"FORGET ABOUT FREEMAN"

Azonnal ugorjunk le jobbra, mert a gyalogút fölötti plafon három darabban le fog omlani. A harmadik darab után viszont gyorsan másszunk vissza, mert a plafon többi része is követi a példájukat. A gyalogút másik sarkában van az ajtó, amin át egy irodába jutunk. A kapcsoló az őr felett a plafonba épített turretet aktiválja, még ne bántsuk. Mikor bemegyünk a másik terembe a lift elé, több grunt és slave fog teleportálódni a közelünkbe. Rohanjunk vissza az irodába és aktiváljuk a fegyvert. Ez a legtöbb ellenfelet el fogja intézni. Rámoljuk ki a ládákat, majd menjünk le a rámpán. Balra némi lőszerhez jutunk, de elég kemény harcok árán. Az akadályokat szét lehet lőni, vagy verni a feszítővassal. A gömbökkel vigyázzunk, mert 4-5 snark van mindegyikben, és nagyon veszélyesek tudnak lenni. Ajánlott a gömb szétverése után hátrálni és úgy lövöldözni őket a shotgunnal vagy az MP5-tel. A kanyar után balra több robbanó láda és mögöttük egy grunt várakozik. Egyszerűen dobjunk oda egy gránátot. Sajnos a snarkok nem pusztulnak el ettől. A rács mögött egy halott katonánál két rakétát és a sarokban néhány felvehető snarkot találunk, fölötte egy barnacle lóg a plafonról, vigyázat. Menjünk vissza a folyosóra, ahonnan egy nagy raktárba jutunk, benne két alien grunt fogad. A harmadik nemsokára mögénk fog teleportálódni, ezért ne menjünk be, hanem a kanyarból néha kiugorva intézzük el őket. Vizsgáljuk meg a ládákat, a trambulint használva feljutunk a tető alatti kis járata, ahonnan rá tudunk ugrani a ládákra is. Menjünk vissza az elágazáshoz és most menjünk jobbra. Lőjük ki a három alien slave-et, majd menjünk le a bal oldali csapóajtó alatti létrán. Ehhez lőjük ki a felette lévő gömböt és használjuk a kapcsolót. A látra alján egy headcrab és egy turret vár. Ugorjuk át a vizet és lökjük be a ládát egy egyik oldalon a vízbe. Mászunk fel rá és ugorjuk át a rácsot - a barnacle persze intézzük el. A csatorna másik végén a bal oldalon másszunk ki, intézzük le a headcrab-et. Ugorjunk be a vízbe és ússzunk balra, ahol a távolban nincs rács. A mélyebb vízben egy ichtyosaur úszkál, ezért siessünk. Ússzunk át a fogaskerék két foga alatt és maradjunk a víz alatt, míg el nem hagytuk a csöveket. A kanyar után egy újabb fogaskerék következik, itt is használjuk ki a fogak közötti rést. Intézzük el a turretet, és dobjunk be egy gránátot a szobában várakozó katonának. Másszunk fel a létrán a szabadba. Fent két katona és egy tank őrködik. Használjuk a nyílpuskát és csendben nyírjuk ki a katonákat. A tankot rendezzük le az RPG-vel. Menjünk be a tank mögötti kapun, de vigyázat, mert balra egy turret van. Menjünk le a lifttel. Az alsó szinten vigyázzunk, hogy ne lépjünk bele a radioaktív folyadékba. Balra egy halott őr és egy elem van. Jobbra két katona őriz egy lépcsőt. A lépcsővel szemben egy ES ládát és egy elemet találunk. A lépcső egy szerelőcsarnokba vezet, ahol szép kis harc folyik. Mikor vége menjünk be, és használjuk a tank ágyúját, hogy kirobbantsuk az ajtót. Erre több grunt és slave jelenik meg, vegyük kezelésbe őket a tank géppuskájával. Ajánlott az ajtó kirobbantása előtt pár lézeres aknát elhelyezni előtte. Menjünk be az elágazásig. Balra kettő jobbra pedig egy grunt őrködik. A probléma a bal oldalon elhelyezett lézerágyú. Mikor belépünk a folyosóra gyorsan lépjünk vissza, mert a szemben lévő fal be fog omlani. A lézerágyút lőjük ki a Gauss Gunnal. Menjünk balra és nyissuk ki a kaput, majd nyomjuk meg a sárga gombot.
LAMBDA CORE
Nyomjuk meg a gombot a fülkében és liftezzünk le a teherautóval. Lent pár headcrab és egy bullsquid van a ládák között. Verjük szét a ládákat, másszunk fel a létrán, nyissuk ki az ajtót és másszunk le a másik létrán. Egy raktárba jutunk. Az alsó szinten kettő, a felső szinten ugyancsak kettő bérgyilkos fogad. Jobbra néhány láda szétverésével tehetjük szabaddá a felső szintre vezető lépcsőt. A raktár túloldalán van egy HEV és egy ES terminál. A felső szintről egy lift megy lefelé, azt használjuk, ha végeztünk. Egy elágazáshoz érkezünk, menjünk balra. Az ajtó mögött három alien grunt fogad minket és nemsokára a jobb oldali ajtó elé fog teleportálódni a negyedik. Használjuk ki a robbanó hordókat. Mikor mindenkit elintéztünk, a tudós ki fogja nyitni az ajtót. Másszunk fel a létrán, ahol a tudóstól megtudjuk, hogy ez az utolsó bejárat a Labda Complex-be. A reaktort már kikapcsolták, de felfelé menet még vissza tudjuk kapcsolni. Sajnos nem rendelkezünk a megfelelő jogosultságokkal az ajtók kinyitásához, ezért a teleportokat kel használnunk. Miután kinyitotta a belső ajtót használjuk a HEV és az ES terminált, majd menjünk fel a lifttel. Jobbra az első ajtó egy fegyver teszt labor, ha akarjuk mindjárt ki is próbálhatjuk új fegyverünket, az EGON-t. A nagytestű ellenfelek ellen nagyon hasznos. A tűzgombot folyamatosan kell nyomni. Ugyanolyan lőszert használ, mint a Gauss Gun, de sokkal többet. Használjuk a folyosó másik végén lévő liftet. A reaktor hűtőrendszerének szintjére érkeztünk. Készüljünk fel, hogy az egész pályán alien slave-ek és alien gruntok teleportálódnak a közelünkbe. Jobbra a térkép alatti piros lámpák jelzik, hogy egyik hűtőrendszer sem dolgozik. Ezen kell változtatnunk. Menjünk balra, majd kövessük a MAINTENANCE STATION táblát. Útközben egy őrt, lent egy tudóst, lőszert, HEV ill. ES terminált találunk. Menjünk vissza a lépcsőn, és kövessük a COOLANT SYSTEM 01, majd a PUMP STATION 01 táblát (mindkettő kék színű). Mikor megérkezünk a géphez, kapcsoljuk fel a kapcsolót. Menjünk vissza ahhoz a részhez, ahol a lift van. Most kövessük a COOLANT SYSTEM 02 feliratú piros táblákat. A medencénél intézzük el a két alien gruntot és az útban lévő barnaclekat. Már érezhetjük, hogy fogyóban van a lőszer, ezért nem kell minden barnaclet elintézni, a lelógó csápokat ki is lehet kerülni. Menjünk fel a létrán, de vigyázzunk, mert egy grunt fog teleportálódni elénk és leszakítja a járatot. Ugorjuk át a rést. Az ajtón kiérve a gőzt az ajtó melletti csappal kell elzárni. Miután bekapcsoltuk a második hűtőrendszert is menjünk vissza a lifthez, majd kövessük az AUX. TANK REACTOR ACCESS feliratú narancssárga táblát. A teremben két grunt van, de nemsokára megérkezik a másik kettő is. Egyszerűen be is ugorhatunk a medencébe, ha el akarjuk kerülni a harcot. Ússzunk át az alagúton egészen a reaktorig. Tekerjük meg a két oldalon található csapokat, ezzel megemelkedik a vízszint és fel tudunk mászni a létrán. Másszunk fel a legfelső szintre és menjünk ki az ajtón. Közben kerülgessük a sugarakat és az alien slave-eket. A reaktor mag D szintjére érkeztünk. Menjünk a folyosó végére, vásároljunk be a raktárban, majd