25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

Germinator
#1347 Germinator [29845]
Baassszameg... egyrészt... megölettem a kígyóval Arabellát. Hát... ott megdobbant a szívem, nagyon mocskosnak éreztem magam Szóval, azt hiszem, működnek ezek a fajta pillanatok... aztán a semmiből telibe szétrúgtam egy mókust!!! Azt hiszem, szép lassan behúz ez az "urge".......

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1346 davkar9 [11340]

Azért van a quickload, tessék csak bátran próbálgatni! Gale kezelése a legjobb bemelegítő, egyből kiderül (és hogy tetszik e), hogy ez a végigjátszás más lesz. Korábbi döntések, kapcsolatok soha ne befolyásoljanak, mindig lehet segítőket fogadni. Vagy ott a respec, Shadowheart borzalmas clericjéből az utolsó pár újrázásban inkább mindig hasznos paladint csináltam.

Bérelhető figurák külseje is változtatható. Cseréld le az elf figura arcát az első körös karakteredre (azt hiszem pont a cleric), és váltsd át varázslóra. Megmarad a hasznos class és bírálhatod a régi "éneddel" az újat.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.30. 14:43
MattMatthew
#1345 MattMatthew [11657]
I see what you did there!

@Germi Ha előzőleg Gale a csapatban volt akkor lehet pont most e miatt kéne más felállás? Ha kell mindenképpen egy varázsló akkor lehet respecelni bárkit.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.30. 15:03
Germinator
#1344 Germinator [29845]
Igen, utána - bár nem néztem róla YT vidit, de - egy haverom mesélte, hogy mi történik nagy vonalakban, és örültem, hogy nem vállaltam be... Gale-t tényleg túl hasznosnak tartom ehhez (Vagy ez faszság?)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.30. 15:03
gothmog
#1343 gothmog [4949]
Pedig ha engedsz a fantáziának, egy segítő kezet még kaphattál volna Gale-től!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.30. 14:43
Germinator
#1342 Germinator [29845]
Nos, nem vártam sokat, szinte rögtön belevágtam egy DU-ba, ráadásul felvittem a nehézséget Tacticianre. És megint csak próbáltam teljesen ösztönből, szerepjátékos-szerepfelvevős elképzelések mentén classt választani - úgyhogy egy Oath of Vengeance Paladin lettem. Olyannyira, hogy kb. az első "földi" (szóval lezuhanás utáni) csatánál ezt ügyesen megszegtem De az a helyzet, hogy szerintem még ez is fullosan passzol mindahhoz, amit itt elképzeltem magamról. Az előző clerices, jófiús, élet szentsége, stb. végigjátszás után úgy voltam vele, hogy minimálisan genyóbb, erőszakosabb válaszokat merek majd adni a párbeszédekben, de ezzel, hogy pl. megszegtem az esküm, olyan, mintha dramaturgiailag is benne lett volna, hogy... na, akkor irány a lefelé vezető út Nem tudom, merre fog vinni, de kíváncsi vagyok.

Azt láttam, hogy már Gale kiszabadításánál is felajánlott valami fantáziálós opciót, de őszinte leszek, nekem Gale az egyik legnagyobb segítség volt az első végigjátszásnál, úgyhogy vele nem akartam volna kibaszni/megölni(??). Nem, mintha tudnám, hogy alap party membereket amúgy ki lehet-e így csinálni

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1341 davkar9 [11340]
Grat. DU-el én várnék egy kicsit a helyedben. Egyrészt hadd ülepedjen az első kör illetve valamikor majd jön az új patch ami az epilógushoz hasonlóan kibővíti a sima és DU exkluzív gonoszabb befejezéseket.

Ha figyelmesen játszottál akkor egy-két dolgot már megtudhattál a DU-ről.
Tavhoz képest egy fixebb a karakter, nagyjából ő és a társak keveréke. Lehet vele is szerep játszani, de nem érdemes részletekbe menően belemerülni mert "az én karakterem sosem" féle gondolatokat lazán át fogják húzni egy "um, actually"-vel. Matt írta azt hiszem még korábban, hogy pont emiatt bizonyos faj és class kombók "nem működnek". Nincs gameplay akadálya, de pl a cleric/paladin szerintem sem igazán illik hozzá.

Hacsak nincs konkrét elképzelésed szerintem hagyhatod a default db sorcerert. Ez pont egy olyan kombináció amit mégkésőbbi? végigjátszásban magadtól úgysem raksz össze és van annyira rugalmas (bestiális és intelligens) így a karakter, hogy a külön DU szövegekre nyomva - vagy pont nem - egyik sem fog "idegennek" érződni.

Ahogy gothmog is említette a két fő csapásirány a sötét gondolatoknak való engedelmeskedés vagy a ~teljes ellenállás (light urge becenév). A DU szövegek (és következményei) lehetnek morbid vagy igazán elbaszottak is. Gyomorfüggő és végső soron ezek csak kísértések, a Tav szövegek és döntések ugyanúgy elérhetőek.

"2" elkerülhetetlen DU eset van amibe nincs beleszólásod játékosként. Pontosabban másfél. A 2.-ba kockagurítás és körülmények szólhatnak bele, de azon a ponton már valószínűleg lesz elképzelésed, hogy milyen DU-t játszol. A "sikertől" függően aztán még meggondolhatod magad, az első viszont mindenképp megtörténik. Vagyis hát abba is bele lehet piszkálni, de kissé nyakatekert megoldás, ami borítja a természetes játékot és el is vesz a dolog erejéből.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.29. 16:19
gothmog
#1340 gothmog [4949]
Gratulálok!

