26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Call of Duty

A XX. század legnagyobb ütközetei kerülnek a MoHAA alkotóinak új akciójátékába.

Írta: Viper

A számítógépes játékok világában mondhatni reneszánszát éli a második világháború, aminek újabb ékes bizonyítéka a Call of Duty, melynek fejlesztőcsapatában, az Infinity Ward berkein belül a Medal of Honor: Allied Assault 20 fejlesztője is dolgozik. A játék alapötlete a második világháború katonáinak szemszögéből moziszerűen megjeleníteni a harcok átláthatatlan káoszát. Az E3-on kiadott bemutatót végignézve elég jól sikerült a fejlesztőknek tartani magukat ehhez az elképzeléshez.

A háború szörnyű valóságát a szövetséges katonák sorában kísérhetjük végig, amint a nácik ellen küzdenek. A játékban több történelmi csata mellet taktikai rajtaütésekben, szabotázsakciókban, mesterlövész küldetésekben, sőt, járműves akciókban is részt vehetünk. A 24 küldetés többségében megtapasztalhatjuk, mi is az a káosz a csatatéren, miközben a szövetséges bombázók szórják áldásaikat mellettünk, amitől megremeg a föld, nyomjelző lövedékek süvítenek a fülünk mellett, és bajtársaink hullnak a szemünk láttára az ellenség golyózáporától. Az egyes küldetések helyszínéül történelmi városok, hidak, erdők és hadihajók szolgálnak, melyek elkészítését komoly történelmi háttéranyag-kutatás előzte meg. A játék grafikus motorját egyébként a továbbfejlesztett Return to Castle Wolfenstein/Quake III engine adja, ezért minden esély meg van arra, hogy mindez ne csak ígéret legyen.

Lévén a Call of Duty egy FPS játék, itt fontosak a használható fegyverek, melyek közt ott találhatjuk a pisztolyokat, gépfegyvereket, orvlövész fegyvereket és gránátokat. De tovább fokozhatjuk a tűzerőt a géppuska-fészkekben, az elrejtett robbanótöltetekkel és a tankok fegyverzeteivel.

A játék érdekességét az adja, hogy nem egyedül kell boldogulnunk a küldetések során, hanem nagyon is fontos szerepet kap a szakasz együttműködése. A csapat minden tagja más képességekkel rendelkezik, és máshogy reagálnak a különböző helyzetekben. Szerencsére mindenki képzett katona módjára fog mozogni a harctéren, így komolyan számíthatunk szakasztársainkra: mindenki fedezékbe vonul az ellenséges tűz elől, fedeznek az előrenyomulás alkalmával, sőt kimenekítik megsérült bajtársaikat, akárcsak egy valódi csatában. A csapatmunka olyannyira fontos lesz, hogy egyedül nem leszünk képesek sikerre vinni a küldetést, de persze a szakasz sem boldogul nélkülünk.

A Call of Dutyban egyaránt lehetünk amerikai, brit vagy orosz katonák. Elsőként egy amerikai katona bőrébe bújva ugorhatunk le a híres 101-esek közt a normandiai partraszálláskor az ellenséges vonalak mögé. Később a Brit Különleges Erők egyik egységeként harcolhatunk tovább, majd egy orosz katona szemszögéből vehetünk részt a sztálingrádi csatában. Végül a három katona sorsa összefonódik, és egy közös ütközetben vehetünk részt, bármelyik harcos szerepében.

A játék várhatóan 2003 őszén kerül a boltok polcaira.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Call of Duty

Platform:

Fejlesztő: Infinity Ward

Kiadó: Activision

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2003. november

Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 700 MHz, 128 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!