másszunk fel a liftaknában lévő létrán a B szintre. Jobbra a raktárban van három ES csomag és lőszer a shotgunba. Menjünk balra. Egy elágazáshoz jutunk. A fülkében lévő őrt hagyjuk békén, mert már nem sok vizet zavar az erősebb ellenfelek ellen. Van nála viszont egy ES terminál. Az elágazásnál menjünk jobbra, és készüljünk fel, hogy nemsokára két grunt teleportálódik elénk és egy slave mögénk. šdvözöljük őket. A folyosó végén még több grunt és slave várakozik. A folyosó első harmadában a bal oldalon az egyik ajtó mellett van egy piros csap, az tekerjük meg. A folyosó másik végén a csőből forró gőz áramlik ki, ez szép ropogósra süt mindenkit, aki a közelébe merészkedik. Ezzel intézzük el az idegeneket. Menjünk el a folyosó végéig, forduljunk jobbra, másszunk le a létrán a C szintre. A ládák segítségével másszuk át a kerítést, ahol a túloldalon lőszer és ES láda van. Menjünk vissza a B szintre és menjünk be az első ajtón a bal oldalon. A bejáratnál a tudós már mondta, hogy a teleportokat kell használnunk. A sárgák az induló, a zöldek az érkező teleportok. A teremben lévő sárga teleport a középen forgó gépnél látható zöldben végződik. Mindig úgy időzítsük az indulást, hogy a gép forgó karjára érkezzünk. Lehet próbálkozni, a helyes sorrend : PORT 02, PORT 04, PORT 07. A többi útvonal különböző egyéb helyekre vezet, ahol idegeneket és utánpótlást találunk. A PORT 07 után egy szobába érkezünk, ahol középen egy zárt mag van, körülötte két koncentrikus körben, ellentétes irányba forgó platformokkal. A platformok között egy gyűrű mozog fel és le. Ugráljunk be középre, ahol a forgás közben a terem szélén meglátjuk a 01-es és 02-es szekciókat. Mindkettőben van egy-egy gomb, amit meg kell nyomni. Ezzel a középső zárt magot nyitjuk meg, és így hozzáférhetünk a teleporthoz. Minden sikeres rész után mentsünk, mert nagyon könnyű elszúrni. Egy működő módszer: ugorjunk az egyik külső forgó platformra, mikor a gyűrű az alsó pontjánál van. Essünk le a gyűrűre, majd mikor az elég magasan van, essünk le a középső forgó platformok egyikére. Az ellenkező irány valamivel könnyebb, egyszerűen ugorjunk a megfelelő pillanatban a belső platformról az egyik külső platformra, majd a megfelelő szekcióba. Siker esetén be tudunk menni a középső teleporthoz, amit használva a B szint egyik helyiségébe jutunk. A folyosón intézzük el a headcrab-eket és másszunk fel a létrán az A szintre. Menjünk jobbra, ahol az üvegajtót a tudós kinyitja. Vásároljunk be alaposan, szinte mindent találunk, amire szűkségünk lehet. Vegyük fel a Long Jump Module-t (távolugró modul), amire az idegen dimenzióban nagy szükségünk lesz. A tudós kinyitja a másik, portálhoz vezető ajtót. A magasban egy másik tudós aktiválja a portált. Ez elég sokáig eltart, közben repülő szörnyek teleportálódnak a terembe. Nem fontos mindet elintézni, de a tudóst fedezzük, mert ha meghal, a portál is felrobban. Futkározzunk a teremben, így nehezebben találnak el, de mikor megkapjuk a "Go" utasítást, másszunk fel a létrán és egy hosszú ugrással (futás, az ugrás előtti pillanatban nyomjuk meg a guggolást, majd hozzá az ugrást) ugorjunk bele a középen keletkező zöld teleportba.