A DU-t alapvetően kétféleképpen lehet játszani:

1. Jó akarsz/próbálsz lenni, de hát ugye Dark Urge (nomen est omen). Ekkor egy megváltástörténetben vehetsz részt. (davkar9 a mestere a különböző scenariókban mi miért stb. dolgoknak, de állítólag ez a "nonpluszultra" ultimate végigjátszás élmény szempontjából.)

2. Engedsz a csábításnak, és te leszel a Kardpart legsötétebb lelkű, legrohadtabb gazembere (sőt, annál jóval-jóval több, de az már spoilerezés kategória lenne), akitől Hannibal Lecternek is rémálmai támadnának.

Mindkettő nagy élmény a maga módján: én a sötét úton indultam el (egy jófiús végigjátszás után), és döbbenetesen szórakoztató volt az a hol szarkasztikus, hol maróan cinikus, hol egyszerűen csak elementáris rohadék vadállat, akit játszhatsz. Plusz alkalmat adott arra, hogy az első végigjátszásban kimaradt dolgokra/lehetőségekre ráfeküdjek/azokkal éljek. (Pl. a goblinoknak segíteni a "teethlingek" ellenében; felfogadni/románcolni a sötét elf tyúkot; a mélységi gnómokkal szemben a sötét elf csókának segíteni stb.) Act 2-ben félbehagytam a végigjátszást, mert akkor már közel 350 órám volt a játékban, és besokalltam/már másfelé kacsintgattam, de amúgy meglepően élvezetesre sikerült a gonoszkodás is a játékban.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.29. 16:19
Germinator
#1339 Germinator [29845]
150+ óra után véget ért a történet Az utolsó csatát szerintem 3(!) órámba telt megoldani - nem kevés visszatöltéssel De baszki, megérte... most fújok egyet (értsd: már meg is vettem az új Paper Mario remake-et Switchre...), aztán szerintem belenézek ebbe a Dark Urge-be

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1338 Germinator [29845]
Ja, igen, arra nem reagáltam, hogy Raphaelt végül egy kb. órával korábbi visszatöltés lejátszása után sikeresen legyőztem - tényleg annyin múlt, hogy megittam tudatosan pár célszerű potiont, és nem voltam olyan kretén, hogy Hope 5-ös varázslatait elhasználjam a csata előtt: ugyanis két slottal két enemy-t is egy az egyben lehetett banishelni a csatából. Ezt, a potionöket, Yurgir szerencsés átállását és egy kicsit odafigyelősebb taktikát kihasználva Raphaelnek esélye sem volt

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1337 Germinator [29845]
Na, eljőtt a végső csata ideje, és esküszöm, kicsit kirázott a hideg ettől a pillanattól, ahogy a szövetségeseim megjelentek köreimben, és letették hűségesküjüket Reméltem, hogy lesz hasonló, és nagyon jólesett. Ez a látvány esküszöm, szívmelengető, ahogy itt a sok, sokszor ellenségből lett barát (lehet, feltűnik nektek pár fasság ezen a setupon a játékomból, de majd a második, Dark Urge playthroughnál fogok igyekezni a lehető legoptimalizáltabb végigjátszás megvalósítására, már ami a képességeket, tárgyakat, stb illeti)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1336 Germinator [29845]
Na, arra pl. nem gondoltam, hogy a jacuzzija a spellslotokat is visszatölti! Azt láttam, hogy healel, de akkor ezt lecsekkolom mindenképp.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.05.24. 13:09
davkar9
#1335 davkar9 [11340]
Fejből már nem tudom pontosan a skilleket, de azt hiszem clericként van lvl6-os summonod. Galenek nem tudom milyen scrollokat etettél tanulás céljából, vele is érdemes ugyanezt elsütni. A lvl5 summon elemental 6-nál erősebb verziót idéz. Van még a planar binding spell is, talán cleric ezt is tudja csak be kell rakni, amivel az ördögi csicskákat át lehet állítani harc közben. Raphel szobájában a fürdőben lehet hpt és slotokat visszatölteni a harc előtt, több summonnal itt lehet készülni. Amúgy érdemes seggre ültetni (pl jég) vagy valami más módon stunolni.

Ez persze easy "stratégia", nem tudom milyen nehézségen játszol.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.24. 12:48
Germinator
#1334 Germinator [29845]
Igen, egyrészt lehet, hogy olvasok pár tippet a csatáról, bár még párszor szerintem megpróbálom megoldani magamtól.

És az oszlopokra a csata legelején ráküldöm Karlachot, és amennyit mozog meg amennyit üt, szinte minden körben szétbaszok egyet, de Raphael így is szupererős marad... volt, hogy egyetlen hittel szegény Hope-ot is instakillelte Kicsit a sidekickjei átállításában bízom... este első dolgom lesz visszatölteni

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.24. 12:47
MattMatthew
#1333 MattMatthew [11657]
Lövésem sincs, hogy működik-e, de talán előre el lehet pusztítani az oszlopokat? Azok adnak vmi extra sebzést neki.
De wikin is lehet okosságokat találni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.24. 12:43
Germinator
#1332 Germinator [29845]
Hűűűű, bassza meg, Raphael rendesen kicsinál Itt, azt hiszem, egy kicsit korábbi mentést kell visszatöltenem (szerencsére a House of Hope-on belül többet is csináltam), mert egyelőre nem tudtam felülkerekedni a kis genyón. Nagyon durván kikészíti a csapatot, és tudom, hogy ennek az egyik oka, hogy valószínűleg egyáltalán nem optimálisan csatázok Szóval lehet, megpróbálom átfutni majd a scrolljaimat, elixírjeimet, stb, hogy valamiféle előnyhöz juthassak... (plusz, lehet, meg kell próbálnom a visszatöltés után újra meggyőzni Raphael sidekickjeit, hogy átálljanak hozzám, nem tűnt teljesen lehetetlennek, de amikor először próbálkoztam, nem akarta beadni a kockadobásokat...)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1331 Germinator [29845]
Igyekeztem minden konfliktust csitítani, úgyhogy szerintem még senkinek nem esett kára

