Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Crackdown (Xbox 360)

A GTA egyik alkotója új csapatával a Microsoft újgenerációs konzoljára készített egy jól sikerült GTA-klónt.

2007.04.03. 00:00 | szerző: Dino | Ismertető/teszt

A Grand Theft Auto sorozat a folyamatos támadások ellenére (vagy épp azok miatt) folyamatosan növekvő népszerűséget könyvelhet el, különösen az autórablást és vérengzést 3D környezetbe helyező harmadik epizód óta. Így aztán nem véletlen, hogy mindenki szeretné a játéktípus kedveltségét minél inkább kihasználni, és sorozatban készülnek a folytatások, no meg a különböző klónok. Az utóbbi kategória legújabb darabja a Microsoft újgenerációs konzoljára jelent meg nemrégiben.

Crackdown (Xbox 360)

A Crackdown fejlesztéséért a skót Realtime Worlds csapat a felelős, melynek alapítója David Jones, aki annak idején a DMA Design csapat alapításában is társ volt. Ez pedig mindjárt meg is magyarázza a játék alapjait, hiszen Jones volt az egyik kulcsember az egész GTA franchise mögött. Új játéka alapvetően a neves előd hagyományait követi, azonban telepakolták számos új elemmel, melyek egyedivé teszik a Crackdownt a konkurensek között. Ilyennek tekinthetők például karakterünk speciális tulajdonságai vagy a játék alaphangulatát megadó rajzfilmszerű grafika.

A játékteret három plusz egy sziget alkotja, ezek együtt alkotják Pacific City-t. A plusz egy az ügynökség központja, főhősünk innen indul, hiszen egy rendfenntartó szerepét osztják ránk. A három további szigeten egy-egy bűnbanda (Los Muertos, Volk és Shai-Gen) csoportjait kell felszámolnunk a játék során. Az egész terület szabadon bejárható, gyalogosan, vagy a sofőr kirángatása után egy tetszőleges autóval mászkálhatunk fel-alá. Az elsődleges feladatunk, azaz a különböző bandákkal való leszámolás mellett rengeteg különböző mellékküldetésbe vághatunk bele. Ezek kiindulási helyét színes fénycsóvák jelzik a pályákon. Belekezdhetünk autós száguldásba ellenőrző pontok mentén, vagy a háztetőkön ugrálva szaladhatunk végig a hasonló fénycsóvák által kijelölt pontokon, mindezt a meghatározott időkorláton belül.

Crackdown (Xbox 360)

Az egyes szigeteken 7-7 banda vár ránk, és a kötelező feladat gyakorlatilag ezek vezetőinek eliminálása. Persze ezt nem ússzuk meg egykönnyen, a hozzájuk vezető út tele van az embereikkel, akikbe sokszor több tárnyi lövedéket kell beleeresztenünk, hogy a végén még több lövéssel leteríthessük a főnököt. A hét banditacsoport mellett meg az utcák is tele vannak a bűnszövetkezetek képviselőivel, így mindig akad kit irtanunk. Az utcákon azonban segítségünkre jönnek néha az ügynökség emberei is, így egy fokkal ott könnyebb a dolgunk. Történet mindehhez nem sok van, a rosszakkal szinte bármilyen sorrendben leszámolhatunk (persze csak miután rátaláltunk egy-egy csoport búvóhelyére). Ugyan kapunk mindenkiről jelentést a központból, de ezek megnézése nélkül is ugyanaz a feladat: öljük meg a vezetőket. Persze célszerű a három szigeten egymás után végigmenni, mert a nehézségi szint növekszik, de ha mazochisták vagyunk, nem kell betartanunk a sorrendet.

Ügynökünk képességei azok használata során folyamatosan javulnak, fejlődnek. Összesen öt ilyen képesség van: ügyesség, erőnlét, járművezetés, lőfegyverek, robbanóanyagok. Fejlesztésükhöz egyrészt használnunk kell a képességeket (tehát például minél többet lövöldözni vagy ugrálni), de különböző helyeken fellelhető gömbök segítségével is javíthatunk rajtuk. Ügyességünk fejlődésével egyre magasabbra fogunk tudni ugrani. Ez igen hasznos a város bejárása során: sokszor sokkal gyorsabban juthatunk el a háztetőkön végigugrándozva a célponthoz, mintha mindezt az utcákon tennénk. Az erőnlét a pályákon mindenfelé található tárgyak hajítgatását segíti, legerősebb állapotunkban akár autókat is hajíthatunk ellenségeinkre. A járművezetés az autók irányíthatóságán javít, a lőfegyverek képesség javulásával pontosabban fogunk célozni, a robbantást mesteri fokozatra fejlesztve pedig bombáink hatóköre nő meg jelentősen.

Crackdown (Xbox 360)

Grafikáját tekintve rajzfilmszerű, cel-shaded megjelenítést használó programmal van dolgunk. És ez tökéletes atmoszférát ad a játéknak. 1280*720 pixeles felbontásban pedig igazán részletes is mindez. Zenét az autókba beszállva hallhatunk, rengeteg licencelt zeneszámot tartalmaz a játék, különböző stílusokból. Például hallhatjuk a Total Overdose-ból már megismert Control Machete mexikói hip-hop számait, de több dal került a játékba Amon Tobintól, a Molotovtól, Daniel Lenztől, DJ Krushtól, stb.. Az Xbox 360 történetében pedig ez a második játék, mely teljes magyar verzióban jelent meg, beleértve a szinkront is. Ennek köszönhetően szélesebb közönség számára válik teljes mértékben élvezhetővé az akció. Az irányítás viszonylag hamar elsajátítható, egyetlen idegesítő momentum talán, hogy a célpont befogásakor miután valakit megöltünk, és ismét megnyomjuk a célpont gombot, a holttestet rögzíti a program, arrébb kell mozgatnunk a célkeresztet, hogy a másik mellette álló embert támadhassuk.

A Crackdown egy jól sikerült GTA-klón, látványos grafikájával, ügynökünk speciális képességeivel és a nyitott játékmenetével hosszú időre leköti a játékost. Mivel nem sok ilyen van az Xbox 360-ra, a stílus kedvelőinek mindenképpen jó választás, azonban a rendelkezésre álló rövid tesztelési időszak alatt arról nem tudtam megbizonyosodni, hogy hosszú távú játékélményt biztosítana, újrajátszhatóság tekintetében nem tűnt annyira magával ragadónak, hogy a 21 főellenséggel való leszámolás után valaki elölről kezdené a játékot... ■

Crackdown (Xbox 360)
Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló