26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

Aribeth
#1371 Aribeth [2587]
Az rendben van, hogy a BG3 egy homokozó, ahol azt csinálsz, amit akarsz, és van annyi reaktivitás a világban, hogy láthatod a tetteidre adott reakciókat is. Csak ez mindenképp ellentétben fog állni egy biztos kézzel végigvitt narratívával, viszont a BG3-at úgy hájpolják, mintha minimum Shakespeare írta volna.

Persze ez az általános hype része, és pár éven belül úgyis az helyére fog kerülni a játék általános megítélése, addig pedig kibírom, hogy minden egyes random rpg fórumban a BG3 sztorijára és karaktereire megy majd a faszverés.

Meg nem tudom, barátokkal én is imádok marhulni, nincs az a társasjáték, amit ne pakolnánk tele belsős és gyakran beteg poénokkal, de egy single player játék magányos terep, még akkor is, ha esetleg folyamatosan küldjük egymásnak a screenshotokat és az élménybeszámolókat. Ilyenkor pedig - nálam legalábbis - hamar elmúlik az "azt csinálok amit akarok, muhahaha" játékmenet varázsa.

(Itt megint csak az interakciókra gondolok, nem a csatákra és alternatív puzzle megoldásokra. Ha lenne egy olyan verziója a játéknak, hogy a sztorit, az inventory managementet és az ide-oda járkálást ignorálva csak az egyre brutálisabb összecsapásokkal kellene foglalkozni ötszáz szinten át, akkor ki sem látszanak belőle.)

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.11.04. 21:30
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1370 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5149]
Remek komment, maximálisan egyetértek (a Marvel példát másvalaki hozta fel).

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.11.04. 21:30
MattMatthew
#1369 MattMatthew [11769]
Ha már sokszor feljött az utóbbi időben ez a "könnyedség" akkor még annyit hozzá tennék, hogy szerintem a szerepjáték sosem volt az a műfaj, ahol a véresen komoly, világrengető terror ne hagyott volna teret a mókának.
Ez pedig szerintem még a papír-ceruza korszakából jön! Ha nem is játszott volna vele az ember akkor is, belenéz egy Critical Role, egy Natural Six (btw Gerald, Rook/Professional Sharpshooter is a roszteren) vagy akár eldugottabb darabokba akkor a legtöbben látni fog sok mókát és kacagást, merthogy az emberek a haverjaikkal ülnek egy asztalnál és játszanak.
A Larian stílusban én ezt látom, hogy átszűrődik a pen and paper múlt és nem akarnak úgy tenni mintha nem.
Nem megyek bele, hogy milyen szituációkban űztünk gúnyt már a csapattársakból, megkínzott foglyokból (FRen nincs Genf) és szerencsétlen áldozatokból*. Tehát nekem nem az fura, ha van élcelődés a csapatban és nem odaillő, morbid példák, hanem ha nincs. És nem, ez szerintem egyáltalán nem a marveli vonalon csúszott be a cRPGkbe, ez rég az rpgk része, még ha voltak is komolyabb irányok.

*Persze lehet csak mi vagyunk aberrált beteg állatok.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2024.11.04. 12:50
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1368 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5149]
Ehhez tudok csatlakozni. A BG3 "könnyedségét" nem a Marvel, hanem a Larian stílusa felől érdemes megközelíteni, bizonyos szempontból ez egy Divinity: Original Sin 3 (egyes vélemények szerint a DOS2 még így is jobb).

Azonban, ha a klasszikus, korábbi izometrikus, szövegalapú cRPG-ket preferálod, akkor a két Patfinder és a két Pillars of Eternity az, amit keresned kell, de ha egy modern, epikus, részletes, interaktív, könnyebben elsajátítható, szélesebb közönségnek is élvezhető, mondjuk úgy, ezeknek egy minőségi "blockbuster" változatát keresed, akkor tehetsz egy próbát a BG3-mal.

A küzdelmek és csaták nagyon jól megtervezettek.

(Zárójelesen: ha egyedi élményre vágysz, akkor Disco Elysium és Pentiment.)

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.11.04. 11:57
davkar9
#1367 davkar9 [11395]
Csak, hogy még nehezebb legyen a döntés. Én a megjelenés előtt kicsivel és utána végig az egekig szopkodtam a bg3-at aztán az év elején pótoltam az 1-2-t. 1 nem tetszett, 2 helyenként bejött viszont még számomra is "romlott" a bg3 megítélése, főleg, mint "folytatás". Ha meghatározó élményként van elmentve akkor igen, könnyen előfordulhat, hogy nem élveznéd.

Ha sikerül ezt leválasztani és csak Larian játékként (idétlenség, gameplay ~szabadság, stb) kezeled úgy talán.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2024.11.03. 19:45
Aribeth
#1366 Aribeth [2587]
Loremolyoló, ez nagyon jó.

(De azért lehet, hogy legközelebb megmondom a kutyámnak, hogy bokára menjen. )

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2024.11.04. 08:40
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1365 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5149]
Gothmognak igaza van, ha az eredeti, klasszikus BG1/2 vagy ID1/2 élményre vágysz, akkor a Pathfinder plusz a Pillars of Eternity két-két része remek választás lehet.