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.23. 14:20
MattMatthew
#1330 MattMatthew [11657]
Azt hittem a megbeszélés a táborban csak eufemizmus volt arra, hogy God's Favourite Princess elvágta a torkát!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 14:10
Germinator
#1329 Germinator [29845]
Upsz!! Őt épp most mentettem ki Orin karmai közül... és nála is az a benyomásom, hogy az Orphic Hammer használatához lesz egy-két szava. Amúgy esküszöm, kurvára parázok attól a döntéshelyzettől, mert az Emperor engem megvett kilóra a történeteivel, de annyira ellene beszél mindenki (mármint a játékban), hogy az nem igaz... félek, hogy rossz döntést hozok, már ha lehet itt ilyet

Ráadásul most gyilkoltam halálra Ansurt is a város mélyén, ahol kiderült ez-az az Emperorról, és ez sem erősített meg a belé táplált hitemben... szóval ténylegesen tartok attól, amikor majd meg kell hoznom a döntést, hogy végül is kinek hiszek, kiben bízom Lae'zel (és Kithrak Voss) nagyon ki fognak akadni rám szerintem....

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.23. 14:06
MattMatthew
#1328 MattMatthew [11657]
,,a csapat jó ideje nagyon jól működik. A táborban meg aztán mindenki megbeszélte a másikkal a megbeszélnivalókat"
Aggasztó, hogy ezek után Lae'zelt és a küldetéseit nem is említed!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 14:02
Germinator
#1327 Germinator [29845]
Hosszú kísérletezés után most az utóbbi időben nagyon beállt a jómagam-Karlach-Gale-Astarion felállás, egyszerűen sosem volt szívem már ezen változtatni, mert pont lefedtek mindent. Még akkor is, ha pl. Wyll egyik jól ismert rokonát kellett kiszabadítani, inkább ezt a csapatot vittem, pedig a játék elején ilyenkor mindig direkt behoztam az érdekelt felet a teambe És lehet, így kimaradt pár fontos mondat, de most ez a csapat jó ideje nagyon jól működik. A táborban meg aztán mindenki megbeszélte a másikkal a megbeszélnivalókat

Karlach, Astarion, Wyll és Shadowguard sztorija asszem lezárult, Gale-nek hátravan még (de ha jól sejtem, ez erősen kapcsolódik a végső küldetésekhez), illetve most belegondoltam, hogy Halsin, Jaheira és Minsc jó ideje csak némán álldogál a táborban Persze Jaheira eleve érdekelt volt Minsc felszabadításában, stb, de azt még nem ellenőriztem le, hogy nekik van-e egyéb mondandójuk (Minsc mondjuk hosssszú percekig pofázott faszságokat nekem a hörcsögéről meg egyéb dolgokról, remélem, egyelőre nem is akar többet tőlem)

Szóval szerintem ezekkel is egész jól állok. Azért azt nem hiszem el, hogy Karlachot nem lehet megmenteni, de már nem volt pofám azt mondani neki, hogy nyugi, minden rendben lesz, meggyógyulsz, hanem mondtam neki, hogy élvezze ki a hátralévő napjait... de remélem, találunk mégis megoldást

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.05.23. 13:49
gothmog
#1326 gothmog [4949]
A Dark Urge-höz...

My, my. We will be reintroducing necrophilia to your schedule in no time.

Én is egyből újrakezdtem egy DU-val (Lolth hívő drow elf harcossal) - direktben szadista, a gyengébbeket lenéző, akit lehet már csak a hecc kedvéért is szétszívató, és persze végtelenül vérszomjas figurának véve. És miközben a legtöbb játékban nem tudok gonosz karaktereket játszani, mert üresnek és sivárnak tűnnek. Itt, itt ez is egy - sokszor morbid módon röhögésre késztető - élmény volt. Act 2 kb. utolsó harmadáig... Itt ugyanis kijött rajtam, hogy akkor már közel fél éve csak BG3-mat toltam (még a béta utolsó egy-két hónapjában is játszottam), így félbehagytam a gonosz végigjátszást. De meglepően élvezetes volt rossznak lenni. Tényleg.
(No meg így másképp oldottam meg dolgokat - Act1-ben pl. goblinok mellé állás; hasonszőrű gondolkodású drow macával összehaverkodás/love interest kialakítása; a mélysötétbeli kohós helyen a gnómok helyett a drownak segítés stb.)

A drow alfajt különben nagyon ajánlom: halál röhejes lesz, ahogy Act1-ben a goblinokat csicskáztathatod

(Az első, teljes végigjátszásom szintén drow elffel volt, de ő egy jószívű pengés bárd volt. Azért a goblinokat vele is lehetett szívatni, csak nála nyilván nem mentem el ezzel HALÁLosan komolyba)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 13:36
MattMatthew
#1325 MattMatthew [11657]
Mi a szokásos csapatod? Personal questek hogy alakultak?

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.05.23. 13:36
Germinator
#1324 Germinator [29845]
Uszkve 130 óra után már csak két fő küldetés van hátra: az Orphic Hammer felkutatása (és az ehhez kapcsolódó döntések meghozatala, gondolom), valamint az Elder Brain. Ha lesz rá lehetőségem, még visszamegyek a Wyrm's Crossinghoz, és átfutom, hátha kihagytam valamit (pl. szegény pórul járt bohócnak még hiányzik egy-két darabja...). Aztán lehet, hogy ez még nem is annyira végjáték, lehet, ahogy belépek az Upper City-be, hirtelen elémtárul egy újabb terület, de az biztos, hogy Orin és Gortash kinyírása után itt a Lower City-ben nincs több "nagy dolgom."

