1588. A XVI. század, a nagy földrajzi felfedezések kora. Európa gazdasága a töméntelen behordott nemesfémnek köszönhetően rendkívül gyorsan fellendült. A kevésbé szerencsés Magyarországon viszont „harcoltak az ottomán hóddal”, vagyis az egyre terjeszkedő Oszmán Török Birodalommal.
Ezt az időszakot többé-kevésbé mindenki ismeri. Viszont felmerül a kérdés: „mi lett volna ha...” Ha a harmadik keresztes hadjárat során (1192) a dimenziókat elválasztó falak felhasadtak volna, s mágia tört volna a világra? Ha minden, amit addig ismertek, megváltozott volna? A mágia az élet részévé vált, s voltak olyan emberek, kik hatalmas erőre tettek szert révén...
De a nép félt az újtól, a varázstudóktól, s mindattól, ami a résen keresztül világukba áramlott. Ekkor megkezdődött az inkvizíció, mely hosszú éveken keresztül könyörtelenül eltörölt mindent, és mindenkit, akinek köze van a mágiához. S a nép lassan ráébredt, hogy újra elnyomás alá került, melyből úgy látszik, hogy nincs menekvés, de talán eljön egy hős, akinek sikerül feltörnie a rabláncokat, s újra szabaddá tenni a világot...
Eme érdekes okfejtés adja a Black Isle Studios legújabb RPG-jének hátterét. Az Icewind Dale 2 befejezése után röppentek fel a hírek az új RPG-ről, melyet a Reflexive Enterainment fejleszt a Black Isle közreműködésével. Őszintén szólva hirtelen nagyon nem tudtam mire gondolni, amikor a Reflexive nevet olvastam, de kiderült, hogy ők követték el a Zax - The Alien Hunter című hack&slash játékot, és eme egészen kellemes játékra gondolom emlékeznek páran. (De az ő nevükhöz fűződik a Star Trek: Away Team is.)
Most viszont minden esélyük megvan rá, hogy nevüket szélesebb körben megjegyezzék, mert a Lionheart nagyon ígéretesnek néz ki. Mint említettem, a Black Isle tevékenyen részt vesz a fejlesztésben. Ennek talán legkézzelfoghatóbb jele az, hogy a Reflexive megkapta a SPECIAL szabályrendszer használati jogait. (Azt hiszem, ezen a ponton kezdtem el a naptárat nézegetni, hogy mikor is jön ki a játék). Ugyanis ezt a szabályrendszert használták a Fallout sorozatban is, s máig ez az egyik legjobb szabályrendszer, s egyben a legegyszerűbb is, tehát a karakterfejlesztéssel biztos nem lesz gondunk.
A világ, melyben majdan kalandozunk, nagyon hasonlít a valódi XVI. századra, ami nem is véletlen a fent felvázolt események tükrében. Rengeteg ismerős helyszínt látogathatunk majd meg, hiszen utunk a spanyol királyságból vezet francia földre. Számos híres történelmi személyiséggel ismerkedhetünk meg utazásunk során.
A játék képi világáért a saját fejlesztésű Velocity motor felel, s mint az a képeken is látszik: a játék teljesen 2D-s. Sokan itt kezdenek el fanyalogni, mindenféle Radeon 9700-okkal, P4-esekkel vagdalózni, azt mondván: 2003-ban talán már nem nagyon illene egy ilyen játékkal kijönni, a 2D ideje már végérvényesen lejárt. Nem mondom azt, hogy ezen embereknek nincs igazuk, de számomra a „fullháromdé” másodlagos szempont, ráadásul a készítők gyönyörűen megrajzolt világot kínálnak kalandozásra, arról nem is beszélve, hogy a gépigény sem lesz majd észveszejtő.
A játék valós idejű lesz, de alighanem meg lehet majd állítani a harcot, és kiadni a szügséges parancsokat. A készítők szerint a játékot többféleképpen is végigjátszhatjuk, már ami a játékmódot illeti. Ugyanis megadatik a lehetőség, hogy nekünk tetszően „beszélünk avagy darálunk”, tehát akár a Baldur’s Gate, akár a Diablo féle játékmód nyitva áll előttünk. Multiban pedig az egyjátékos részt játszhatjuk végig maximum négyen.
Jómagam nagyon várom a játékot, mint ahogy nagyon vártam a Black Isle eddigi munkáit is, melyekben még nem kellett csalódnunk. A kissé elavult grafikai megvalósítás ellenére úgy érzem, hogy 2003 közepén remek RPG-vel fogunk gazdagodni.