Ugyanakkor, ahogy Aribeth is írja, egy-két ember ne tántorítson el, mert nekik nem tetszett (hozzátenném, annak ellenére, hogy vannak jogos pontjai [pl. a társak talán nem olyan erősek, mint más játékokban, de szerintem ettől függetlenül nagyon jól megírtak], egyrészt szerintem igazságtalan a játék történetével kapcsolatban [úgy vélem a történetszálak végigfutnak az első fejezettől a végéig, csak hangulatukban más, mint a korábbiak], másrészt ez a játék nem annyira a terepe a "loremolyolónak" [nem magyaráz a világról különösebben, egy ilyen régi, több évtizedes világ esetében ez nem feltétlen probléma szerintem, a játék képes lehet úgy belevonni, hogy ez nem okoz akadást], harmadrészt az írás, a dialógusok kapcsán is a másik oldalon állok: úgy gondolom, hogy kimagasló minőségű, egyenletes, szerk. még akkor is, ha nem egy Disco Elysium szinten).

Mivel itt elég ellentétes vélemények állnak, érdemes lehet CohhCarnage pár perces végső összefoglaló gondolatait meghallgatni (itt a kezdeti is, mert hivatkozik rá), plusz a játék mellett szólhat, hogy olyan embereket is elragadott, akik korábban ilyen típusú játék nem érdekelt, jogosan elképesztő kritikai siker, a játékosok szerint is. Nem tudom, mennyire zavar, de megemlítem, ez már modern játék, az identitáspolitika itt is megjelenik, talán még nem túl zavaró mértékben, de látható módon (pl. azonos nemű házastársak).

Egyébként a két hét kevés erre a játékra, az első bekezdésben ajánlottakra is, a CP2077 szintén egy jó döntés.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2024.11.03. 19:45
gothmog
#1364 gothmog [5032]
BG1-2 játékokhoz - hangulatában - nagyjából semmi köze.

Viszont egyedi élményt ad, frankón összerakták, rengeteg jó ötlet van benne, sőt tele van tipikus Larian féle sziporkázó kreativitással. Metacriticen a játékosi értékelés is 9 fölött van (15k+ szavazás alapján, tehát ez nem az a játék, ahol csak a fizetett tapsolók dobálták a magas pontokat, hanem tényleg különleges darab a maga nemében, olyan (méretre, összetettségre stb.), amit szerintem jó darabig nem fog készíteni senki.)

Én nagyon élveztem a végigjátszást, viszont megmondom őszintén, azóta nem tud visszahúzni a játék. (BG1-2 részeket el nem tudom mondani, hányszor pörgettem ki, és mindig visszahúz a nosztalgia időről-időre. A BG3 ellenben nem lesz ilyen nálam.)

Ha klasszikus BG élményre vágysz, szvsz inkább a Pathfinderek körül nézelődj (Kingmaker, Wrath of the Righteous), ha még nem tetted volna. (Ott összetettebb a rendszer, kicsit ijesztő lehet elsőre, de D&D-ből nőtt ki, ugyanaz a logika, hamar szokható.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2024.11.03. 19:45
Aribeth
#1363 Aribeth [2587]
Azért én ne tántorítsalak el, valamikor adj majd neki egy esélyt, simán előfordulhat, hogy elvarázsol a játék! Az a benyomásom, hogy száz emberből kilencven nagyon szerette. És ha elkap a gépszíj, akkor a hibák sem tűnnek fel / minden megszépül, a helyére kerül.

Nagyon poén az eleje, nekem is tetszett egy darabig, csak aztán elmúlt a varázs, de ez az én agyműködésem.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2024.11.03. 19:45
Raistlin666
#1362 Raistlin666 [4788]
Éppen tervezgetem, hogy mire pocsékoljam a decemberi 2 hét szabimat!

De így inkább CP2077 lesz ebből! Hiába annyira kedvencem a BG1-2 nekem is! Itt a topikból én azt raktam össze (és főleg most ez a hozzászólás is megerősít), hogy nem nekem készült!

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.10.30. 12:33
gothmog
#1361 gothmog [5032]

Igen, anélkül, hogy youtube videót, bármit kinyítnék, 10+ évnyi időtávból is itt van a fejemben az öreg hangja, amikor azt mondja, hogy "even the flaws"...

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.11.02. 10:07
MattMatthew
#1360 MattMatthew [11769]
,,Shadowheart és Wyll között"
Áh! Akkor lehet nagy szerencsém volt a csapatválasztással! Kezdek félni a pónis végigjátszástól.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.11.02. 10:40
Aribeth
#1359 Aribeth [2587]
Sikerült a másik topikba írnom, elnézést, átmásolom ide.

"Marvel:
Csak egy példa, random party banter Shadowheart és Wyll között: a kedvenc pornóregényük sorait idézik szó szerint. Ilyenekkel tele van, és ezek azok, amik már az Inquisitionben is fárasztóak voltak helyenként. (Fú, amikor a halál komoly Cassandráról kiderült, hogy imádja Varric regényeit, és remegve kérdezik hogy milyen fordulatokat tervez a következő kötetben, tisztára, mint Beckett a Castle-ben... Elsőre poén volt, utána belegondolva kínos.)"

Morriganék nem tolták ezeket ennyire túl, azok még a kezdő lépések voltak a hasonló rpg-k világában.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.11.02. 09:47
MattMatthew
#1358 MattMatthew [11769]
We have purposely trained him wrong, as a joke.
Jade Empire-t tényleg hajlamos vagyok elfelejteni, pedig tényleg remek volt. Távol keleti Mass Effect before it was cool.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.10.30. 17:53
MattMatthew
#1357 MattMatthew [11769]
Az, hogy sok minden van az igaz, de nem egy 80 perces filmről van szó, szóval nekem eléggé ki voltak bontva a frakciók, annak ellenére, hogy tényleg sok szál van. De az igaz, hogy nincs egy összefogó, ráadásul BG-ként egy összefogó, elsősorban Bhaalspawn szál. Ugyanakkor az szerintem jó, hogy nincs elnyújtva egyik gonosz sem, mert az olcsó, ha harmadszorra is "füstbomba, balra el" lelép a gonosz.