És bár azt gondoltam, a játék után tartok majd egy nagyobb szünetet (esetleg ráveszek az új Paper Marióra a Switchen), de most nagyon viszket a tenyerem, hogy szinte azonnal indítsak egy újat... ezúttal Dark Urge-dzsel Semmit sem tudok erről, hogy ez mitől más, de ti is mondtátok, máshol is mondták, úgyhogy szerintem egy karakterkreálást tuti csinálok vele és elindítom a sztorit, aztán meglátom, lesz-e tényleg energiám újra nekidurálni magam. Most úgy érzem, igen, mert egyszerűen hiába ismertem meg a sztorit (ami elképesztő sok meglepetést tartogatott, és nagyon mélynek és fordulatosnak éltem meg - és még csak most jön a fináél, ugye), a karakterek, a képességek még asszem elég sok variációt tartogatnak magukban, amiket nagyon meg szeretnék ismerni Aztán max kiégek belőle egy időre, de egyelőre ennek nem érzem jelét.

Ráadásul motoszkál bennem az is, hogy a mostani, igencsak saját morális hátteremből építkező, cleric wood elf avatarom helyett bevállaljak egy kicsit gecibb, nagypofájúbb, tán gonoszabb(??) figurát is, mert kíváncsi lennék egy-egy döntés más kimeneteleire

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

MattMatthew
#1323 MattMatthew [11657]
A hétvégi kávé mellé pár kép:
Act 3 Békanő Worst he can say is no minősített esetei is opciók itt. Aúcs...
Act 3 House of Hope Upsz... (Lae elég jól viselte a dolgot de azért inkább volt egy Quick Load utána... mármint, no pun intended)
Act 3 Shadowheart fodrász után: Minthara és Lae'zel

Illetve a Monk respec előhozta a nosztalgiámat, NWN volt az első rpg élményem, bár semmit nem értettem belőle, de arra emlékszem, hogy egy ismerősnél csináltam egy félelf (elf?) monkot és püföltem goblinokat! Ami fura volt, hogy valaki mindig jajjveszékelt és haldoklott és nem értettem, hogy miért hallom ezt. Kiderült, hogy én vagyok, ezt a hangot (4:03) választottam karakteralkotáskor mert mókásnak tűnt!

Man literally too angry to die

Válasz erre

gothmog
#1322 gothmog [4949]
Ez a harc közbeni belassulás régóta létező probléma, és ha csak Act3-nál futottál bele először, akkor érezd magad szerencsésnek! (Párbeszédnél viszont nem emlékszem korábbról ilyen gondra.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.29. 10:26
Germinator
#1321 Germinator [29845]
Nna, úgy döntöttem, átalakulok... És tényleg elég csecse képességeket tanultam meg.

Amúgy ami egy kicsit zavaró a játékban, hogy meglepően bugos... És ez istenigazából nem szokott zavarni, itt mondjuk néha kicsit kidob az immerzióból egy-egy grafikai bug, de azért nem vagyok túl szigorú. Nem tudom, ezeket szokták-e patchelni (bár olvastam valamit, mintha az egyik legutóbbi patchet hibáztatnák a mostani bugokért a fórumokon...), mindenesetre lenne mit rajta, azt hiszem Ami konkrétan a gameplayt is megzavarta, az egy olyan jelenség volt, amit most a Lower City-ben tapasztaltam a tűzijáték boltban - harc közben az ellenfelek valamiért majdnem egy percig is gondolkodtak, mire léptek. Ugyanez utána megtörtént egy párbeszédnél is, az NPC legalább egy-másfél percig állt némán, mire beadta a következő sorát mind hangban, mind feliratban, ez utóbbit amúgy egy mentés, kilépés, újratöltés megoldotta, gondolom a csatánál is megoldás lett volna, de azt inkább végignyomtam úgy.

Ettől függetlenül a figura animációk és a szinkronmunka egészen mesteri, főleg utóbbit szeretném agyondícsérni, mert elképesztő meló és odaadás van benne a szinkronszínészek részéről. Semmi sem ugrik le a képernyőről, nem érződnek kínosnak a párbeszédek, egy-egy szereplő pedig kifejezetten erős - főszereplők és totál NPC-jellegű epizódszereplők egyaránt.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

gothmog
#1320 gothmog [4949]
Ne ijedj meg, de csak mondom: Act3 (a város) közel akkora (időben legalábbis), mint az Act1 és Act2 együttvéve (már ha törekszel a teljességre, és mindent fel akarsz fedezni, minden elérhető küldetést megoldani stb.)

A korábbi hsz-edbeli dillemákhoz direkt nem akartam hozzászólni, hogy ne spoilerezzek, így inkább csak azt mondanám, hogy bárhol bárhogyan is döntsél, a játék fluid módon folytatódik majd, és abszolút élvezetes marad. Ezt nagyon faszántos módon megoldották a készítők. (Persze ha egy döntésnek utánaolvasol, könnyen megeshet, hogy csalódott leszel utólag, hogy miért nem a második vagy harmadik etc. lehetőséget választottál... de ha elkerülöd az ilyen spoilerezést, csak játszol, akkor kerek egész, izgalmas, emlékezetes lesz a történeted, bárhogyan is alakítsd azt!)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.27. 14:51
Germinator
#1319 Germinator [29845]
Egyrészt egyre jobban hajlok arra, hogy szóljak az Emperornak, hogy hé, meggondoltam magam, jöhet az átváltozás Bár igaz, amit davkar írt, hogy tényleg ötezer képességem van így is, ami már el sem fér a lenti akciómenümre, de... nem tudom kihagyni

Másrészt nagyon durva nekem, hogy 100 óra után érek el a városi helyszínekre (Wyrm's Crossing és a Lower City egyelőre), és annnnnnnnnyi de annyi dolog van itt, annyi mászkáló ember, annyi NPC, akikkel akár csak egyetlen mondatnyit is, de tudok interaktálni... egészen bőség zavara van, most sokszor azt sem tudom, hova menjek, merre forgolódjak

Ja, és éppen sikeresen elbasztam a reputációm, mert le se szartam azt a kretén újságírót, erre egy long rest után írják, hogy a pofám a címlapon, mindenki utál... remélem, azért nem MINDENKI

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Peace
#1318 Peace [27922]
Őt soha nem veszíthetem el!!!

