb romboló szerkezet. A pilótafülkéből vagy különböző külső nézőpontokból irányíthatjuk gépünket, természetesen szinte tökéletesen kivitelezett 3D-s környezetben, így viszont szükségünk lesz egy 3D gyorsítókártyára is a játékhoz.