A Might and Magic és Army Men játékairól ismert 3DO egészen más irányba bővíti játékkínálatát, jelenlegi fejlesztései közül ugyanis egy akciójátékra irányították elsődlegesen a sajtó és a játékosok figyelmét. A nyolcmillió dolláros költségvetéssel készülő Four Horsemen of the Apocalypse egy külső nézetes akciójáték lesz, mely PC mellett mindhárom aktuális konzolra is megjelenik majd, jövő év végén. Az ECTS-en a 3DO külvilágtól elzárt standján számolt be Kelly Turner, a játék producere a fejlesztés jelenlegi állásáról.
A játék középpontjában a világvége, illetve annak közeledte áll. Abaddon arkangyal a három Kiválasztottat keresi meg a Földön, hogy egyesített erővel legyőzzék az Apokalipszis négy lovasát, megakadályozva a világvégét. A négy lovas pedig nem más, mint Éhínség, Dögvész, Háború és Halál. Míg a lovasok tudják gonosz feladatukat, a három kiválasztott mit sem sejt arról, hogy rájuk vár a Világ megmentése, így ezek meggyőzése Abaddon feladata. A három szereplő igen eltérő háttérrel rendelkezik. Nézzük is meg először, kiket kell majd irányítani a játékban:
Jesse Horner egy 18 éves prostituált, aki 15 éves korában menekült el az őt molesztáló apjától. 17 éves korára már teljesen tisztában lett azzal, hogyan használja testét pénzügyi gondjainak megoldására. Speciális képességként gyógyításra képes. Jimmy Ray Flint egy sorozatgyilkos kamionsofőr, akit víziók gyötörnek. 22 éves korában egy látomása alapján 19 emberrel végzett, mondván, hogy azok a pokol démonai voltak. Egyedül Abaddon tudja, hogy ez a látomás valóban igaz volt. Végül a harmadik kiválasztott Anderson Scott szenátor, aki a négy lovas megjelenése után jön rá, hogy rá is küldetés vár. Korrupt politikusként egy olyan különleges képességet kapott a játékban, mellyel egyes ellenfeleket is maga mellé képes állítani.
A játék főellensége nem más, mint a Pokol ura, a Sátán, akinek Tim Curry kölcsönzi hangját. (A Charlie Angyalai és a Vadászat a Vörös Októberre filmekből ismert Curry számára amúgy nem újdonság a játék-szinkronizálás, hiszen hallhattuk már a Gabriel Knight sorozat harmadik részében is.) A Sátán a játék során két alakban is megjelenik. Egyrészt gonoszként, de emellett lesz egy kedveskedő álszent formája is, szereplőink megtévesztésére. Más szereplők hangjainak is találtak ismertebb színészeket, mint például Lance Heriksent (Aliens) vagy Traci Lordsot (Melrose Place, Profiler).
A négy lovassal különböző helyszíneken kell megküzdenünk 18 pályán keresztül, míg a végső összecsapásra a pokolba, a Sátán tróntermébe vezetnek kalandjaink. Itt a Sátán mellett ismét találkozhatunk mind a négy lovassal. A játékban széles fegyverarzenál vár majd ránk, a közelharcban használható kardtól a különböző lőfegyverekig, de még varázslat is lesz az idő lelassítására. A játék „erőszak-szintje” igen magas lesz, így valószínűleg magas korhatárt kap majd néhány országban. A Mortal Kombathoz hasonlítható kivégzésekre is számíthatunk, melyek a fegyvertől függően különböző brutalitással kerülnek kivitelezésre. Mindezt az erőszakot felnőtt témákkal, meztelenséggel tetézik. Az engine természetesen lehetőséget biztosít a sebesülések kifinomult kezelésére is, láthatunk majd levágott testrészeket, golyószaggatta ellenfeleket, stb.
A karakterek grafikai megalkotásához egy tapasztalt képregényrajzolót, Simon Bisley-t hívták segítségül. (Olyan képregények fűződnek nevéhez, mint a F.A.K.K.2, a Batman vagy a Judge Dredd.) Ennek eredményeként a játék megjelenésekor képregényt is kiadnak a történetből. Bisley tervei alapján készültek el a főszereplők modelljei, melyek egyenként hatezer körüli poligonból állnak, a közeli animációs felvételekhez azonban ez már 15000 sokszögre nő. A hátterek tervezésére egy másik illusztrátort, Dave DeVries-t kértek fel, aki képregények, CD- és könyvborítók tervezéséről ismert a tengerentúlon.
A mozgások terén is a tökéletességre törekednek a fejlesztők, így természetesen motion capture technológiát alkalmaznak. Ehhez ugyanazt a kaszkadőrcsapatot bérelték fel, akik a Mátrix és a Harcosok klubja készítésénél is közreműködtek. Összesen 5-6 alkalmat terveztek be a mozgások felvételére, ebből még 2-3 hátra van.
A játék fejlesztésére összesen két és fél évet szántak, ebből még egy év van hátra, és így 2003 őszén számíthatunk a megjelenésére.