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.04.26. 15:39
MattMatthew
#1317 MattMatthew [11657]
,,plusz mi van, ha Shadowheart szakít velem emiatt..."
Priorities!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.26. 12:38
davkar9
#1316 davkar9 [11340]
Szokásos szabály itt is érvényes, az a jó döntés amelyik neked tetszik.

Kukacoskodásnak nincs hátránya, csúnya leszel, de ennyi. A képességek elég finomak, viszont clericként gondolom már így is alig férsz el, nem biztos, hogy szükséged van 10+ további skillre.

Ja és nem pánikkeltésként de legyen a koronázás előtt mentésed. Régen volt bug, JIB is belefutott anno, ami innen indult és későbbi a következő területre oda-vissza utazással volt összefüggésben. Javították már és valószínűleg nem/ritkábban fordulhat elő, inkább csak a biztonság kedvéért.

Történet ismét sürgetős módra kapcsol majd, de nyugi, ahogy az elején itt sem lesz jelentősége ha ingame heteket töltesz el más dolgokat csinálva. Mielőtt átmész majd a városba lehet érdemes elnyomni pár LR-t mert van pár fontosabb tábori sztori haladás.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.26. 12:38
Germinator
#1315 Germinator [29845]
Lassan 90 óránál járok (ami a Steam szerint lassan 100 - ezek szerint 10 órányi menüben állva gondolkodásom van benne), most már az Act 3-nél tartok, és éppen meg lettem hívva arra a bizonyos beiktatásra...

És az utóbbi pár órában szembesültem két igen fontos döntéssel, amik valódi dilemma elé állítottak Szóval a szerepjátékozásnak most van igazán a tesztje: egyrészt az Emperor felajánlotta, hogy átalakít, másrészt felmerült, hogy kiszabadítsam Orpheust... őszintén, számomra tökre az jött le, hogy az utóbbi nagyon rossz ötlet lenne, és amikor Raphael és a morcos githyanki bácsi is elkezdett erről győzködni, morális kétségbe is estem. Tényleg szerepjátékká vált a dolog, mert magamtól szinte 100% bízom az Emperorban, de aztán bizonyos párbeszédek és maga a tény, hogy ez a játék miből indult ki (egy nautiloidon akartak átalakítan...) belegondoltam, hogy baszki... mi van, ha rommá manipulál egy mind flayer, és csak ezért bízom benne Még Wyll is ellene beszélt, szóval alaposan át kell gondolnom... valszin el kell, hogy menjek, meg kell, hogy szerezzem azt az Orphic Hammert, de utána, remélem, lesz még pillanat, ahol dönthetek Orpheus sorsáról.

Ugyanez a dilemma áll fenn az átalakulás kapcsán - annyit olvasgattam róla, hogy csúfabb leszek tőle, lesznek extra képességeim, de elvileg nem bukok el vele küldetéseket, sztori befejezéseket, szóval nem zárom ki magam dolgokból (elvileg.) Mégis, szerepjáték szempontjából neccesnek érzem... plusz mi van, ha Shadowheart szakít velem emiatt... de közben meg az van bennem, hogy ha ezen múlik, hogy megmentsem a világot, egy kapcsolat mit számít (amúgy is cleric vagyok, aki felsőbb hatalmakat és célokat szolgál, nem holmi földi kapcsolatokat.)

Szóóóóval... dilemmák

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1314 Germinator [29845]
Kezdek belejönni, azt érzem, pontosabban kezdem a csatákat jobban uralni, tudatosabban lejátszani... azért még mindig benézek pár dolgot (pl. a különböző csapdákra rendszeresen ráfutok, volt már, hogy inkább visszatöltöttem egy korábbi állapotot, mintsem hogy együtt éljek a tudattal, hogy a long restem után közvetlenül a teljes csapat fél HP-ját felrobbantottam valami csapdában...)

De egyre jobban átlátom a saját karaktereim, illetve elkezdtem specializálni őket a kezdeti káosz után - a saját clericem ráment a healekre és általános supportra, míg Shadowheartból egy támadó clericet csináltam... szóval most egy egész kerek kis csapat van nálam. Vicces, mert Astarionról TELJESEN MEGFELEDKEZTEM, pedig a játék legeslegelső területén várt, de én onnan egész hamar eljöttem annó, és csak amikor elkezdtem körbejárni az eddigi felfedezetlen területeket, botlottam bele. Úgyhogy most kicsit mellőzöm is, mert annyira teljesnek érződik a csapat a jelenlegi formájában, de aztán lehet, lesz még szerepe (Mondjuk egy igencsak perverz jelenetben megengedtem, hogy belémharapjon... azóta is furán érzem magam tőle)

Éppen elkezdtem felfedezgetni az Underdarkot, ebben a pillanatban fedeztem fel és haverkodtam össze (remélem...) a gombákkal.

