Aranyszabály: a jó vicceket is csak egyszer szabad elmesélni! Esetleg még egyszer, de azt is csak pár év múlva! Na most Lara Croftot és virtuális bájait immáron hatodszorra süti el a Core Design, ami még nem is lenne baj, ha nem kopott volna már meg látványosan a hölgyike kultusza. Önmagában nem is lenne túl sok probléma a játékkal, csak már egy kicsit unalmas, főleg azért, mert nem sok újítást visznek a játékba. De ha kerül is bele, az inkább látványban javít, néha sajnos a játszhatóság rovására.
Kis bevezető filmecske segítségével csöppenünk bele a játékba, ami megint nem egy Blizzard minőség, de legalább van, mert manapság már nagyon kevés játékban látni renderelt 3D animációt. Amit pedig megtudunk a bevezetőből, az nem sok, de igazából ez a lényeg, és a főhősnő sem érti, mi történik. Pisztolylövés, dulakodás, Von Croy professzor meghal, zsaruk jönnek, Lara pedig menekül. Mindez Párizsban történik, és az első epizód is ott játszódik. Laránknak meg kell bizonyosodnia arról, hogy nem ő tette el a profot láb alól. Ami persze nem lesz könnyű, mert a zsaruk a nyomában, ráadásul elég bonyolultnak látszik az ügy.
A pályák, helyszínek elég változatosra és összetettre sikerültek. Abszolút nem lineárisak, el lehet tévedni rendesen. Az első pálya amolyan tréning a stílus új szerelmeseinek, hogy könnyebben elsajátíthassák az irányítást. De akik játszottak az előző részekkel, azok is fognak újat tanulni. Az alapokon nem mennék végig, inkább tényleg csak az újításokra térnék ki. (Ha valamit kihagynék, előre is bocs, így a hatodik rész után már nehéz megmondani mi volt eddig és mi nem. :-) Szóval: vékonyabb ereszcsatornákon fel tudunk mászni, kerítéseken át tudunk ugrálni, de ami a lényeg, hogy főhősünk fárad. Nem tud örökké csimpaszkodni, ugyanis egy energiacsík folyamatosan fogy ilyenkor, és ha véget ér, Lara szépen a mélybe pottyan. Viszont a vízszintes kötélmászásnál ha a guggolást nyomva tartjuk, akkor lábaival is segít a kapaszkodásban, és máris nem fárad el.
A kiscsaj egyébként a játék elején még nincs is ereje teljében, folyamatosan fejlődik egy-egy előbbre jutást segítő mozzanatnál. A fejlődést egy kis ikon ki is jelzi, és nem több a hatása, minthogy egy picivel nagyobbat tudunk ugrani, vagy tovább tudunk csimpaszkodni. Hasznos új mozdulat a lopakodás, fal mellett való osonás is. Sokszor lesz majd olyan, mikor nem szeretnénk, hogy észrevegyenek, és ha sikerül, csendesen kitekerhetjük hátulról az ellenfél nyakát. Ráadásul ez az új Tomb Raider már nem a dzsungeles, barlangos rohangálásról szól, inkább városi akrobatika. Kevés már benne a misztikus, egzotikus pálya. Párizs és Prága, ez a két meghatározó helyszín. Ettől függetlenül nem unalmas. A második pályától már elég érdekes dolgok történnek. A legjobb hangulata talán a párizsi diszkónak van, mikor bekapcsoljuk a fényeket, meg az idétlen zenét. Szép, ezt lehet rá mondani. A fények amúgy is jól mutatnak a játékban.
Grafikailag egyébként semmi extrát nem mutat fel a program. Esetleg a bump mappinget lehetne felhozni, de néha az is bénácskán néz ki. Ettől kapnak a felületek faktúrát, térbeliséget. Ami még zavaró lett, az az, hogy a látvány már néha a játszhatóság kárára ment. Ilyen példuál Lara mozgása. Egyszerűen a falra mászok attól, ahogy a lépcsőkön tipeg! Ráadásul irányíthatatlan, össze-vissza forgolódik olyankor. Előrehaladásnál is hol hirtelen futni kezd, hol lassú sétából kezdi az iramot. Sokkal nehezebben kezelhető lett az irányítás. Visszatérve a pályákhoz, de maradva az idegesítő dolgoknál, ott van a párizsi gettó (egyáltalán nem gettó), ami több részből áll, legalábbis töltögetés szintjén. Ez egy olyan pálya lenne, ahol ide-oda kell futkározni a cél érdekében, ami még nem is lenne baj, ha nem töltene minden egyes sarok után a program. Bumm, egy rossz mozdulat és már töltöget megint. Iszonyatosan lelassítja a játékmenetet.
Elég sok helyen jelentkezett nálam bug a játékban. Vagy a textúrák csúsztak el, vagy egy csávónak nem volt arca. De volt olyan is, hogy egy hordó tetején ragadtam, vagy átlógott a fény a falon, a zene hol szólt, hol elállt. Mindezek persze nem olyan vészes hibák, de ha ilyen nagy mennyiségben fordulnak elő, akkor már kiborítóak.
Kisebb újdonságok közé tartozik, hogy használhatunk pénzt, például információkért cserébe, sok az új fegyver, a nyomozásban pedig Von Croy naplója nyújt segítséget. Ennyit az apróságokról, a játék legnagyobb újítása, hogy van még egy szereplő, Kurtis Trent, akit irányíthatunk is. Ez a pacák szintén afféle sírrabló, és őt sem ropiból faragták. Vele egyébként még Párizsban megismerkedhetünk, de játszani csak később fogjuk vele. Amúgy irányításban megegyezik Larával, csak a külsőség más. Szerintem ekkor adjuk át barátnőnknek a stafétabotot, és hagyjuk, hogy a Kurtisos missziókat ő csinálja. :-)
Lényegében tényleg nem túl sokat tudnak már a készítők a sorozaton javítani. Innentől, már csak rosszabb lehet. Sőt, már ez is rosszabb, mint az előző rész. Most kéne abba hagyni, mielőtt teljesen lerombolják Lara baba mítoszát.