25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

E3 2000: Eidos Interactive

Írta: LeMon

Nagy tömegeket vonzott érthető okok miatt az Eidos Interactive "standkölteménye". Óránként ugyanis rengeteg fajta közönségvonzó program került megrendezésre. A legnépszerűbb, mondanom sem kell az új Lara Croft modell, Lucy Clarkson fotózása volt. Rengeteg ember tolongott, csak hogy Larával ülhessen a mocin. Ezután általában a helyes Eidosos lányok mindenféle érdekességet osztogatott az ott várakozóknak, például pólókat, Lara Croft ólomfigurákat stb. Sokan természetesen csak a lányok miatt mentek oda. Mindemellett volt dedikálás is, a Tomb Raider és a Fear Effect képregény rajzolói jóvoltából. A különböző felnőtt programokat pedig egy nagyhangú fickó kötötte össze ömlengős dumáival. Mivel a stand elég méretes volt, és nem igazán lehetett tudni, hol kezdődik, és hol fejeződik be, a látogatóknak a kivetítővel ellátott kisszínpad jelentett biztos pontot. A cég egyébként minden egyes játék bemutatására ugyanakkora hangsúlyt fektetet, így Lara Croft papírmasé szobra mellet megtalálható volt a Soul Raver Razierje, a Commandos 2 katonája, és 102 plüss kiskutya. Mindemellett volt egy kis házimozi terem, ahol a játékok bemutatóit vetítették az újságíróknak.

A Core Design PR menedzserétől megtudtuk, hogy ez év karácsonyára is lesz egy új Tomb Raider játék, mely valamennyire különbözni fog az eddigi részektől, azonban hivatalos információk még nincsenek róla, és semmi konkrétumot nem volt hajlandó elárulni erről a programról (inkább a Core teljesen új játékára, a Project Edenre hívta fel figyelmünket Susie Hamilton). No de lássuk az Eidos újdonságait!

102 Dalmatians: Puppies to the Rescue
(Crystal Dynamics/Disney Interactive, 2000 IV. negyedév)
A feladat adott: Szörnyella ismét elrabolta a kutyakölyköket, egyet azonban kifelejtett. A hátrahagyott kutyus küldetése tehát kiszabadítani testvéreit 20 pályán illetve 8 kisebb játékon keresztül. A játék egy külső nézetes mászkálós-ugrálós program lesz, mely grafikailag nem igazán nyűgözött le senkit. Viszont az ötletes rejtvények és fejtörő csapdák miatt kellemes játékélményt ígér a program. [GAME:102 Dalmatians: Puppies to the Rescue]

Anachronox
(Ion Storm, 2000. III. negyedév)
Még mindig nincs kész az Ion Storm futurisztikus szerepjátéka. A játék főhőse egy Han Solo kaliberű fickó, Sylvester "Sly" Boots, aki történetesen rendőr, de neki is ott van Damoklész kardja a feje fölött. Összesen 6 különleges bolygót kell bejárnunk érdekes és egyben veszélyes küldetéseink során. Sly mellet lesznek még további irányítható karakterek is a játékban, és a program specialitása, hogy fegyvereinket magunk készíthetjük el. A készítők állítása szerint több mint 250 millió lehetséges variáció létezik. Maga a történet pedig nagyon sok izgalmat és meglepetést ígér. [GAME:Anachronox]

Commandos 2
(Pyro Studios, 2000. IV. negyedév)
Azt kell, hogy mondjam, a kiállításon ez a játék első pillantásra megfogott. Ritkán lát az ember ennyire mutatós és élethű játékot, mint a Commandos második része. Elég csak a képekre egy pillantást vetni. Ráadásul a játék intrója is nagyon mutatós volt. Általában a szép külső még nem jelenti azt, hogy a program játszható, de ebben az esetben meg kell, hogy nyugtassak mindenkit. Maga a játék is nagyon precíz. Embereink most már tudnak fegyvereket és más holmikat cserélni, rengeteg járművet irányíthatunk: jeepet, tankot, hajókat. Új katonák is lesznek: tolvaj, kutya... A játékmenet is gyorsult, sokkal több lesz az akció, de még mindig alaposan előre meg kell terveznünk a hadműveleteket. A program természetesen játszható lesz hálózaton keresztül is. [GAME:Commandos 2]

Deus Ex
(Ion Storm, 2000. III. negyedév)
A játék alapmottója, hogy ne bízz senkiben, vonj kétségbe mindent. A program készítői nagyon derűlátóak a jövővel kapcsolatban. Játékukban a Föld sorsa megpecsételődött, a világgazdaság romokban hever, a középosztály már rég nem létezik, és az egész civilizáció az összeomlás szélén áll. A mi célunk a túlélés, és ha marad rá időnk, akkor megfejthetjük minden rossz okozóját. A program egy akció-szerepjáték lesz, sok emberrel kell felvennünk a kapcsolatot, ami a túlélésünk kulcsa lesz. Az egész világot be kell járnunk, Hong Kongtól elkezdve Párizson át New Yorkig, mindenhol szövetségesek után kutatva, és közben saját képességeinket fejlesztve. Magukat a helyszíneket egyébként a jelenlegi várostérképekről és fotókról rekonstruálták a grafikusok. [GAME:Deus Ex]

Hitman: Codename 47
(IO Interactive, 2000. III. negyedév)
Egy újabb rejtőzködős, gyilkolós akciójáték, csak a foglalkozás megnevezése más. A bérgyilkosnak a lehető legkisebb feltűnéssel kell dolgoznia, de a legnagyobb hatékonysággal. Persze munkánk hatékonysága, függ a felszereltségünktől, ehhez viszont olyan munkákat kell elvállalni, amelyik sokat fizet. Küldetéseink nagyhatalmú gengszterek még hatalmasabb villáiba fognak vezetni minket, természetesen a végcélhoz vezető út nem lesz akadálymentes. Lesz mikor dzsungel, vagy épp az Antarktisz havas tájait kell bebarangolnunk. A játéknak egyébként saját grafikus motorja van, és a készítők fölöttébb büszkék rá. [GAME:Hitman: Codename 47]