Egy kicsit úgy érzem, spammelem a long rest lehetőséget, bár miután lemerítem a varázslataimat, úgy érzem, nincs más opcióm Főleg, ha gyanús, hogy lesznek még harcok a közeljövőben, mert épp olyan területen mászkálok. Igyekszem nem minden csatában minden egyes spell slotom elhasználni, de azért így is egész sokat long restelek - mondjuk van is miből, mert elég sok forrásom van rá.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1313 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Amire figyelj, hogy vannak olyan "képességek", amiket long rest után rögtön el lehet lőni, és aktívak a következő long restig, pl. az említett állatbeszélgetős is ilyen.

Itt egy remek összefoglaló cikk.

A Disguise Self-et pedig a bónusz-tárggyal pótolni lehet, ha szükséged van rá, arra nem feltétlen érdemes képesség-helyet pazarolni.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.08. 17:29
gothmog
#1312 gothmog [4949]
Egyszer érdemes lesz majd egy (lehetőleg szemét módon kijátszott) drow karaktert kreálnod, már csak a goblin tábor (Act1 goblin párbeszédek) miatt is! Az valami "pure gold", ahogy szénné lehet alázni a kis gobókat, akik nem győznek hajbókolni, elnézést kérni, akár szart is zabálni, ha kell...

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.08. 17:29
Germinator
#1311 Germinator [29845]
24 órám van a játékban egyelőre, nagyon élvezem, ez a D&D rendszer még mindig "megrémítő", de talán szép lassan kezdem kapiskálni... most már rá merek keresni egy-egy dologra neten (hivatalosabb guide-okban, oldalakon, stb), nézni pár tippet, de azért igyekszem magamtól feldezegetni ezt-azt. De egy-egy ilyen online találatnak köszönhetően jöttem rá pár dolgora, amit kicsit szarul csináltam eddig, szóval muszáj lesz majd ilyen segítségekért nyúlnom. Úgy érzem, hogy a harcok optimalizálása, a sebzések meg a harcon belüli jó döntések maximalizálása még nagyon messze van, de igyekszem Nemrég kellett az első featet kiválasztanom a karaktereknek, és azzal is jó sok időt eltöltöttem, hogy utánaolvassak...

Viszont egészen különös élmény az, hogy pl. egy goblin campet milyen küzdelmes módon, de ki tudok irtani (na, még nem teljesen, épp most haladgatok teremről teremre, miután a goblin leadereket kiirtottam, és hirtelen minden goblin ellenségessé vált...) Szóval nagyon is van reward érzés az ilyen harcok után - tény, hogy megtörve a fogadalmam, volt olyan csata (akár itt a campben, akár korábban), amit visszatöltöttem az elejétől, mert egyszerűen úgy éreztem, hogy teljesen esélytelen vagyok. Ez valószínűleg amúgy így is volt - amikor először találkoztunk Kith'rak Voss-szal, a kockadobás pl. failelte a meggyőzésemet, hogy "persze, persze, veletek vagyunk", és nekünk támadtak a gorillái, akikkel szemben szerintem konkrétan esélytelen voltam. Feladtam és visszatöltöttem a Voss találkozót, újra letoltam a beszélgetést, majd ugyanazt a kamumat sikeresen beadta a kocka, a csata pedig ennek éltermében elmaradt Szóval ezt nem teljesen bántam, és meg is győzött, hogy az ilyen nagy csaták előtt mentsek. A csaták közben mondjuk nem szoktam (egyelőre.)

Szóval eddig király

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1310 davkar9 [11340]
Igen, a társak "fő" karakterként is használhatóak ha őket irányítva szólítsz meg npcket. Pl Wyll charisma classos kari, szóval ha nem választottad a meggyőzést, (ha meg igen cleric miatt úgysincs bónuszod rá), akkor lehet vele intézni az olyan szitukat ahol éppen a beszélgetés tűnik hasznosabbnak. Hasonlóan a különféle beszélgetésben történő checkekhez (pl [arcana]) is át lehet kapcsolni a társakra (igaz ez nem mindig egyértelmű/első kattintás után nem ismételhető), a világban x mellett elhaladva, általában survival, perception, a teljes csapat gurít.

Visszatöltés helyzetfüggő, max csak az újrajátszandó idő tartson vissza. Sőt igazából az is természetes lesz ha egyszer csak "megunod" a karaktert és kedved szottyan inkább újrakezdeni. Erről jawsika többet tudna mesélni.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 16:08
Germinator
#1309 Germinator [29845]
Ja, a másik, hogy azon kicsit ledöbbentem, vagyis meglepett, hogy a csatában is én irányítom a többi karit. Mituán eltököltem (és nagyon élveztem a folyamatot!) a saját karakterem kialakításával, hirtelen megkaptam először egy, aztán ugye most egyre több "kész" karaktert a csapatba, és kicsit megijedtem, hogy fú, nem elég, hogy a saját képességeim átlássam, most tanulhatom meg a többit. A külön meg közös inventory-k kezeléséről már nem is beszélve De, azt hiszem, smoothabb az élmény ezeket illetően, mint elsőre hittem, például túléltem pár nehéz és legalább egy IGEN necces csatát, amik elég nagy örömmel töltöttek el

Az is nehéz, és ez asszem a saját, személyes beállítottságomból fakad, hogy én mindig igyekszem mindenkinek megfelelni az életben, ami itt már csak a csapaton belül is egyelőre elég nehéz, ha nem lehetetlen. Mindig látom, hogy egy válaszom vagy döntésem X-nek tetszett a csapatból, Y-nak nem, majd fordítva... de ez van, el kell fogadni (ahogy az életben is), hogy nem lehet mindig mindenkinek a kedvében járni!

