Végre eljutott hozzánk tesztelésre az akciójáték új része, mely hangulatilag hasonló elődjéhez, de minden szempontból sokat fejlődött. A történet ott folytatódik, ahol az első rész véget ért. Felszállunk a csészealjba, majd rögtön utána balesetet is szenvedünk vele, mert belénk repül pár marslakó.
A játék Szíriában kezdődik, de hamar továbbjutunk a Maják földjére. Minden pályán tengernyi ellenfél tör ránk. Az egyes szakaszok végén mindig egy főellenfél vár ránk, így a Majáktól, hogy továbbjussunk Babilonba meg kell küzdenünk egy viharistennel, majd a középkorba való átjutáshoz egy kibernetizált rovarlárvával.
A játék most is arról szól, hogy a szörnyek megszámlálhatatlanul özönlenek, és nekünk le kell mészárolnunk őket. Az első részhez képest a helyszínek igen sokat változtak. Ötletes a forgó henger, melyben elég érdekesen működik a gravitáció, mivel körbemehetünk benne minden probléma nélkül. De vannak helyszínek, melyekben a padló feldob a magasba és így kell megküzdenünk ellenfeleinkkel, akik szintén pattognak. Utasításainkat és a tippeket most is a NETRICSA-n (NeuroTRonically Implated Combat Situation Analyser) keresztül kapjuk meg. Mindig érdemes elolvasni őket, mert sokszor adnak jó tippeket. A szörnyekről is megkapjuk a részletes leírást, benne a gyengéikkel is, így legközelebb könnyebben vesszük fel velük a küzdelmet.
A szörnyek szinte mind megtalálhatóak voltak az első részben is, nem igazán jelentek meg újak. Az értelmi szintjük sem nőtt meg, de szerencsére a számuk sem jelentősen. Elmaradnak azok a részek mikor szinte végeláthatatlan sorokban özönlöttek elő a csontvázkutyák, itt is sokan jönnek de jobban elosztva.
A fegyverek terén ellenben jelentősebb bővülés van. Az eddigi fegyverek mellé bekerült a lángszóró, a mesterlövész puska és a láncfűrész. Mindhárom fegyver jól használható, de vigyázni kell arra, hogy a sniper csak ha nagyítunk olyan erős. Szorult helyzetekben jelenthet nagy segítséget a bomba, mely elpusztít minden gyengébb ellenfelet a közelünkben. Ilyet elég keveset fogunk a játék során találni, illik megbecsülni őket.
További újításként megjelentek a különböző power-up-ok. A Serious Damage a sebzést növeli meg nagyban, a Serious Speed Boots a mozgási sebességünket, míg az Invulnerablity sebezhetetlenséget ad. Sokszor szinte csak ezek segítségével lehet tovább jutni, tehát ha láttok egyet készüljetek fel valami komoly szörnyrajzásra.
A pályák felépítése jó, nem egyszer kell visszamennünk egy-egy zárt ajtó miatt, de sosem kel ide-oda futkosni a pályán ajtók között. Néhol az átjutást feladatok akadályozzák, de a megoldások sokkal inkább a megfigyelőképességet teszi próbára, mint az észt. Több helyen is vannak olyan helyszínek, ahol a gravitáció másként viselkedik, így érdekes helyekre lehet eljutni. A pályákon elég sokszor vannak elrejtett dolgok, melyek megkeresése sokszor komoly kreativitást igényel és elég sok lőszer vagy páncél lehet a jutalmunk érte. Bár szinte mindig őrzik őket.
Az egyetlen komolyabb hibája a grafikának az, hogy a fű csak akkor látszik mikor közel érünk hozzá, így előfordulhat, hogy veszettül rohanunk egy messziről észrevett életerő felé, és mikor odaérnénk végre, jövünk csak rá, hogy a fű miatt nem tudjuk hol van. A fák sem azok a két lapból álló fajták, mint az régebben volt divat.
A többjátékos rész nem sokat változott az első részhez képest. Ugyanúgy a Fragmatch, Scorematch, Cooperative hármas uralja a játékot. A Fragmatch-ben a lelőtt ellenfelek száma számít, a Scorematch-ben minél tovább élsz, annál több pontot érsz, és ha lelősz valakit, megkapod a pontját. A kooperatív játék talán a legjobb része az egésznek. Az alapban jól kidolgozott és kiegyensúlyozott pályák túl egyszerűek lennének több játékos számára, így megválaszthatjuk azt is, hogy mennyivel legyen több ellenfelünk és azt is, hogy hányszor lehet meghalni a játék során. Szerencsére a felszerelésért nem kell megküzdeni, mert mindenkinek külön ott van a cucc és más nem is tudja felvenni. Ennek mondjuk hátrányai is vannak, hiszen ha valaki nagyon sokat él akkor felesleges neki az életerő, de lehet hogy a lőszert épp keveselli.
Alapban mellékelik a játékhoz a Seriously Warped Deathmatch legutolsó 3.0-s változatát. Ez a népszerű mod a csapatközpontú részt hozza be a játékba. Az új módok a következők:
Control Zone: meg kell szerezni a zászlót és minél tovább megtartani. Másodpercenként 1000 pontot kap az akinél a zászló van.
Objective Thief: A cél hasonló, csak itt a megszerzett tárgyat be kell jutatni a célba is. A sikeres mentés 100000 pontot ér általában.
Serious Rugby: ez a mód is erősen hasonlít a többire. A többiek persze meg akarják szerezni ezt. Minden másodperc 1000 pontot ér.
Team Control Zone: A sima Control Zone csapatos változata, mely sokkal nagyobb kihívást jelent az alap játékmódnál.
Capture the Flag: A mindenki által ismert és általában kedvelt mód. Meg kell szerezni az ellenfél zászlóját és eljuttatni a mienkhez, melynek a helyén kell lenni.
Steal the Objective: El kell lopni az ellenfél által őrzött tárgyat és elvinni a bázisunkra.
Új fegyver is helyet kapott a mod-ban és természetesen új pályák is, hiszen nem lehetne másként megoldani a csapatos játékot. Módosítottak pár fegyver sebzésén is, így a kés is többet sebez. Természetesen szinte minden állítható szerverindításnál.
A játék összességében nagyon jól sikerült, ajánlom mindenkinek, akinek tetszett az első rész, és azoknak is, akik nem találkoztak még vele, de szeretik az FPS játékokat. Mindenképp próbáljátok ki a kooperatív játékmódot, ha lehetőségetek van rá, mert szerintem ez a játék legjobban sikerült része.