Virágkorukat élik az MMORPG játékok, és ezt kihasználva egy kis ohatpusztakócsi fejlesztőcsapat, a MeLon Inc. a közelmúltban bejelentette, hogy már egy ideje folynak a munkálatok The Domes címet viselő játékukon. Megjelenése nyárra várható, minden hónap augusztusában!

A cég túl sok információt nem akart szolgáltatni, ezt a keveset is csak exkluzívan a PC Dome-hoz juttatta el a tavalyi Csikóstőttős-Dercsika maratoni futás győztesével. A hír minket is meglepett, hiszen a The Domes a PC Dome szerkesztőségébe kalauzolja el a játékosokat, akik saját magazint indíthatnak, és betekintést nyerhetnek ebbe a furcsa, küzdelmes világba. A program sok szempontból is felhasználja a Dome szerkesztőségének pun háborúkig visszanyúló rutinos munkásságát és atmoszféráját. Vegyük például a választható kasztok sokszínűségét. Mindegyik karakter más képességekkel rendelkezik. Van, amelyik folyton helyesírási hibákat vét és hülyeségeket beszél, a másik viszont rendszergazdaként figyeli a magazin szerverét és jó korán lefekszik aludni. S van olyan karakter is, amelyik azt hiszi, ő fedezte fel az atombunkert. Azok a rátermett játékosok viszont, akik úgy érzik képesek összeszervezni egy Guildet, jelen esetben egy szerkesztőséget, azok bátran vágjanak neki a kalandoknak a flúgos főszerkesztővel!
Természetesen ahhoz, hogy egy magazin fejlődőképes legyen, be kell tartani néhány szabályt. Az egyik legfontosabb a magazin menedzselése. Talán ez lesz a játék legizgalmasabb posztja, hiszen attól a játékostól függ majd a siker, aki ezt magára vállalja. Neki kell majd kapcsolatot teremteni kiadókkal és fejlesztőkkel és eljuttatni saját lapját az olvasókhoz. Egy virtuális számláló fogja majd felmérni egy-egy szerkesztőség (guild) munkásságát, és konvertálja át az értékeket úgynevezett napi látogatókká, olvasókká. Ugyanakkor óvatosan kell navigálni a sikerhajhászás rögös útján! Egy újság attól lehet sikeres, ha exkluzív és elsőként juttatja el információit az olvasókhoz. Persze mindenki keresheti a kiskapukat, de az sosem lesz megoldás. Lehetünk szabadúszó újságírók is, ilyenkor az útelgázolódásokban lévő NPC-ktől (nem pléjer carakter) vehetünk fel küldetéseket, kaphatunk sajtóanyagokat és juthatunk el konferenciákra. Ha már viszonylag sikeresek vagyunk, megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy saját költségen elutazhassunk nagyobb játékkiállításokra is. A játék legfőbb kihívása a rivalizálás lesz, de meg kell küzdeni majd az elvetemült fórumozókkal, a megbízhatatlan postával és természetesen fontos az is, hogy napról napra növeljük a magazinunk színvonalát.

A játék grafikai engine-je az ősszel piacra kerülő The Sims 2 motorja lesz. Szerintem illeni fog ez a mézes-mázas képi világ a játék hangulatához. Kíváncsian várjuk, mi fog kisülni belőle, és mekkora sikert fog aratni a játék a kontingensen! :-)