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1308 Germinator [29845]
Köszi, amúgy nem a saját karakteremmel dumáltam egy-két állattal, hanem az újonnan csatlakozott Wyllel, akinek valahogyan megvolt ez a cucc (lehet, level upnál kiválasztottam, vagy nem is tudom már )

Igen, a visszatöltésre én is gondoltam, de aztán úgy voltam vele, hogy nem igazán lenne értelme (nekem) a komoly döntéshozataloknak és átgondolásoknak, ha utána visszatölteném... a dice kicsit véletlenszerűbb, de ott is ezt érzem. Eddig egyetlen olyan párbeszéd volt, ahol hiába ajánlott fel a "gép" egy nagyon clerices választ, én szívből tök mást mondtam volna. Beadtam a cleric választ, erre senkinek nem tetszett körülöttem Megfogadtam, hogy legközelebb akármi van, tényleg azt válaszolom, amit szívből válaszolnék, aztán csá. Kétlem, hogy ezen az egy dialógon múlt az endgame

szerk.: a komolyabbnak ígérkező szituk előtt azért reflexből nyomok egy save-et... még jó, hogy híradós vágóként dolgozom, ahol élet-halál kérdés, hogy szinte percenként mentsek, így a reflex bennem van

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1307 davkar9 [11340]
Próbáltam hangsúlyozni, de a bárd ajánlás kizárólag személyes vélemény, nincs igazából rossz kombináció (- pár DU variáció amiket Matt is említett de azzal még tényleg ne foglalkozz).

CC tippekről elfelejtkeztünk, hosszútávon végül is talán nincs jelentősége ha "elrontottad" a karit. Ha "ökrökkel beszélgetsz" akkor gondolom fajhoz passzolva domainnek a nature clericet választottad aki hozzáfér a "speak with animals" spellhez (ez ritual spell, ezek harcon kívül ingyen használhatók) ami mellett pl az animal handling skillnek nincs már értelme.

Ha úgy akarsz játszani, hogy minden döntésed végleges az úgy bátor és érdekes, de visszatölt(öget)és is teljesen normális dolog, ha nem tetszik egy reakció vagy az rng megbasz gurításkor*, emiatt ne legyen szégyenérzeted. Nagyobb, látványos vagy érzésre, dolgok elé mindig tegyél azért egy kézi mentést is.

Időnek nincs jelentősége. Sokszor lesz olyan, hogy a logika vagy leírás alapján sietned kéne, de ha hetekig minden mást csinálsz akkor sem fogod elbukni. 4-5 küldi van amit a pihenés (long rest, táborban esti "pályán" pihenés) elléptet/elronthat, de ezeket azért valamennyire jelzi a játék ("most csinálni fogok valamit, másnap lesz is következménye"). Zóna/fejezet váltás is hasonló - felugró üzenet lesz**- általában ezekhez ingyenes, készletfelhasználás nélküli LR is társul. LR alatt a tábori "sztori" is halad, pl xy karakterekkel új dolgokról beszélgethetsz vagy ők intéznek valamit egymás között. Normális haladás mellett legkésőbb fejezetváltás előtt érdemes ezeket bepótolni, zsinórban egymás után többszöri pihenéssel, de egyelőre ezek miatt se aggódj.

*Menüben van a "karmic dice" nevű beállítás, ami valamelyest kiegyensúlyozná a nem- és látható gurításokat. Nincs konkrét bizonyíték, hogy jól, rosszul, egyáltalán működik.

**Bal felső sarokban lévő átjáró az egyik továbbhaladási útvonal aminél sivalkodik majd a játék, hogy igen mész tovább, és a napló frissül majd mintha véglegesen döntöttél volna, de lényegében ez még csak a 1.5. fejezet. Lvl5+ utáni téma és normális haladással nem lesz már olyan amit elronthat úgyhogy majd csak később térünk vissza ehhez.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 10:00
Aribeth
#1306 Aribeth [2489]
A nagyon sürgős main quest pont annyira fontos, mint a Cyberpunkban, ahol 200 játékórát és in game hónapokat el lehet szórakozni, miközben a főhősnek egy hasonló "a fejemben van valami, ami 2-3 héten belül kicsinál" jellegű problémája van.

Azt Act1-ben pár dolgot lehet megszívni, de (és a többiek kijavítanak, ha tévedek) azok sem feltétlenül időhöz (long restekhez) kötöttek, hanem eseményekhez, hogy valamit triggerelünk, majd nem foglalkozunk vele.

Enyhe spoiler
SPOILER
Druidákat érintő ügyek.


Nagyobb spoiler
SPOILER
Druida-thiefling konfliktus eszkalálódása és Halsin halála az orkoknál

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 10:00
MattMatthew
#1305 MattMatthew [11657]
Nem fogsz illithiddé változni attól még, hogy sokat tökölsz!
Tényleg nagyon élő, engem is nyomasztott a hangulat (meg a békanő), hogy haladjunk a creche felé nehogy átváltozzunk, de pár dologból kiderül, hogy az átváltozás más mint szokott.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 10:00
Germinator
#1304 Germinator [29845]
Na, hát belevágtam!