A vicceskedő Marvel stílus nem tudom, hogy mit jelent, azon kívül, hogy közhely már.
Lehet, hogy a Lae'zel, Shadowheart, Astarion, Minthara csapat pont az akik komolyabbak és ezért nem érzem túlsúlyban a vicceskedést?
Legelsőnél is a teeth-ling rész ugrik csak be mint kulturális poén, de amúgy nem egy komolytalan karakter. (Vagy ezzel az erővel Morrigan Alistair szívatása, meg amúgy kb Alistair minden második megnyilvánulása is Marveles stílus?)
SH is egy jól megírt karakter aki azért edgy és cringe az elején mert egy objektíven edgy és cringe istennő követője aki folyamatosan meghasonlik önmagával.
A traumák meg szerintem by design nagyon hasonlók, ami engem nem zavart, de jogos, hogy lehettek volna kreatívabbak.
No mindegy, végülis ez ízlés kérdése biztos hogy milyen karakterek szimpatikusak vagy nem. Csak pl Astarion-t ki nem állhatom és egy cseszettül ellenszenves figurának tartom akit nem mentenek fel a traumái az alól, hogy seggfej, de ennek ellenére a karakter a történetben tetszik. Pl Kreia is ilyen, hogy ellenszenves vén boszorka, de helye van a történetben. Nyilván abból adódóan, hogy ő egy intelligensre írt karakter a mondanivalója elgondolkoztatóbb.

Gears of War melyik része?
Biztos az is nehézség, hogy egy kötetlenebb világban a pacing-et informálatlan döntések alapján befolyásolja a játékos, és lehet pont hülyén jön ki a könnyed camp esemény ha épp mélysötétben* jön elő. Biztos egy kevésbé szerteágazó játéknál könnyebb ezeket scriptelni...

*Mélysötét infantilizálását, a drow alingment-washingját már a WotC régóta tolja.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.10.30. 12:33
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1356 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5149]
Megnéztem, és nem tévedsz. Forrás, Wikipedia: "He was later one of the lead writers and planners on Jade Empire [...]".

A rengeteg remake között egy valódi, nem a mai szellemben készült Jade Empire remake-et vagy folytatást már nagyon régóta szeretnék. Pl. a Sifu-t is figyelembe véve ma elképesztő játékmechanikát is tudnának alá rakni.

______________

A lentiekkel részben egyetértek.

Még megjelenés előtt nemsokkal is a Larian maga promótálta (bejegyzésben, az élő videós paneljükön pl.), hogy a felső város is bejárható lesz, de ez "valamiért" dobóbott. Ezért is érezhető szerintem, hogy az Act III jobban szétesik és annak ellenére, hogy jelentős játékidővel rendelkezik ez a rész is, mégis érződik, hogy a vége össze lett kapkodva. Ahogy egyszer gothmog írta vagy pl. CohhCarnage (ha jól emlékszem), a világ interaktivitása és összekötődése és társak reakciói jelentősen visszább esnek.

Ettől függetlenül nekem az utóbbi évek egyik legnagyobb élménye volt szerepjáték szinten (és ha már DAO, igenis érződik rajta annak öröksége), főleg a Witcher 3 után, azzal majdnem egy szinten. Teljesen más tónus a kettő, mégis a "grandiózus izgalom" érzését mindkettő szállította. Ilyennek kell egy nagy közönséget megszólító modern szerepjáték két pólusának (cRPG - ARPG) lennie, mert számomra kisebb hibáitól eltekintve sokkal inkább képviseli a DAO (ami szerintem ez első valódi kísérlet volt, hogy a cRPG-t fogyaszthatóbb verzióként tálalják a szélesebb játékostársadalom számára az érdeklődéskeltés érdekében a műfaj iránt) örökségét, mint pl. a most ellentmondásos értékelésekkel terhelt DA:Veilguard.

Ha azonban az egyedi ízvilágot nézem, a különlegességet, akkor messze a legkreatívabb a Disco Elysium és a Pentiment volt és ezen a téren ez a kettő meghaladja az előbbi kettőt. Ezeket bárkinek jó szívvel ajánlom, aki nem a fő irányvonalakat keresi.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.10.30. 17:53
gothmog
#1355 gothmog [5032]
Talán KotOR az amiben van egy nagy csavar...

Csak lábjegyzet gyanánt, de a Bioaware alkotások közül a Jade Empire volt még az a játék, ahol abszolút pozitív értelemben véve iszonyat nagy, igazi "aztak*rvaanyázós" csavar volt a történetben (kb. 75-80%-a táján). Egyébként nagyon jó játék volt szerintem, bár kicsit el szokott felejtődni, amikor Bioware címek kerülnek szóba. Egyszerűbb volt, lineárisabb, akciójátékosabb mentalitású (egyik sem baj egyébként, csak sokan szerintem nem ilyesmit vártak a Bioware-től). A története viszont mestermunka. (Igen, egy cetlin az is elférne alapból, de a kibontás módjával, a csavarral, illetve a végén a zárással - egyszerűen mestermunka volt szerintem.) Ugyan nem ő volt a fő történetíró a Jade Empire esetén, de nem lennék meglepve, hogy az igazán emlékezetes és áll-leejtős dolgok ott is Drew Karpyshyn tollából származtak volna. (A KotOR1-nél és az ME1-2 esetében ugye már ő volt a fő ember a sztori vonalon.)