XEN
Az ezután következő pályákon ajánlott spórolni a lőszerekkel, mert csak a halott tudósok maradványiból tudjuk feltölteni a készleteinket, azokból pedig soha nincs elég. Egy csomó lebegő sziget egyikére érkezünk. Nem messze az egyik szigeten felfedezhetjük egy kolléga tetemét, mellette egy elemmel és egy ES csomaggal. Ugorjunk át oda. Minden sikeres ugrás után mentsünk. A kis lebegő szigeteken ugrálva jussunk el a lent lévő nagyobb szigetre. Óvatosan ugorjunk le az egyik oldalra kiugró nyúlványára (olyan, mint egy nagy tüske) és menjünk be a fedett részre. Intézzük el a két houndeye-t. A kis medencében állva regenerálódik az egészségünk. A lelógó lila lámpához hasonló micsodákkal vigyázzunk, mert sugarakkal lövöldöz. Alaposan nézzünk körül, és keressük meg a kis, a sziget belsejébe vezető nyílást a sziklán. Guggolva menjünk be, majd verjük szét a felső nyíláson a hálót. Bent nincs semmi veszélyes, nyugodtan menjünk be. Három fém oszlopot találunk, a tetején ujjszerű részekkel. Nyissuk szét mindegyiket. Az egyik sarokban egy kalitkához hasonló micsodát találunk, benne világító, repülő lappokkal. Verjük szét a kalitkát, a lapok odaszállnak a fém karmokhoz és ezzel aktiválják a szoba közepén lévő teleportot.
GONARCH'S LAIR
A megérkezésünk után pár headcrab támad ránk, majd nemsokára Gonarch is megérkezik. Valamelyik nehézfegyverrel okozzunk neki akkora sérülést, hogy bemeneküljön a barlangjába. Csak a középen lógó zsákot támadjuk, abból potyogtatja a kis lényeket, amiket a feszítővassal vegyük kezelésbe. Egyelőre ne kövessük, hanem vizsgáljuk át a szigetet. Az egyik oldalon egy másik, kisebb sziget lebeg, rajta egy gyógyító medencével. Két korábbi tudós földi maradványait is megtalálhatjuk (a második a barlangban van). A tudósok az összes lőszerüket hengerszerű dobozban hordták, azokat kell felvennünk. Menjünk be a barlangba, a járat nemsokára be fog omlani mögöttünk és támad a Gonarch. Rohanjunk el mellette és essünk le a terem közepén lévő gödörbe (egy háló borítja). Próbáljuk meg eltalálni a három platform egyikét, különben hosszú zuhanás következik. Az egyik platformról egy gyógyító medencéhez jutunk. A másikban egy trambulin van, amivel visszatérhetünk a szörnyhöz. Vigyázat, hiába lőjük ki a headcrab-eket, mindig újak jönnek. Addig lőjük a Gonarch-ot, főleg robbanó lövedékekkel, míg át nem töri a következő barlang bejáratát borító hálót. Kövessük oda, de előtte intézzük el a feszítővassal a visszamaradó kis lényeket. Ugorjunk át a világító kristályig, majd le a barlangba. A Gonarch beugrik egy kis gödörbe, menjünk utána, de vigyázat, a padló csúszik. Ugorjunk le a legalsó szintre és vegyük fel a rakétát és az elemeket. Folyamatosan lőjük a szörnyet, míg végleg ki nem múlik. Időnként vegyük elő a feszítővasat és rendezzük el a támadó kis lényeket. Ugorjunk be a Gonarch halálakor keletkező gödörbe, a támadó növényekkel szemen lévő oldalról. Úgy irányítsuk az esésünket, hogy a teleport fölötti kis peremre érkezzünk, mert onnan egy gyógyító medencéhez jutunk. Mikor feltöltődtünk ugrás a teleportba.
INTERLOPER
Ez újabb lebegő szigetre érkezünk. A kinyílódó/bezáródó lyukakba ne essünk bele. šdvözöljük az alien slave-ek. Jussunk el a sziget másik végében a bal oldalon lévő barlanghoz. Bent egy slave őrködik. Szemben egy gyógyító medencéhez jutunk, van benne egy elem is. Menjünk vissza a bejárat felé és essünk le a kis lejáraton. A hálót verjük szét a feszítővassal. Menjünk végig az alagúton, az ellenfeleket nyírjuk ki, a tárgyakat vegyük fel, a hálókat verjük szét. A végén egy háló mögött hatalmas oszlop emelkedik ki és süllyed le. Mikor lent van ugorjunk fel a tetejére. A magasból ugorjunk a legközelebbi lebegő szigetre, majd néhány sziget után rá lehet ugrani az egyik kék repülő idegenre, ami levisz a teleporthoz. A felszínen ill. a felszín felett pár repülő szörny és alien slave támad minket folyamatosan.