Köszi a sok kommentet, amikor elkezdtem a karakterkészítést (amivel szerintem legalább egy órát elbíbelődtem, de lehet, többet is), folyamatosan meg volt nyitva ez a topic a mobilomon, és olvastam a tippeket Szóval nagyon sokat segítettetek, abban maradtam, hogy a Dark Urge történetet egy potenciális újabb végigjátszásra hagyom, viszont akármennyire is ajánlottátok a bárdot, egyszerűen nem éreztem a magaménak. És itt jön be, hogy valószínűleg kevésbé eszképizmusnak fogom fel (így elsőre) az RPG körítést, mintsem a lehetőségre, hogy belevetítsem saját magamat a figurába, szóval ahogy olvasgattam a fajokat, klasszokat, egyebeket, egy Wood Elf Cleric készült el mindabból, amit magamról meg a játékról gondoltam

Innentől kezdve pedig egyelőre 7 órányi játékot tudtam le munka mellett, ami folyamatos kísérletezésből, felfedezésből (mármint a játékmechanika felfedezéséből), egy csomó jó és jó pár rossz döntésből állt Például kifejezetten rosszul esik a lelkemnek, amikor egy megszólalásomra valaki nem úgy reagál, mint reméltem, de hát ez van, ezzel együtt kell élni... tudom, hogy ennyi játék után még csak a felszín felszínének a felszínét kapargatom, de nagyon várom a hétvégét, hogy hosszabb időre leülhessek elé.

Annyi tippet amúgy adhattok még, hogy minden "normális" játékban a különböző küldetések állnak, amíg el nem kezded őket, de itt annyira élőnek érződik a világ, hogy szinte félek, hogy ha valamilyen fontos, sürgető küldetést a háttérbe szorítok egy kevésbé sürgető javára, akkor ennek következményei lesznek. Értsd: van egy látványosan fontos main quest, de össze-vissza rohangálok, lootolgatok és ökrökkel beszélgetek, és csak remélem, hogy a társaim ezt nem veszik zokon. Jól érzem ezt?

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1303 davkar9 [11340]
Persze, de nem csak kizárólag a románcra gondolok, hanem úgy általánosságban sztorira, npckre és a nesze csapat, tetszik vagy sem, ezek a barátaid felépítésre. Ha nincs meg az évtizedes+ os "műfaj" tapasztalat úgy azért szerintem helyenként furcsa lesz. De legalább vicces/érdekes lesz olvasni miket ír xy karakterről akiről már mindenkinek megvan a véleménye.

Matt: hát továbbra is azt mondom, hogy BG előélet nélkül a DU kevésbé élvezhető, sokkal ideálisabb egy 2. végigjátszásra. Alsó hangon 100 órának néz elébe ami elképzelhető, hogy elég is lesz neki a játékból és kár lenne DU-ra "elpazarolnia" ezt az egy végigjátszását mikor sima Tavval is bőven meg fogja kapni a BG3 élményt.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.04.03. 18:07
Aribeth
#1302 Aribeth [2489]
Lehet, hogy csak a nosztalgia beszél belőlem, de szerintem a Mass Effect és a Dragon Age dating sim vonulatai nagyrészt rendben voltak (avagy örökké védeni fogom Kaidant, Alistairt és Cullent ), és nem vitték túlzásba a jelenetek meg a párbeszédek számát.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.04.03. 17:29
MattMatthew
#1301 MattMatthew [11657]
Nem egy random utcáról besétáló szerencsétlennel beszélgetünk! Germit nem ejtették a fejére, a BG3 pedig nagyrészt szövegértésről szól, az meg neki megy.
Általános ajánlásnak is erősnek érzem DUtól óva inteni bárkit is, de így meg pláne.

Dating sim kifejezést mint ellenpont felhozni BG3-al szemben még tegnapelőtt elment volna!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.04.03. 17:29
davkar9
#1300 davkar9 [11340]
"sosem játszottam a Baldur's Gate 1-2-vel, úgy, hogy egyáltalán nem vágom a D&D világát és sosem játszottam igazi, "rendes" RPG-vel"

Ezzel indított, szerintem egyelőre ne terheljük túl...

DU egy elég advanced kari, teljes élvezethez szerintem kell azért egy kis BG, dnd lore ismeret, játékmenetileg pedig az amnézia és a "kontrollvesztés" annyira nem nagy szám. Első körben, első rpgként én mély víznek érzem.

ME féle cinematic dating simekhez sincs hozzászokva, az is lehet, hogy 10 óra után fordul is kifelé mondván, hogy ez az egész elég gagyi.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.04.03. 16:54
MattMatthew
#1299 MattMatthew [11657]
Dark Urge esetén az a lutri, hogy amnéziásan ébredsz és később derül ki, hogy ki voltál/vagy és miket tettél! Szerintem jobb ez, egyrészt mert a BG kánont folytatja, másrészt mert szervesen kötődik a karakter a történethez.
De egy helyen a dark urge átveszi az irányítást, illetve később saját magad ellen kell dobnod, hogy átveszi-e az irányítást. Hosszan lehetne beszélni a player agencyről, de kb ennyi a lényeg, hogy ez szerinted belefér-e neked, vagy sem.

Közkedvelt nézet (ezt vallom én is), hogy DU volt az eredeti fő karakter, de egyrészt annak az előtörténetével nem passzol túl jól pár kaszt és faj, másrészt néhány dolog túl brutális lehet egyeseknek. Talán ezért is lett ez szétbontva, így aki vanilla karaktert akar az hozhat origin nélkülit (Tav), másrészt a DU karakternél nagyon elborult dolgokat tudtak így megjátszani pont ezért mert amikor DUt indítasz akkor egy komorabb történetre iratkozol fel.

Ember, half-elf, elf, teeth-ling faj és fighter, thief, barbarian, sorcerer, wizard, (vengance) paladin, monk és bárd esetén szerintem működik a karakter.
Cleric, nem vengance paladin, druida, ranger és warlock, illetve a kisebb fajokkal nekem fura lenne, de amúgy az sem kizárt.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.03. 11:51
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1298 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Elsőnek mindenképp a Tav/custom karaktert javasolnám, így nincs történeti "megkötöttség", mint az origin karakterek esetében (Durge is az). Egyszerűen tényleg kihasználta a Larian, hogy szerepet tudj játszani/alakítani, Swen Vincke teljesen jól mondja, hogy ezzel érdemes kezdeni.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.