Ha valaki amúgy keresi azt a fajta "hangulatot", történetmesélést, akkor érdemes rálesni erre az Exodus trailerre. (Ex-Bioware arcok csinálják, köztük Drew Karpyshyn - ő fő történetíróként.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.10.30. 12:07
Aribeth
#1354 Aribeth [2587]
A bárd szerintem is nagyon illik ebbe a világba, de végül is egy drow druida DU-t indítottam tegnap, kifejezetten a Speak with animals spell miatt.
Még nem tudom, hogy mennyire leszek geci, de hogy az összes állattal össze akarok haverkodni, az biztos. (És nem, most sem fogom felrúgni a mókust.)

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.10.30. 13:47
davkar9
#1353 davkar9 [11395]
Január óta tiszta vagyok, szeptemberi patch7-től nem estem vissza szóval mostanra valamivel objektívebben tudok nézni a játékra. Mind jogos amit írsz.

Nem tudom, lehet neked is bárdot kéne indítani, hangulatilag talán jobban illeszkedne az idétlenséggel ebbe a cirkuszba. Próbáltam "komolyan", megtervezett light urge karaktert (nagyjából ez a Larian által megálmodott főkarakert), de annyira nem adta.

Visszagondolva talán a Gale Darksimp végigjátszás volt a legjobb amit élveztem bár ott néha kiütközött, hogy hiba voltam főkari vele, néha a mellék szövegeket kaptam.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.10.30. 12:33
Aribeth
#1352 Aribeth [2587]
A BG3 története túl sokat akar markolni: Bhaal és a másik kettő jómadár, githek, mindflayerek, Ketheric, thieflingek megpróbáltatásai, Raphael, az Absolute szekta, és biztos kihagytam pár fontos szálat még.

Mindegyikbe belekap, de nincs egy jól összefogott koncepció, így a legtöbb szál egy-egy teátrálisan és egysíkúan gonosz ellenféllel való összeütközésbe torkollik. Egy katyvasz az egész.

A régi BG-k emelkedettebb világát felváltotta a modernebb, vicceskedő Marvel stílus (itt hozzáteszem, hogy imádtam a D&D filmet, ami hasonló volt), viszont időnként eszükbe jut, hogy kellenének tétek is, és akkor bedobnak némi szenvedéspornót. Majd megy megint tovább a modern fórumokra illő poénkodás.

A társaknál ugyanez a probléma, úgy alkották meg őket, hogy főszereplőként is helyt álljanak, amit egy-egy, a főszálakhoz köthető traumával oldanak meg, ami teljesen korrekt, jó irány (igaz, ezek a traumák kísértetiesen hasonlóak). Mellékszereplőként viszont ez úgy néz ki, hogy az idejük nagy részében jópofa, hihihi, nézd milyen különleges, quirky karakter vagyok megszólalásaik vannak, majd egy picit picsognak a problémájukon, majd megint Marveleskednek, aztán ismét szomorúak két percre, majd kezdik elölről.

Egyikük sem egy olyan karakter, akivel mélyebben szeretnék elbeszélgetni, mert érdekel, hogy az írók milyen személyiséget találtak ki nekik, vagy hogy mi a véleményük a dolgokról. Egy Witcher 3, CP2077 karaktert, Kreiát stb. végtelen hosszan kifaggatok, minden szavukra kíváncsi vagyok, mert tudnak újat, elgondolkodtatót mondani.

A mindflayerek és maga a Mélysötét valaha hátborzongató lovecrafti horrorok kellékei voltak, most a csáposok minden misztikumukat elvesztett n+1-edik semmilyen fajjá váltak, és hé, még a tentacle porn is kipróbálható velük, jeeeeee.

Összefoglalva, egy játékkal sem találkoztam még, aminek tökéletes lett volna a története, mert 1. ez nem az a platform, ahol erre szükség lenne, 2. ha vannak is jó ötletek, a development hell általában keresztül húzza azokat. De igenis felismerhető, hogy mi az, amit igyekeztek nagyon alaposan átgondolni, mélységgel ellátni (vagy épp szándékosan nagyon könnyedre venni), és mi az, ami se füle, se farka egymásra dobált ötletekből áll, és a BG3 esetében ez utóbbit érzem.

Alaposan átgondolt darab pl. a GoW és a DAO.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.10.30. 12:07
MattMatthew
#1351 MattMatthew [11769]
Ha már a játék anakronisztikus szutyokkal szét lesz offolva, legalább a topik ne legyen, így inkább ide írom!

@Aribeth Mi a baj a történettel, illetve mi lenne jó példa a jó történetre? Mármint DAO, KotOR, ME történetei mind egy cetlire elférnének. Talán KotOR az amiben van egy nagy csavar, az meg most hogy belegondolok elég hasonló, hogy Origins-ben hogy lehet kinyírni a főgonoszt, illetve BG3ban is milyen áldozat kell hozzá.

Az Isobel és Dame Aylin dolgot aláírom, biztos másként látnám, ha Ismáel és Mister Aylin lett volna.