A teleporttal egy barlangba jutunk. A közelben két elemet találunk. Menjünk ki a barlangból, de vigyázat, mert jobbra egy csáp emelkedik ki a sziklák közül. Menjünk balra. A sziklákon két grunt őrködik, mikor az elsőt elintézzük egy repülő újabb kettőt dob le. Próbáljuk használni a nyílpuskát, meglepően hatásos a gruntok ellen. A sziget túloldalán két ismeretlen gép dolgozik. Előttük van egy kis barlang, benne néhány alien slave, lőszer, ES csomag és elem. Mikor kilépünk készüljünk fel, hogy legalább három repülő szörny fog várni ránk. A domb túloldalán a feldőlt torony segítségével egy gyógyító tóhoz is eljuthatunk. Menjünk be a másik nagyobb barlangba, a csáp közelében. Forduljunk jobbra. A sziklák túloldalán egy Gargantua várakozik. Csaljuk ki a szabadba, kerüljük ki és menjünk vissza a barlangba. Azon a részen ahol korábban a Gargantua volt, jobbra egy kis nyílásban van egy elem, egy ES csomag és pár snark. Balra a távolban egy csáp látható, menjünk arra. Vigyázat, a kövek túloldalán egy nagyon mély gödör van, ugorjuk át. Vigyázzunk a barnacle-re a plafonon. A túloldalon nem egy, hanem három csáp várakozik, tereljük el a figyelmüket egy gránáttal. Óvatosan ereszkedjünk le a legalsó szintre, ahol elemeket és gránátokat találunk. Menjünk vissza a felső szintre és kövessük az ösvényt. Intézzük el a teleportot őrző két gruntot és teleportáljunk.
Menjünk be a gyárba. Intézzük el az alien slave-eket és a repülő szörnyeket. Az ajtótól jobbra van egy ES csomag. Menjünk fel a lifttel az első szintre, ahol a jobb sarokban a kis kék fülke feltölti az egészségünket. Ugorjunk a lift tetejére és menjünk fel a szállítószalagokig. A középső oszlopnál menjünk át a másik szalagra és kövessük a hordókat, amik leesnek egy kis medencébe. Gyorsan másszunk ki és intézzük el a három slave-et és a repülő lényt. Az alsó szinten pár kanyar után egy halott tudóst találunk némi utánpótlással. Mellette van egy gyógyító kék fülke is. A középső szintre a medence melletti kis lifttel lehet feljutni. Ugorjuk át a széles szállítószalagot és kövessük a haladási iránnyal ellentétesen, amíg lehet. Menjünk balra és kövessük az egyetlen lehetséges útvonalat. Közben több slave és repülő lény támad majd ránk. Menjünk fel a mozgó oszlop segítségével. Fent mindegy, hogy melyik úton megyünk, mert mindkettő ugyanoda vezet, egy terembe, ahol a nagy hordók között több slave és repülő szörny vár. Ne használj robbanószert, mert mindegyik hordóban egy grunt lapul. Az első hordó mögött három lézeres aknát, a második mögött két ES csomagot, a harmadik mögött pedig robbanószereket találunk. A szobában lévő hordókat nem fontos bántani, de a kivezető folyosót eltorlaszoló kettőt igen. Dobjunk be két robbanószert a hordók közé és robbantsuk fel. A gruntokból csak egy zöld felhő marad. A következő szobában pár slave és két repülő szörny fogad. Itt találunk egy gyógyító kék fülkét és egy halott tudóst is. A tudós mellet egy csomó hasznos dolog van. A hordókban itt is gruntok vannak. Menjünk tovább a három kis nyílás egyikén, majd a gerendákon ugrálva menjünk le az alsó szintre, majd pár kanyar után egy többszintes terembe jutunk, ahol a különböző szinteken számtalan alien slave bóklászik. Középen egy hatalmas akna van. Maradjunk ott, ahová érkeztünk és próbáljuk csendben elintézni őket a nyílpuskával. Mikor megmozdulunk néhány repülő szörny kerül elő az aknából. Menjünk balra, fel a rámpán és egyenesen egy gyógyító kék fülkés szobába jutunk. Mikor végeztünk menjünk fel a forgó lifttel a következő szintre. Intézzük el a fogadóbizottságot és menjünk tovább a szemben lévő kis piros nyíláson. Egy nagy terembe jutunk, ahol a különböző szinteken rengeteg utánpótlást találunk, főleg ES csomagot, elemet, gránátokat és robbanószert. Lőszerből sajnos csak kevés van. A teremben slave-ek és repülő szörnyek őrködnek. Mikor végeztünk menjünk vissza az előző terembe és használjuk a második forgó liftet. Igény szerint a következő szinten van egy gyógyító fülkés szoba. Menjünk a keskeny járaton a harmadik lifthez és a felső szinten ugorjunk bele a teleportba.
