Van-e élet a halálon túl? Ezt a kérdést már sokan felvetették, nagy filozófusok is sokat gondolkodtak rajta, de most itt egy újabb egyedi feldolgozás erre a témára. A People Can Fly új fejlesztése, a Painkiller a Menny és a Pokol közötti küzdelmet dolgozza fel, egy remeknek ígérkező FPS játék formájában. Szerencsére szerkesztőségünk is kapott egy példányt az első tesztverzióból, így első kézből számolhatunk be a játékról.
A történet szerint Daniel Garner szerepét kapjuk, aki egy egészen hétköznapi fickó volt, míg meg nem halt egy autóbalesetben. Halála után kellemetlen meglepetés éri: nem juthat se a Mennybe, se a Pokolba, míg meg nem tisztítja a lelkét. Ehhez rengeteg pályán át kell majd haladnia, démonokon és élőhalottakon keresztülvágva magát.
A játék grafikájáról a PAIN engine gondoskodik, mely a készítők szerint százszor több poligont képes kezelni egyszerre, mint a most használt többi grafikus motor. Ezt még megspékelték a Havok 2.0 fizikai modellel, mely teljesen élethűvé teszi a játékot. Külön büszkék a készítők arra, hogy a huszonnégy pályán sehol se használták fel újra ugyanazokat a textúrákat. Természetesen a legújabb pixel- és vertex shader technológiákat is támogatja a játék, így a víz, köd, füst és az ablakok úgy néznek ki, mint az életben.
Ez volt a hivatalos vélemény (azaz a kiadott sajtóközleményben található információ), melyet az első tesztverzió alapján csak megerősíteni tudok. Ha nem is használ százszor több poligont, mint a többi játék, mindenképp rendkívül részletesen kidolgozottak a tárgyak és az ellenfelek. A két tesztpálya lényegesen különbözött egymástól, mindkettőnek megvolt a maga hangulata és képvilága. A sebességgel se volt semmi baj az első pályán, még egy viszonylag elavult géppel sem, mint az enyém. A második pálya már kicsit másképp nézett ki ebből a szempontból, de ez egy teljesen optimalizálatlan kód volt még, mely fél évet érhet a megjelenésig. A fizikai modellezés is jól sikerült, a készítők egész egyedi módokat találtak rá, hogy ezt alkalmazzák a pályákon.
A játék fegyvereiből csak párat lehetett megnézni ebben a verzióban. A közelharci alapfegyver egy pörgő pengékkel rendelkező valami lesz, mely elég jól ellátja a feladatát. Ezen kívül egy sorozatlövő sörétest használhatunk majd, melyet sose kell tárazni, de nem is lő túl gyorsan. Ezt ellensúlyozza, hogy kellően erős is a fegyver. Démoni ellenfeleink ellen használhatunk még egy karóvetőt is, mely beépített gránátvetővel rendelkezik. Nagyon erős fegyver, egy lövés egy ellenfél, viszont nagyon lassan tölt újra.
A zenék és a hangok rendkívül hangulatosak, a temetői pálya és a romos város is egy kellően nyomasztó feszült hangulatot árasztott miatta. A fegyverek hangján még lehetne csiszolni ugyan, de erre van is ideje a készítőknek.
Természetesen nem létezhet a mai korban játék multiplayer rész nélkül. A szokásos DM és TDM módokon kívül tartogat még pár ínyencséget a játék, ilyen a People can Fly mód, mely direkt egy-egy elleni küzdelmekhez lett kitalálva. Itt csak 1 rakétavetőt kap a játékos, mellyel csak akkor képes sebezni, ha ellenfele a levegőben van. Ezt úgy érheti el, ha pontosan a lába alá lő előbb. A Voosh mód szintén érdekes lesz, minden játékos azonos fegyverrel megy majd, melyek végtelen lőszerrel rendelkeznek. Időnként a szerver automatikusan lecseréli a fegyvereket vagy az előre beállított sorrend szerint, vagy pedig egy véletlenszerűre. Az utolsó játékmód a The Light Bearer, melyben egy végtelen Quad damage kapja a főszerepet. Aki felveszi ezt, az minden gyilokért kap tíz életerőt. Csak ha meghal, szerezheti meg más a Quad-ot.
Még a korai tesztverzió alapján is azt kell mondanom, hogy egy remek és hangulatos játékot kapunk majd a Painkiller személyében, minden FPS rajongónak ajánlom az azonnali beszerzését majd. Megjelenését márciusra ígérik.