Man literally too angry to die

Válasz erre

jawsika
#1350 jawsika [4019]
Ma nagyon felkúrt... Barátnőmmel kezdtünk egy új végigjátszást, és a fő cél a karlach romance acsi volt. Csináltam mindent, ahogy kellett, de Act III elején szakított. Nem értettem mi van, megnéztem neten és Act II-ben kimaradt a romance-event. Lenyomtam vagy 40 eventet az Act II-ben, de nem dobta. Fél óra keresgélés után meglett a gond: Az engine-javítás után kellett volna érkezzen az event, de a szájbak*rt Mizora meg a f*szomatsemérdekli Wyll eventje felülírta, és onnantól nem triggerelődik. Ismert bug ahogy elnézem tavaly augusztus óta. Sajnos a PS fantasztikus tulajdonsága, hogy adott számú mentést tud tárolni, because fuck you, that's why, (így pl a Witcher 3, ami PC-n nekem közel 300 mentést tartalmazott, itt 6 slotot tudott, soha nem fogom megérteni miért jó ez) ezért nincs megfelelő mentésem, mert kitöröltem. Így lehet kezdeni elölről. Szóval... Az a legidegesítőbb, hogy még explorer nehézségen sem tudsz csak úgy végigfutni a játékon, mert ha mondjuk 5-n mnnék be Ketherichez, semmi esélyem nem lenne.

Megpróbáltam mindent, töltögettem fel-alá, netet bújtam, de semmi. Ha ott és akkor valamilyen alternatív event felülírja a Karlach-eventet, így jártál. Nem írja semmi, nem mondja sehol, csak majd Act III elején két mondatban szakít és ennyi. Átnéztem a modokat, találtam egyet, amivel némi csellel aktiválni tudtam a szükséges videót, de aktív modok mellett disable-lve van minden acsi. Amit egyrészt megértek, másrészt meg mivel 1) bugot kell nekem javítanom 2) ők maguk engedélyezik a modokat egyenként és a 90%-a csak visual, 3) PC-n bezzeg szarrá lehet túrni a fájlokat; elég bosszantó.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

jawsika
#1349 jawsika [4019]
Végigvittem, jelentem. Ahhoz képest, hogy 10 hónapja álltam Act III-ban és jópár karit elkezdtem, szinte fura. Viszont barátnőm leült elé és ketten kijátszottuk co-opban végül. Majd írok róla hosszabban a másik topicban, csak akartam mondani.

Végül egy halfling sorceress voltam, hát a Chain Lightning meg az Ice Storm... szavak nincsenek.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1348 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5149]
Borislav Slavov shares unheard version of Song of Balduran & his pitch for Down By the River | BAFTA

The cast of Baldur's Gate 3 reveal all in a chaotically (but expertly moderated) Masterclass | BAFTA

Why Larian Studios wanted to make Baldur's Gate 3, and how they pulled it off | BAFTA

Mindegyik beszélgetés remek, még ha fejlesztői és színészi oldalon nem sok újdonság hangzik talán el (de pl. Vincke hozzáállását mindig öröm hallgatni), viszont Borislav, a közönséget bevonó társalgása lenyűgöző, mert bizonyítja és bemutatja, hogyan kötődik össze az alkotó, az alkotása és a közönsége.

Válasz erre

Germinator
#1347 Germinator [29860]
Baassszameg... egyrészt... megölettem a kígyóval Arabellát. Hát... ott megdobbant a szívem, nagyon mocskosnak éreztem magam Szóval, azt hiszem, működnek ezek a fajta pillanatok... aztán a semmiből telibe szétrúgtam egy mókust!!! Azt hiszem, szép lassan behúz ez az "urge".......

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1346 davkar9 [11395]

Azért van a quickload, tessék csak bátran próbálgatni! Gale kezelése a legjobb bemelegítő, egyből kiderül (és hogy tetszik e), hogy ez a végigjátszás más lesz. Korábbi döntések, kapcsolatok soha ne befolyásoljanak, mindig lehet segítőket fogadni. Vagy ott a respec, Shadowheart borzalmas clericjéből az utolsó pár újrázásban inkább mindig hasznos paladint csináltam.

Bérelhető figurák külseje is változtatható. Cseréld le az elf figura arcát az első körös karakteredre (azt hiszem pont a cleric), és váltsd át varázslóra. Megmarad a hasznos class és bírálhatod a régi "éneddel" az újat.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.30. 14:43
MattMatthew
#1345 MattMatthew [11769]
I see what you did there!

@Germi Ha előzőleg Gale a csapatban volt akkor lehet pont most e miatt kéne más felállás? Ha kell mindenképpen egy varázsló akkor lehet respecelni bárkit.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.30. 15:03
Germinator
#1344 Germinator [29860]
Igen, utána - bár nem néztem róla YT vidit, de - egy haverom mesélte, hogy mi történik nagy vonalakban, és örültem, hogy nem vállaltam be... Gale-t tényleg túl hasznosnak tartom ehhez (Vagy ez faszság?)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.30. 15:03
gothmog
#1343 gothmog [5032]
Pedig ha engedsz a fantáziának, egy segítő kezet még kaphattál volna Gale-től!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.30. 14:43
Germinator
#1342 Germinator [29860]
Nos, nem vártam sokat, szinte rögtön belevágtam egy DU-ba, ráadásul felvittem a nehézséget Tacticianre. És megint csak próbáltam teljesen ösztönből, szerepjátékos-szerepfelvevős elképzelések mentén classt választani - úgyhogy egy Oath of Vengeance Paladin lettem. Olyannyira, hogy kb. az első "földi" (szóval lezuhanás utáni) csatánál ezt ügyesen megszegtem De az a helyzet, hogy szerintem még ez is fullosan passzol mindahhoz, amit itt elképzeltem magamról. Az előző clerices, jófiús, élet szentsége, stb. végigjátszás után úgy voltam vele, hogy minimálisan genyóbb, erőszakosabb válaszokat merek majd adni a párbeszédekben, de ezzel, hogy pl. megszegtem az esküm, olyan, mintha dramaturgiailag is benne lett volna, hogy... na, akkor irány a lefelé vezető út Nem tudom, merre fog vinni, de kíváncsi vagyok.

