2003 júniusára tervezi a Microsoft a Flight Simulator játékok következő tagjának megjelenését. A jó szokás szerint kétévente egy-egy új résszel gazdagodó szimulátor-sorozat legújabb tagja az eddigi elnevezések alapján a Flight Simulator 2004 nevet kapná, azonban tisztelgésként a 2003-ban épp száz éves repülés előtt, az új szimulátor alcímet is kap, mely Century of Flight lesz.
Amikor Orville és Wilbur Wright 1903. december 17-én 37 teljes métert repültek a világ első levegőnél nehezebb motoros repülő szerkezetével, biztosan azt remélték, hogy a repülés jókora üzlet lesz számukra. Arra viszont valószínűleg nem gondoltak, hogy száz év múlva jókora üzlet lesz a repülés utánzása, „úgy csinálni, mintha…”, azaz szimulálni. Gondolt viszont erre helyettük a Microsoft. A Century of Flight pedig amellett, hogy megőrzi az FS sorozat eddigi tagjainak pozitív vonásait - és mint látni fogjuk, jócskán bővíti is azokat -, felidézi az elmúlt száz év repülésének egy-egy fontosabb mozzanatát, a mérföldkőnek számító repülőgépeket.
Elsőként mindjárt itt is van a Wright testvérek kétfedelűje, melynek irányítása még eléggé nehézkes lehetett - mindenesetre érdekes lesz ezt egy szimulátorban kipróbálni. Találkozhatunk még Charles Lindbergh Spirit of St. Louis névre keresztelt gépével, mellyel átrepülte az Atlanti-óceánt, a korának sebesség és távolság csúcsait felállító Lockheed Vega-val és még több klasszikus repülőgép valósághű szimulációjával.
A történelem felidézése mellett az új FS-családtagot persze a mai fejlődő technológiával lépést tartva több újítással is felvértezték, lássuk mik is lesznek ezek.
Elsőként egy teljesen új időjárás-rendszer mutatkozik be, amely az FS2002 rendszerének olykor fellelhető hibáit igyekszik orvosolni. Immáron valós légköri folyamatokat modellezve több tucat felhőtípus került a programba. A felhők a 2002-es szimulátorban bár profin elkészített, de mégiscsak 2D-s felhő sprite-ok voltak, amelyek távolról ugyan jól mutattak, közéjük repülve viszont már furcsaságok jelentkeztek. Itt viszont már a Combat Flight Simulator 3-ban először megjelent 3 dimenziós felhőkön száguldhatunk keresztül, amelyek növekedhetnek és mozognak is. Természetesen a valós időjárási adatokat továbbra is elérhetjük a programon belülről.
A táj alattunk az FS2002-ben megismert továbbfejlesztése, pontosabb adatokkal, illetve az AutoGen továbbfejlesztésével, illetve a repterek száma is emelkedett, immáron 24,000 repülőtér elérhető, a fontosabb amerikai és európai repterek pedig jobban ki lettek dolgozva.
Szintén sok fejlődésre számíthatunk az ATC területén, az irányítás már figyelembe veszi a földrajzi adottságokat és a légköri viszonyokat, és kérhetünk magasságváltoztatást, repülés közben tervmódosítást vagy megközelítést egy általunk választott futóra is.
Változik még a virtuális pilótafülke is, valósághűbb megjelenést kap, valamint a fontosabb vezérlőket egérrel is lehet működtetni. A fizikai szimuláció újításairól viszont nincs információ, holott ezen a területen a sorozat elég sok kritikát kapott, melyek szerint vetélytársai, mint az X-Plane vagy a Fly! jobban teljesítenek e téren.
Már csak az a kérdés maradt, hogy milyen gép illik majd a sok újdonság alá. Bár a hivatalos oldal 450 MHz-et és 128 MB memóriát említ minimumként, élvezhető játékot valószínűleg csak erős géppel érhetünk el, ennek szellemében a játék képes több monitor kezelésére is.
Az eddigi információk alapján tehát úgy tűnik, a készítők tényleg hallgattak a játékosok véleményeire, sok újdonság kerül a Century of Flight-ba, amelyek még élvezetesebbé tehetik a repülést.