Egy csomó lebegő sziget egyikére érkezünk. Szépen ugráljunk el az eltéveszthetetlen vörös teleporthoz és ugrás bele.
NIHILANTH
Megérkeztünk a fő gonoszhoz, egy aranyos, kb. öt emelet magas szürke lényhez. Valamilyen elektromos lövedékekkel és teleportokkal támad. A közeledő teleportokat a Hornet Gunnal ki lehet lőni. Ha ez nem sikerül, akkor három helyre kerülhetünk. Az egyik egy nagy toron belseje. Kimenni a plafonnál lévő teleporttal lehet. A gravitáció kisebb, ezért sokkal magasabbra tudunk ugrani. Az úton felfelé repülő szörnyek támadnak, és néhány hasznos felszerelési tárgyat l elemet, ES csomagot, lőszert találhatunk. Érdekes, hogy meglepően sok tudósnak sikerült eljutnia idáig. A következő hely egy barlang, aminek a teteje egy hosszú csőben végződik. A teleport a cső legtetején van. Feljutni a kis repülő szikladarabokra ugorva lehet. Mikor felérnek ugorjunk át a teleportba. Itt is találunk lőszert és ES csomagot, és itt is támadnak a repülő szörnyek. A harmadik hely egy barlang, benne három medencével. Ezekben egy ichtyosaur úszkál, mégis inkább itt landoljunk, mert a zuhanást csak a vízbe érkezve éljük túl. A medencék körül több alien slave üdvözöl. A barlang tetején lévő teleporthoz az egyik trambulinnal jutunk fel. A másik a falon lévő sziklára visz fel, ahol egy gyógyító medence és egy halott tudós van, három elemmel és némi lőszerrel.
Mindhárom teleport visszavisz a fő ellenséghez, aki nincs egyedül. Repülő szörnyek és alien slave-ek védik, velük is foglalkoznunk kell. A Nihilanth kinyírásához fel kell robbantanunk a magasban lévő három narancssárgán világító kristályt. Két rakéta elég egyhez, de a Hornet Gunnal is ki lehet lőni őket. Lehetőleg maradjon 1-2 rakéta, mert még szűkségünk lesz rá. A lent lévő trambulinokat használva egy nagyobb sziklára ugorhatunk fel, ott egy másik trambulin, egy gyógyító medence és némi utánpótlás van. A legegyszerűbb, ha itt maradunk a medencében, csak a lövedékek elől térjünk ki. A közeledő teleportokat hatástalanítsuk a Hornet Gunnal. Mikor mind a három kristály felrobbant, kezdhetjük lőni a Nihilanth-ot. Mikor elfogy az energiája (a feje körül keringő sárga gömbök elfogynak és nemsokára a lövedékeinek számai is egyre csökken) használjuk az egyik trambulint, hogy fölé kerüljünk. Figyeljünk rá, hogy ne fussunk a trambulinra, mert akkor az előre is dob, hanem gyalogoljunk rá. A Nihilanth feje szépen három felé nyílik, mi pedig a magasból lőjünk be egy rakétát bent világító gömbbe. Észre fogjuk venni, ha sikerült. Gyorsan mentsünk, hogy a játék mindkét befejezését megnézhessük.