Azt láttam, hogy már Gale kiszabadításánál is felajánlott valami fantáziálós opciót, de őszinte leszek, nekem Gale az egyik legnagyobb segítség volt az első végigjátszásnál, úgyhogy vele nem akartam volna kibaszni/megölni(??). Nem, mintha tudnám, hogy alap party membereket amúgy ki lehet-e így csinálni

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1341 davkar9 [11395]
Grat. DU-el én várnék egy kicsit a helyedben. Egyrészt hadd ülepedjen az első kör illetve valamikor majd jön az új patch ami az epilógushoz hasonlóan kibővíti a sima és DU exkluzív gonoszabb befejezéseket.

Ha figyelmesen játszottál akkor egy-két dolgot már megtudhattál a DU-ről.
Tavhoz képest egy fixebb a karakter, nagyjából ő és a társak keveréke. Lehet vele is szerep játszani, de nem érdemes részletekbe menően belemerülni mert "az én karakterem sosem" féle gondolatokat lazán át fogják húzni egy "um, actually"-vel. Matt írta azt hiszem még korábban, hogy pont emiatt bizonyos faj és class kombók "nem működnek". Nincs gameplay akadálya, de pl a cleric/paladin szerintem sem igazán illik hozzá.

Hacsak nincs konkrét elképzelésed szerintem hagyhatod a default db sorcerert. Ez pont egy olyan kombináció amit mégkésőbbi? végigjátszásban magadtól úgysem raksz össze és van annyira rugalmas (bestiális és intelligens) így a karakter, hogy a külön DU szövegekre nyomva - vagy pont nem - egyik sem fog "idegennek" érződni.

Ahogy gothmog is említette a két fő csapásirány a sötét gondolatoknak való engedelmeskedés vagy a ~teljes ellenállás (light urge becenév). A DU szövegek (és következményei) lehetnek morbid vagy igazán elbaszottak is. Gyomorfüggő és végső soron ezek csak kísértések, a Tav szövegek és döntések ugyanúgy elérhetőek.

"2" elkerülhetetlen DU eset van amibe nincs beleszólásod játékosként. Pontosabban másfél. A 2.-ba kockagurítás és körülmények szólhatnak bele, de azon a ponton már valószínűleg lesz elképzelésed, hogy milyen DU-t játszol. A "sikertől" függően aztán még meggondolhatod magad, az első viszont mindenképp megtörténik. Vagyis hát abba is bele lehet piszkálni, de kissé nyakatekert megoldás, ami borítja a természetes játékot és el is vesz a dolog erejéből.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.29. 16:19
gothmog
#1340 gothmog [5032]
Gratulálok!

A DU-t alapvetően kétféleképpen lehet játszani:

1. Jó akarsz/próbálsz lenni, de hát ugye Dark Urge (nomen est omen). Ekkor egy megváltástörténetben vehetsz részt. (davkar9 a mestere a különböző scenariókban mi miért stb. dolgoknak, de állítólag ez a "nonpluszultra" ultimate végigjátszás élmény szempontjából.)

2. Engedsz a csábításnak, és te leszel a Kardpart legsötétebb lelkű, legrohadtabb gazembere (sőt, annál jóval-jóval több, de az már spoilerezés kategória lenne), akitől Hannibal Lecternek is rémálmai támadnának.

Mindkettő nagy élmény a maga módján: én a sötét úton indultam el (egy jófiús végigjátszás után), és döbbenetesen szórakoztató volt az a hol szarkasztikus, hol maróan cinikus, hol egyszerűen csak elementáris rohadék vadállat, akit játszhatsz. Plusz alkalmat adott arra, hogy az első végigjátszásban kimaradt dolgokra/lehetőségekre ráfeküdjek/azokkal éljek. (Pl. a goblinoknak segíteni a "teethlingek" ellenében; felfogadni/románcolni a sötét elf tyúkot; a mélységi gnómokkal szemben a sötét elf csókának segíteni stb.) Act 2-ben félbehagytam a végigjátszást, mert akkor már közel 350 órám volt a játékban, és besokalltam/már másfelé kacsintgattam, de amúgy meglepően élvezetesre sikerült a gonoszkodás is a játékban.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.29. 16:19
Germinator
#1339 Germinator [29860]
150+ óra után véget ért a történet Az utolsó csatát szerintem 3(!) órámba telt megoldani - nem kevés visszatöltéssel De baszki, megérte... most fújok egyet (értsd: már meg is vettem az új Paper Mario remake-et Switchre...), aztán szerintem belenézek ebbe a Dark Urge-be

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1338 Germinator [29860]
Ja, igen, arra nem reagáltam, hogy Raphaelt végül egy kb. órával korábbi visszatöltés lejátszása után sikeresen legyőztem - tényleg annyin múlt, hogy megittam tudatosan pár célszerű potiont, és nem voltam olyan kretén, hogy Hope 5-ös varázslatait elhasználjam a csata előtt: ugyanis két slottal két enemy-t is egy az egyben lehetett banishelni a csatából. Ezt, a potionöket, Yurgir szerencsés átállását és egy kicsit odafigyelősebb taktikát kihasználva Raphaelnek esélye sem volt

