A Myth anno egyedülálló program volt a maga nemében. Az egyik első teljesen 3D-s stratégia volt, és szintén az egyik azok közül, amikben nem a katonák tömeggyártása és harcba küldése volt, hanem legtöbbször egy maroknyi csapattal kellett a jelentős túlerőben lévő élőhalott hordát legyőzni úgy, hogy csapatunk erősségeit, és az ellen hátrányait összepárosítjuk. Valószínűleg, aki játszott vele, annak megmaradt emlékezetében, micsoda pusztítást lehetett létrehozni egy pár törpével, akik robbanó tölteteiket pontosan az egyébként is könnyen tűzet fogó múmiaseregbe dobták. És itt adódott a játék harmadik újdonsága, az igen véres ábrázolásmód. Egyszóval a Bungie igen jó munkát végzett, és szokásához híven egy nagyon népszerű sorozatot hozott össze. Viszont nemrég a Microsoft felvásárolta őket, ami sajnos azt jelenti, hogy ezentúl X-Boxra fejlesztenek (legalábbis a híres-hírhedt HALO arra fog megjelenni... Ha egyáltalán valaha megjelenik...). Ezért a Gathering of Developers egy új, Mumbo Jumbo nevű csapatra bízta a játék elkészítését, ám nem kell megijedni, nem kezdők vannak itt! Olyan emberekből áll a csapat, akik többek közt a Heavy Metal FAKK2-n, a Fallout-on, vagy a Sin-en dolgoztak korábban.
De lássuk csak, mit is alkottak! Kezdetnek tökéletesen újraírták az egész motort. Nem lesz egy darab sprite-okból felépített szereplő sem benne, az utolsó falevélig minden tökéletesen 3D-s lesz! Ezzel egyrészt eltűnik az előző két részből ismert látvány, ami úgy nézett ki, mintha egy vödör vizet ráöntöttek volna egy festményre (ez valószínűleg a pixelek elmosása miatt volt). De nem csak az emberek és a tereptárgyak estek át a kozmetikázáson, az eddig is csudaszép terepet, ha lehet, még jobban kicsinosították! Ráadásul most már tényleg deformálódhat a táj! Tehát ahol eddig csak egy fekete folt volt, most mély kráter keletkezik, ami ugyebár vadonatúj stratégiák kidolgozását követeli. Az emberek és a szörnyek pedig a látványon kívül mozgásban is csodaszépek lesznek. Erre garancia a FAKK2-höz hasonlók csontváz alapú animálás, ami ugye nem kis dolog egy stratégia játéknál!
A sztori szerint a Wolf Age az eredeti játék előtt 1000 évvel, 1421 AE-ben játszódik. A játék folyamán Connacht a Farkas nevű legendás hős életét ismerjük meg, miközben kivezeti az embereket ebből a káosz uralta korszakból. A játék folyamán hősünknek különböző mágikus tárgyakat kell összegyűjtenie, pusztító varázslatokat kell útjára indítania (vagy ha neki nem is, a csapathoz csatlakozott mágusoknak biztosan), ősi gépezeteket kell felfedezni, megépítenie, és - ami a legnagyobb dobás lesz, ha tényleg megvalósul - tapasztalatot szereznie! Persze a gonosz ellen sem kispályás zombikkal jön most már, hanem vad Berserkerekkel, Trow Acélharcosokkal, vagy Ghoul papokkal. A tájat pedig az ígéretek szerint minden eddiginél több élet fogja megtölteni (remélem megint lehet majd malompusztításba kezdeni :)). És ha valaki beleunna az egyjátékos módba, akkor megnézheti a többfajta multiplayer üzemmódot (Ilyen nevek, mint Carnage, Flag, Ball- és Deathmatch biztos minden netnörd szívét megdobogtatja!). És persze folytatni akarják a hagyományokat, hogy könnyedén bővíteni lehessen a játékot, így várható több új játékmód, egység, stb...
Szóval azt hiszem, a taktikai stratégiák kedvelő jó kis időtöltésnek néznek elébe! A játék elvileg novemberre van időzítve, remélem karácsonyi meglepetésként hozzánk is még ebben az évben elér! Hiszen milyen jó is lehet a téli pihenés egy kis zombi henteléssel egybekötve... :)