A játék a Leryx Longsoftnak, egy lengyel csapatnak a fejlesztése, akik eddig már három játékot dobtak piacra. Azok az emberek, akik hozzá vannak szokva például a LucasArts vagy a Blue Byte, és a többi, hozzájuk hasonló nagy nemzetközi játékfejlesztő x-edik programjához, első hallásra könnyen mosolyra fakadhatnak. Azonban vegyük figyelembe, hogy Európának ebben a szegletében ez figyelemreméltó teljesítmény.
A V.O.T.E.R. Golem műfaját tekintve stratégia. Témája pedig az emberi történelem, amit már annyi ismert és kevésbé ismert játék feldolgozott. Ami újat remélhetőleg mégis tud nyújtani a program, az a szemlélete. Ha modellezni akarjuk az emberi történelem alakulását, vagyis végiggondolni, hogy mi miért is történt valójában, átlátni a mélyebb összefüggéseket, valószínűleg csődöt mondunk. Az ok egész egyszerű: nem vagyunk képesek egyszerre figyelembe venni minden tényezőt. Ahhoz, hogy mégis tudjunk egy épkézláb ezzel foglalkozó programot kreálni, jelentős egyszerűsítésekhez kell folyamodni. A legtöbb ilyen egyszerűsítés csupán magára a harcászati megközelítésre szorítkozik. Sok esetben még bizonyos erőforrások kitermelésével és optimális felhasználásával is törődnünk kell. Ha minden igaz, a Leryx Longsoft legújabb játéka valamicskét előrelépett ezen a téren. Filozófiájuk szerint Leonardo da Vinci és a hozzá hasonló zseniális gondolkodók legalább annyira formálták a történéseket, mint például Napóleon és a többi nagy hadvezér. Ennek szellemében a győzelemhez nem elegendő pusztán stratégiai érzékünk, képzeletünkre is nagymértékben szükség lesz. Hogy mindez mit jelent, milyen formában jelenik meg a játékban, annak kiderítéséhez még várnunk kell, mivel a készítők elég szűkszavúak voltak eddig. Azt mindenesetre elmondhatjuk, hogy ennyivel is kellőképpen felcsigázták a kíváncsiságunkat, várjuk a további fejleményeket játékuk alakulásáról.