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1337 Germinator [29860]
Na, eljőtt a végső csata ideje, és esküszöm, kicsit kirázott a hideg ettől a pillanattól, ahogy a szövetségeseim megjelentek köreimben, és letették hűségesküjüket Reméltem, hogy lesz hasonló, és nagyon jólesett. Ez a látvány esküszöm, szívmelengető, ahogy itt a sok, sokszor ellenségből lett barát (lehet, feltűnik nektek pár fasság ezen a setupon a játékomból, de majd a második, Dark Urge playthroughnál fogok igyekezni a lehető legoptimalizáltabb végigjátszás megvalósítására, már ami a képességeket, tárgyakat, stb illeti)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1336 Germinator [29860]
Na, arra pl. nem gondoltam, hogy a jacuzzija a spellslotokat is visszatölti! Azt láttam, hogy healel, de akkor ezt lecsekkolom mindenképp.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.05.24. 13:09
davkar9
#1335 davkar9 [11395]
Fejből már nem tudom pontosan a skilleket, de azt hiszem clericként van lvl6-os summonod. Galenek nem tudom milyen scrollokat etettél tanulás céljából, vele is érdemes ugyanezt elsütni. A lvl5 summon elemental 6-nál erősebb verziót idéz. Van még a planar binding spell is, talán cleric ezt is tudja csak be kell rakni, amivel az ördögi csicskákat át lehet állítani harc közben. Raphel szobájában a fürdőben lehet hpt és slotokat visszatölteni a harc előtt, több summonnal itt lehet készülni. Amúgy érdemes seggre ültetni (pl jég) vagy valami más módon stunolni.

Ez persze easy "stratégia", nem tudom milyen nehézségen játszol.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.24. 12:48
Germinator
#1334 Germinator [29860]
Igen, egyrészt lehet, hogy olvasok pár tippet a csatáról, bár még párszor szerintem megpróbálom megoldani magamtól.

És az oszlopokra a csata legelején ráküldöm Karlachot, és amennyit mozog meg amennyit üt, szinte minden körben szétbaszok egyet, de Raphael így is szupererős marad... volt, hogy egyetlen hittel szegény Hope-ot is instakillelte Kicsit a sidekickjei átállításában bízom... este első dolgom lesz visszatölteni

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.24. 12:47
MattMatthew
#1333 MattMatthew [11769]
Lövésem sincs, hogy működik-e, de talán előre el lehet pusztítani az oszlopokat? Azok adnak vmi extra sebzést neki.
De wikin is lehet okosságokat találni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.24. 12:43
Germinator
#1332 Germinator [29860]
Hűűűű, bassza meg, Raphael rendesen kicsinál Itt, azt hiszem, egy kicsit korábbi mentést kell visszatöltenem (szerencsére a House of Hope-on belül többet is csináltam), mert egyelőre nem tudtam felülkerekedni a kis genyón. Nagyon durván kikészíti a csapatot, és tudom, hogy ennek az egyik oka, hogy valószínűleg egyáltalán nem optimálisan csatázok Szóval lehet, megpróbálom átfutni majd a scrolljaimat, elixírjeimet, stb, hogy valamiféle előnyhöz juthassak... (plusz, lehet, meg kell próbálnom a visszatöltés után újra meggyőzni Raphael sidekickjeit, hogy átálljanak hozzám, nem tűnt teljesen lehetetlennek, de amikor először próbálkoztam, nem akarta beadni a kockadobásokat...)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1331 Germinator [29860]
Igyekeztem minden konfliktust csitítani, úgyhogy szerintem még senkinek nem esett kára

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.23. 14:20
MattMatthew
#1330 MattMatthew [11769]
Azt hittem a megbeszélés a táborban csak eufemizmus volt arra, hogy God's Favourite Princess elvágta a torkát!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 14:10
Germinator
#1329 Germinator [29860]
Upsz!! Őt épp most mentettem ki Orin karmai közül... és nála is az a benyomásom, hogy az Orphic Hammer használatához lesz egy-két szava. Amúgy esküszöm, kurvára parázok attól a döntéshelyzettől, mert az Emperor engem megvett kilóra a történeteivel, de annyira ellene beszél mindenki (mármint a játékban), hogy az nem igaz... félek, hogy rossz döntést hozok, már ha lehet itt ilyet

Ráadásul most gyilkoltam halálra Ansurt is a város mélyén, ahol kiderült ez-az az Emperorról, és ez sem erősített meg a belé táplált hitemben... szóval ténylegesen tartok attól, amikor majd meg kell hoznom a döntést, hogy végül is kinek hiszek, kiben bízom Lae'zel (és Kithrak Voss) nagyon ki fognak akadni rám szerintem....

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.23. 14:06
MattMatthew
#1328 MattMatthew [11769]
,,a csapat jó ideje nagyon jól működik. A táborban meg aztán mindenki megbeszélte a másikkal a megbeszélnivalókat"
Aggasztó, hogy ezek után Lae'zelt és a küldetéseit nem is említed!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 14:02
Germinator
#1327 Germinator [29860]
Hosszú kísérletezés után most az utóbbi időben nagyon beállt a jómagam-Karlach-Gale-Astarion felállás, egyszerűen sosem volt szívem már ezen változtatni, mert pont lefedtek mindent. Még akkor is, ha pl. Wyll egyik jól ismert rokonát kellett kiszabadítani, inkább ezt a csapatot vittem, pedig a játék elején ilyenkor mindig direkt behoztam az érdekelt felet a teambe És lehet, így kimaradt pár fontos mondat, de most ez a csapat jó ideje nagyon jól működik. A táborban meg aztán mindenki megbeszélte a másikkal a megbeszélnivalókat

Karlach, Astarion, Wyll és Shadowguard sztorija asszem lezárult, Gale-nek hátravan még (de ha jól sejtem, ez erősen kapcsolódik a végső küldetésekhez), illetve most belegondoltam, hogy Halsin, Jaheira és Minsc jó ideje csak némán álldogál a táborban Persze Jaheira eleve érdekelt volt Minsc felszabadításában, stb, de azt még nem ellenőriztem le, hogy nekik van-e egyéb mondandójuk (Minsc mondjuk hosssszú percekig pofázott faszságokat nekem a hörcsögéről meg egyéb dolgokról, remélem, egyelőre nem is akar többet tőlem)

Szóval szerintem ezekkel is egész jól állok. Azért azt nem hiszem el, hogy Karlachot nem lehet megmenteni, de már nem volt pofám azt mondani neki, hogy nyugi, minden rendben lesz, meggyógyulsz, hanem mondtam neki, hogy élvezze ki a hátralévő napjait... de remélem, találunk mégis megoldást

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.23. 13:49
gothmog
#1326 gothmog [5032]
A Dark Urge-höz...

