26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

ECTS 2002: Empire Interactive

Az Empire ismét egy közeli bárba invitálta az újságírókat.

Írta: Dino

Az Empire az elmúlt évekhez hasonlóan idén se az ECTS helyszínén, hanem egy közeli bárban mutatta be játékait, miközben sörrel, üdítővel és ennivalóval kínálták a hozzájuk betérő sajtósokat. Három PC-s játékot prezentáltak nekünk, valamint a PC-re is elkészülő Starsky and Hutch autós játék videóját.

Az első bemutató a Total Immersion Racing volt, mely PC mellett Xboxra és PS2-re is megjelenik. A játék fő érdekessége, hogy ellenfeleinket nem egyszerű mesterséges intelligencia, hanem a Razorworks „Emotion AI” elnevezésű MI-je szabályozza, melyben a számítógép vezérelte játékosok érzelmi tulajdonsággal is rendelkeznek. Ez annyit fed, hogy ha például verseny közben valakibe belemegyünk, befékezünk elé, vagy hasonló agresszív magatartást tanúsítunk, akkor az a játékos a későbbiekben velünk se lesz engedékeny. Egy-egy számára negatív megmozdulásunkat ráadásul az egész szezonra megjegyzi, így nem árt vigyázni, mikor kit lökünk ki a pályáról. A többi versenyző autója felett egy háromszög jelzi, hogy milyen érzelmi állapotban vannak. Ha zöld, akkor minden rendben van, nyugodtan versenyezhetünk tovább, ha viszont sárgulni kezd, majd pirosra vált, kezdhetünk gondolkodni azon, érdemes-e belekezdeni egy előzésbe. A játékban valós versenypályákat láthatunk viszont, például Hockenheim, Monza vagy Sebring körpályáit. A szokásos játékmódok (gyors verseny, karrier mód) mellett osztott képernyős kétszemélyes játékra is számíthatunk.

A második bemutatón a Warrior Kings valós idejű stratégiai játék folytatását láthattuk, mely a Warrior Kings: Battles címet kapta. A mostanában tapasztalható egyik trend szerint a Warrior Kings is egy olyan játék, melyben egységek százait láthatjuk egyszerre egy pályán, és ezeket egyesével vagy csapatokba rendezve irányíthatjuk. A teljes 3D megjelenítéssel rendelkező játék tele van fantasy elemekkel, varázslónkkal pedig akár különböző lényeket is megidézhetünk, például egy kőlényt varázsolhatunk egy sziklából (vagy egy kisebbet egy kődarabból). Mindemellett a bázisépítés se hiányzik a játékból.

Az ECTS egyik legötletesebb játékát ismét az Empire-nél láthattuk (pár éve náluk akadtunk rá a Sheep-re is :-). Ez a mostani játék pedig nem más, mint a Ghost Master, melyben egy-egy ház lakóit kell rémületbe kergetnünk különböző szellemek rájuk szabadításával. A terepet a Sims-hez hasonló perspektivikus nézetből láthatjuk, váltogathatunk a szintek között is, pincétől az emeletekig, attól függően, hogy épp mekkora házban játszódik a küldetés. Kezdetben csak néhány szellemünk van, melléjük fokozatosan kapjuk az újabb rémisztő lényeket, ha jól teljesítjük a feladatokat. Összesen 30 küldetés vár ránk 16 helyszínen, köztük egy hajóroncson, elmegyógyintézetben vagy egy igazi kísértetházban. Egyetlen erőforrás van, a plazma, melyet a városlakók félelme generál. Minél több plazmát adunk egy szellemünknek, annál erősebb hatást tudunk elérni vele. A pályákon előrejutást meghatározott feladatok elvégzése jelenti, de hogy ezekhez mikor, milyen módon érünk el, az teljesen mindegy. Ha csak apránként sikerül megfelelően megrémíteni az embereket, akkor lassabban érünk el a célunkhoz, de azt is megtehetjük, hogy egyszerűen szemlélőként bámuljuk a lakókat, akik a játékba épített komoly MI rendszer segítségével a mi közreműködésünk nélkül is élik mindennapi életüket. A pályákra elhelyezhetünk kamera-szellemeket is, melyek változatos stílusban (Hitchcock beállításaitól a Blair Witch Project kézi kamerás felvételiig) rögzítik az előttük lejátszódó eseményeket, melyeket később tetszés szerint visszanézhetünk. A Ghost Master az év vége felé jelenik meg, igazából szeretnék még Halloween idejére kihozni, hiszen akkor a legaktuálisabb egy szellemes játék :-).

Végül megemlíteném még a Starsky and Hutch klasszikus filmsorozatból készülő, azonos című játékot, melyből semmi játszhatót nem lehetett látni, csak egy videót mutattak be egy monitoron.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • The Atlas
  • Total Immersion Racing többféle platformon
  • A Ghost Master fejlesztői
  • Total Immersion Racing
  • Warrior Kings: Battles
  • Ghost Master
  • Starsky and Hutch
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!