Cikkünkben néhány tippet gyűjtöttünk össze a Tiberian Sunhoz, melyek jól jöhetnek játék során.

- A GDI oldalon nagyon jól használható támadósereg: 8-10 Titan (épületek és járművek ellen), 6-8 légpárnás MLRS (légvédelem és épületek ellen) és 3-4 Wolverine (gyalogosok ellen). Később pár Disrupterrel is feljavíthatjuk a kínálatot és a Mammoth II-t se hagyjuk otthon.
- A nehézfegyverzetű egységek (pl. a Titan) alig tesznek kárt a gyalogosokban, kár lövöldözni, egyszerűen tapossuk el őket.
- A megszorongatott légpárnásokkal meneküljünk ki a nyílt vízre.
- A NOD bázis szinte bevehetetlen lesz 6-8 tüzérséggel, pár lézerrel és sok-sok SAM-mel.
- Az RPG tornyok gyalogosok ellen is hatásosak.
- Az EMP-t jól használva nagyobb túlerő ellen is van esélyünk. Vigyázat, csak a gépekre hat. Arra vigyázzunk, hogy a mi egységeink ne kerüljenek bele a szórásba.
- Az MI kedvenc taktikája, hogy földalatti APC-kkel megjelenik a bázis közepén és mérnökökkel elfoglalja a szerelőműhelyt. Ezt elkerülendő, mindig rakjunk néhány Vulcan tornyot a fontosabb épületek közelébe, és tartsunk néhány mérnököt a közelben.
- Ne sajnáljuk az időt és betonozzuk le az egész bázist. Mivel az utakra nem rakhatunk betonlapokat, oda tegyünk épületeket. Az AI ellen néha bejön, ha tudatosan kihagyunk egy kisebb rést. Ilyenkor persze gondoskodjunk az illendő fogadtatásról.
- Főleg a hadjáratoknál minél előbb szedjünk össze pár erősebb egységet, romboljuk le a közelünkben lévő hidakat és folyamatosan ellenőrizzük az állapotukat, mivel az ellenséges mérnökök nem alszanak.
- Használjuk az őrködési módot az orvosoknál és a mobil szerelő járműveknél és a sérülteket küldjük oda.
- Mivel az egységeink fejlődnek, sokkal fontosabb a javításuk. A GDI oldalon a repülő teherszállító (ORCA Carry-All) nagyon jól használható ilyen célra. A sérült egységeket rögtön a service depot-ra is letehetjük. A teherszállító a veszélyben lévő betakarítóink kimentésével is fontos szolgálatot tehet.
- Az ORCA bomber főleg épületek és csoportosan álldogáló egységek ellen hatásos, mivel a bombáit vonalban szórja ki. Pont ebből az okból mozgó célpontok ellen nem ér valami sokat.
- Egy nagyobb csapat Jump Jet Infantry hatalmas pusztítást tud végezni, és nem csak a gyalogosok között.
- A Hunter-Seeker droid nem sokra jó. Nem tudjuk irányítani, véletlenszerűen keres magának célpontot. Amikor az AI használja, valahogy mindig megtalálja a fontos épületeimet, amikor én lövöm ki, nekimegy az első egységnek amit meglát.
- A mobil sensor array sok meglepetéstől megkímélhet minket, mivel nem csak a földalatti, hanem az álcázott egységeket és épületeket is detektálja. A NOD ellen játszva nem árt, ha ilyen is van a támadó seregben. A bázisban egyenesen kötelező darab.
- Az AI másik mániája, hogy támadás előtt rakétával vagy ionagyúval kilövi az egyik erőművünket. Kevés energiával a teljes védelmi rendszer (SAM-ek, tornyok, kerítések, EMP) kikapcsol. Mindig legyen annyi erőművünk, hogy egy, de inkább kettő elvesztését át tudjuk vészelni. Komoly veszély esetén kapcsoljuk ki a kevésbé fontos épületeket.
- A kritikus, de gyengébb épületeinket (erőműveket, őrtornyokat) ne rakjuk egy kupacba, ahol egyetlen többfejű NOD rakéta egyszerre kilőheti őket.
- Nincs védelem a rakéták és az ionágyú ellen. A rakéták ellen annyit azért tehetünk, hogy a figyelmeztető üzenetet meghallva azonnal mentsük ami menthető, és ürítsük ki a bázist. A repülőket se felejtsük ott.
- Az ionágyú nem elég erős ahhoz, hogy a fontosabb épületeket lerombolja, de nagyon jól használható a betakarítók levadászására. Az ellenséges helipad-ek ellen használva pedig két legyet ütünk egy csapásra, a helipad mellet a rajta álló gépet is kihúzhatjuk a listáról.
- A GDI Firestorm generátora mindent elintéz, ami nekirepül az energiafalnak, kivéve a rakétákat. A légvédelem kiegészítésére egész jól használható, csak a megfelelő pillanatban be kell kapcsolni. Vigyázzunk a saját repülőinkre, mert ők is előszeretettel repülnek neki.
- Mivel az MI nem szokta lebetonozni a bázisát, felderítésére az egyik legjobb eszköz a Devil's Tongue. Miután feljött a bázis közepén pár másodperc alatt kilövik, de addig is új információkat tudhatunk meg. 10-12 darab már egész pontos képet tud adni az ellenséges bázisról.