My, my. We will be reintroducing necrophilia to your schedule in no time.

Én is egyből újrakezdtem egy DU-val (Lolth hívő drow elf harcossal) - direktben szadista, a gyengébbeket lenéző, akit lehet már csak a hecc kedvéért is szétszívató, és persze végtelenül vérszomjas figurának véve. És miközben a legtöbb játékban nem tudok gonosz karaktereket játszani, mert üresnek és sivárnak tűnnek. Itt, itt ez is egy - sokszor morbid módon röhögésre késztető - élmény volt. Act 2 kb. utolsó harmadáig... Itt ugyanis kijött rajtam, hogy akkor már közel fél éve csak BG3-mat toltam (még a béta utolsó egy-két hónapjában is játszottam), így félbehagytam a gonosz végigjátszást. De meglepően élvezetes volt rossznak lenni. Tényleg.
(No meg így másképp oldottam meg dolgokat - Act1-ben pl. goblinok mellé állás; hasonszőrű gondolkodású drow macával összehaverkodás/love interest kialakítása; a mélysötétbeli kohós helyen a gnómok helyett a drownak segítés stb.)

A drow alfajt különben nagyon ajánlom: halál röhejes lesz, ahogy Act1-ben a goblinokat csicskáztathatod

(Az első, teljes végigjátszásom szintén drow elffel volt, de ő egy jószívű pengés bárd volt. Azért a goblinokat vele is lehetett szívatni, csak nála nyilván nem mentem el ezzel HALÁLosan komolyba)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 13:36
MattMatthew
#1325 MattMatthew [11769]
Mi a szokásos csapatod? Personal questek hogy alakultak?

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 13:36
Germinator
#1324 Germinator [29860]
Uszkve 130 óra után már csak két fő küldetés van hátra: az Orphic Hammer felkutatása (és az ehhez kapcsolódó döntések meghozatala, gondolom), valamint az Elder Brain. Ha lesz rá lehetőségem, még visszamegyek a Wyrm's Crossinghoz, és átfutom, hátha kihagytam valamit (pl. szegény pórul járt bohócnak még hiányzik egy-két darabja...). Aztán lehet, hogy ez még nem is annyira végjáték, lehet, ahogy belépek az Upper City-be, hirtelen elémtárul egy újabb terület, de az biztos, hogy Orin és Gortash kinyírása után itt a Lower City-ben nincs több "nagy dolgom."

És bár azt gondoltam, a játék után tartok majd egy nagyobb szünetet (esetleg ráveszek az új Paper Marióra a Switchen), de most nagyon viszket a tenyerem, hogy szinte azonnal indítsak egy újat... ezúttal Dark Urge-dzsel Semmit sem tudok erről, hogy ez mitől más, de ti is mondtátok, máshol is mondták, úgyhogy szerintem egy karakterkreálást tuti csinálok vele és elindítom a sztorit, aztán meglátom, lesz-e tényleg energiám újra nekidurálni magam. Most úgy érzem, igen, mert egyszerűen hiába ismertem meg a sztorit (ami elképesztő sok meglepetést tartogatott, és nagyon mélynek és fordulatosnak éltem meg - és még csak most jön a fináél, ugye), a karakterek, a képességek még asszem elég sok variációt tartogatnak magukban, amiket nagyon meg szeretnék ismerni Aztán max kiégek belőle egy időre, de egyelőre ennek nem érzem jelét.

Ráadásul motoszkál bennem az is, hogy a mostani, igencsak saját morális hátteremből építkező, cleric wood elf avatarom helyett bevállaljak egy kicsit gecibb, nagypofájúbb, tán gonoszabb(??) figurát is, mert kíváncsi lennék egy-egy döntés más kimeneteleire

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

MattMatthew
#1323 MattMatthew [11769]
A hétvégi kávé mellé pár kép:
Act 3 Békanő Worst he can say is no minősített esetei is opciók itt. Aúcs...
Act 3 House of Hope Upsz... (Lae elég jól viselte a dolgot de azért inkább volt egy Quick Load utána... mármint, no pun intended)
Act 3 Shadowheart fodrász után: Minthara és Lae'zel

Illetve a Monk respec előhozta a nosztalgiámat, NWN volt az első rpg élményem, bár semmit nem értettem belőle, de arra emlékszem, hogy egy ismerősnél csináltam egy félelf (elf?) monkot és püföltem goblinokat! Ami fura volt, hogy valaki mindig jajjveszékelt és haldoklott és nem értettem, hogy miért hallom ezt. Kiderült, hogy én vagyok, ezt a hangot (4:03) választottam karakteralkotáskor mert mókásnak tűnt!

Man literally too angry to die

Válasz erre

gothmog
#1322 gothmog [5032]
Ez a harc közbeni belassulás régóta létező probléma, és ha csak Act3-nál futottál bele először, akkor érezd magad szerencsésnek! (Párbeszédnél viszont nem emlékszem korábbról ilyen gondra.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.29. 10:26

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.