I'm Going In
(Innerloop, 2000. III. negyedév)
A játékot valószínű a Rainbow Six és Delta Force sikerein felbuzdulva készítették el, és nagyon ügyesen sajátítja el a nagy testvérek jó vonásait. Igaz, kicsit közelebb áll egy normál akciójátékhoz, de hangulatában igazi rejtőzködős, kommandós program lesz. Kelet-Európa országaiban és Oroszország titkos bázisain kell küldetéseinket véghez vinni, segítségünkre pedig a NATO összes modern technikája lesz. Akár napalmesőt is zúdíthatunk egy telefonálással. A feladat általában az lesz, hogy észrevétlenül beosonjunk a bázis szívébe, szabotálni egyet, vagy éppenséggel ellopni valamit, majd ugyanolyan csendesen távozni, ahogy bementünk. [GAME:Project I.G.I.]

Legacy of Kain: Soul Reaver 2
(Crystal Dynamics, 2000. IV. negyedév)
Razier visszatér hogy tovább tisztogassa Nosgoth világát. A játék különlegessége, hogy nem lesznek pályák, hanem folyamatosan töltődnek az egyes helyszínek. A játékstílus nem változott az előző részhez képest, csak bővült néhány elemmel. Rengeteg új ellenféllel kel megküzdenünk, vámpírokkal, emberekkel és más dimenziók teremtményeivel. Segítségünkre most is számtalan természeti erő és varázslat áll. [GAME:Legacy of Kain: Soul Reaver 2]

Project Eden
(Core Design, 2000. III. negyedév)
A Tomb Raider alkotóinak új remekműve, mely ezúttal egy kaland-akciójáték lesz. Négy karaktert kell irányítanunk, mindegyik szereplő más-más dologra specializálódott. Ezért némi stratégia is szorul a stílusba, és számítani lehet rá, hogy nem egy szokványos akciójátékról van szó. A története egyébként egy futurisztikus világban játszódik, ahol a mi embereink dolga a rend fenntartása. Irányíthatjuk őket külső, illetve szubjektív nézetből is. A játékhoz teljesen új engine-t írtak a fejlesztők. [GAME:Project Eden]

Startopia
(Mucky Foot, 2000. IV. negyedév)
Sokfélének elképzelték már a világot, de szerintem nagyon kevés ember hitte azt, hogy esetleg fánk alakú. Nos aki kételkedne abban, hogy ilyen helyen működne élet, az most jobb, ha figyel. Ebben a játékban egy olyan földönkívüli nemzetet kell újjáéleszteni, mely valaha nagyon is virágzó volt, és fontos kereskedelmi kapcsolatban állt az ókori birodalommal. Újra életet kell lehelni több fánk alakú űrállomásba is, ahol rengeteg féle földönkívüli várja segítségünket. De nem csak fejlesztgetnünk kell és kereskedelmet folytatnunk, hanem oda kell figyelnünk a népesség hangulatváltozásaira és ugyanakkor meg is kell őket védeni a betolakodóktól. [GAME:Startopia]

Sydney 2000
(Attention To Detail, 2000. augusztus)
Hivatalos számítógépes játék fog megjelenni a 2000-es Olimpiai játékok alkalmából. Épp itt volt már az ideje egy hasonló stílusú játéknak, mert már régóta nem látott számítógép igazán összetett sport játékot. A programban szerepelni fog az összes igazi olimpiai sportág, beleértve a kalapács-, gerely-, diszkoszvetést, az úszás és ugrás összes műfaját, és a 100 méteres női mellet :) Az ígéretek szerint ugyan ennyire számíthatunk a grafika igényességére is. A program készítői nemcsak a karakterek mozgására ügyeltek, hanem azok sajátosságainak pontos visszaadására. A szereplők és a helyszínek egyaránt a valóság élethű másai lesznek. A játék egyébként játszható lesz arcade és gyakorló módban is. [GAME:Sydney 2000]

Three Kingdoms: Fate Of The Dragon
(Overmax Studio, 2000. IV. negyedév))
Új taggal bővül a valós idejű stratégiajátékok végtelen sora. A Fate of Dragon környezete viszont nagyon egzotikus lesz, hiszen az ókori kínai birodalom királyságait kell szárnyink alá venni. A játék stílusában az Age of Empires-hez áll közelebb, mert nem csak építgetnünk és sereget toboroznunk kell, hanem más népcsoportokkal kereskednünk is. 3 királyság közül választhatunk, mondanom se kell, mindhárom királyság egymáshoz képest eltérő technikával, és kultúrával rendelkezik. [GAME:Three Kingdoms: Fate of the Dragon]

Walt Disney World Quest: Magical Racing Tour
(Crystal Dynamics, 2000. II. negyedév)
Ez a kis versenyautós program a Disney világába kalauzol minket. Szinte az összes Disney által készített rajzfilm helyszíneit körbeautózhatjuk olyan szereplőkkel, mint Chip és Dale, Jiminy Cricket a Pinokkióból és még számos új és rejtett karakter. Mindegyik szereplőnek és járműnek lesznek sajátos tulajdonságai, és természetesen most sem maradhatnak el a gyűjtögetős cuccok.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
  • E3 2000: Eidos Interactive
LeMon

LeMon
A PC Dome/PlayDome egyik alapítója, a magazin örökös designere.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!