Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Legends of Might and Magic

A 3DO fantasy környezetbe helyezte a Counter Strike-ot, alapvetően így készült online multiplayer csapatjátékuk.

2001.07.25. 00:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

A fantasy Counter-Strike. Ezt lehetett olvasni róla reklámként több helyen is, és valóban egy korábbi Counter-Strike jellemzőit mutatja a játék. Azonban hiába vannak jó ötletek egy játékban, ha a kivitelezése nem tökéletes (bár a kijövő patch-ek biztos sokat javítanak majd rajta. Már az első is sokat javított.) No de ne vágjunk a közepébe, nézzük a játékot.

Legends of Might and Magic

Tipikus netes csapatjáték lett a Legends of Might and Magic. A jó és a rossz örök küzdelme a témája, de itt feldobták azért azzal, hogy a pályákon vannak szörnyek is, melyek mindenkit támadnak. A játékmódok sok hasonlóságot mutatnak a többi hasonló játékkal, túsz kiszabadítás, az ellenséges csapat semlegesítése, tárgy megszerzése, mely itt egy kard lett és a menekülő ellenfél levadászása.

Mindkét félnél háromféle egység áll rendelkezésünkre, ezek a jó oldalon a lovag, a druida és a varázslónő, míg a rossz csapatban a harcosnő, az íjász és a nekromanta. A harcosok az erőt képviselik, van közelharci és lő-, illetve dobófegyverük is, míg a többiek inkább az ellenfelek messzebbről való likvidálásában jeleskednek.

Legends of Might and Magic

A fegyverek és a páncélok itt is a kapott pénzből vásárolhatóak meg, sikeres küldetésért 1500 arany jár, a kudarcért csak 1000, de kaphatunk extra pénzeket az ellenfelek megöléséért és a feladatok teljesítéséért is. A vásárolható vértek függnek a választott kaszttól is, mivel lemezvértet csak a harcosok vehetnek (a lovag is), de a fegyvereknél nem vettem észre hasonló korlátozást a varázslókon kívül, akik értelemszerűen a nehéz fegyvereket már nem kapják meg. A található és vásárolható tárgyak között vannak tekercsek is, melyek csak egyszer használatosak. Nagyon hasznos néha a Pehelyesés, az Ugrás, a Láva végelem, a Teleport és a Varázs szem tekercs is. Csak található tárgyként van jelen a Láthatatlanság és a Gyorsítás tekercs, melyeknek előnyeiről, azt hiszem, nem kell sokat mesélni.

A játékmódok a következők: a hercegnő megmentése, a kard megszerzése, a menekülő varázsló megölése és a sárkány legyőzése. A hercegnő megmentése egyértelmű, a jó csapatnak meg kell menteni a lányt, míg a rosszak próbálják ezt megakadályozni. Akkor nyernek a felek, ha vagy elfogytak a megmentők vagy kijutottak a hercegnővel. A kard megszerzése már koránt sem ennyire egyszerű mivel mindkét csapatnak ugyanaz a célja benne, a fegyver megszerzése. Aki előbb eljuttatja a célba, az nyer. A varázsló leölése úgy zajlik, hogy a rossz csapatban véletlenszerűen az egyik varázsló lesz a menekülő, akit a többiek védnek. El kell jutniuk a célba, míg a másik csapat ezt próbálja megakadályozni. A győzelmet a varázsló megölése vagy célba jutása jelenti. A sárkány legyőzése talán az egyik legötletesebb verzió, mivel elég aktívan részt vesz a sárkány is a dologban. Az nyer, aki az utolsó csapást méri a dögre.

Legends of Might and Magic

A térképekből húsz darab van, és ezek elég jól megalkotottak. Nagyjából egyenletesen oszlik el a négyféle játékmód köztük, ezzel kellő egyensúlyt teremt, nem járhat úgy az ember, hogy egész nap csak hercegnőket menteget mondjuk. A szörnyek a pályákon kis csapatlétszámoknál és összmunka nélkül elég komoly gondot okozhatnak, de általánosságban nagyon feldobják a dolgot. Míg a csapat egyik fele a legyőzi a szörnyeket a másik beljebb nyomul az erődbe, és hasonló helyzetek előfordulhatnak, az már más kérdés, hogy lehet, megölik a védők az előbbre lévő részét a csapatnak, mire a többiek beérik őket.

Lehetőség van offline gyakorlásra is a játékban, de mivel nincsenek botok, elég egyhangú lesz a dolog. Ezt tartom a játék egyik legfőbb hiányosságának. A pályákat így is végig lehet nézni ugyan, de ha a szörnyek is engedélyezve vannak, a sok lúd disznót győz elven, hamar lenyomják az embert.

Legends of Might and Magic

Grafikailag a LithTech 1-es engine-nel megvalósított játék azt hiszem, már nem felel meg maradéktalanul a kor követelményeinek, de élvezhető még így is. A videokártyák támogatása megfelelő, és épp az elavul 3D-s motor miatt valószínűleg kisebb gépeken is jól fut. A hangokkal semmi gond nem volt, sőt, határozottan jónak mondhatóak. Bár nálam nem volt hangja a játéknak, ha a 3D-s hangot átállítottam a Miles Fast 2D-re. Lehet, hogy ez egyedi hiba, mert a nemrég kijött javítás sem orvosolta a hibát. Mivel Windows 2000 alatt teszteltem egy MX300-as hangkártyával lehet, hogy nem a játék hibája volt a dolog.

Interneten játszva először borzalmas élményben volt részem, annyira szaggatott az egész, 300-350 alá nem esett a ping-em, de a patch kijövetele óta inkább az a ritka, ha e fölé megy. A grafika hiányosságait itt tapasztaltam meg először negatívan, mivel elég nehéz különbséget tenni a két csapat tagjai között. Sokszor haltam meg amiatt, hogy azt hittem, barát jön, de ellenfél volt.

Legends of Might and Magic

Jó és rossz érzésekkel vegyesen értem a teszt végére, mivel magában a játékban rejlő lehetőségek nagyok, de a készítők nem aknázták ki teljesen, de annyira már igen, hogy ne mondja azt rá az ember, hogy rossz lett a játék. Remélhetőleg a sorban megjelenő javítások orvosolják a hiányosságokat és az őt megillető helyre emelik a játékot. A forráskód kiadása is sokat lendíthetne a helyzeten, mivel kiegészítők garmadája jelenhetne meg hozzá, új játékmódok, kasztok és még sok más. Az ára miatt inkább csak a fanatikusoknak ajánlom egyelőre a játékot, de ez még változhat az idővel. Én is játszom még kicsit, hátha még jobban ráhangolódok. Vesszen az ellen. ■

értékelés

Legends of Might and Magic

Pozitívumok
  • Netes csapatjáték
  • Szörnyek
Negatívumok
  • Elavult grafika
7,0
grafika 6
hangok 8
játszhatóság 7
hangulat 7
Legends of Might and MagicLegends of Might and MagicLegends of Might and MagicLegends of Might and MagicLegends of Might and Magic
Legends of Might and Magic
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Legends of Might and Magic

hozzászólások (1)

Brocy
Brocy 2001.07.27. 13:11
Ha már választanom kéne, akkor inkább maradnék a CS-nél, mert valahogy szerintem nem illik a Fantasy a FPS-ekhez!!
ajánlott olvasnivaló