26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Újabb nyomozós kalandjáték egy klasszikusból, azonban nem a klasszikus történet szerint...

Írta: Lacko 250 hozzászólás

Korábban nem nagyon értettem, miért jó olyan nyomozós-kalandjátékot készíteni, amely egy klasszikus krimit dolgoz fel, hiszen aki olvasta a könyvet, vagy látta a filmet, úgyis tudja, hogy ki a gyilkos, mi a rejtély. Ezt a kérdést lassan az Agatha Christie brand tulajdonosai is feltették maguknak, és így a Nyaraló gyilkosokat egy kissé megbolondítva, átírva tálalták nekünk. Azért nem kell lényeges különbséget várni a végkifejletben!

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Jópofa, érdekes hangulatot, lehetőségeket és humort jelent azonban az, ahogy a történetet végigjátsszuk. Hiszen valójában nem mi vagyunk Poirot, hanem a barátja, Hastings. Ők ketten London bombázása közben, egy elsötétített szobában ülve beszélgetnek, és Poirot elmeséli angol barátjának a Seadrift szigetén történt rejtélyes gyilkosságot. Azonban, hogy még élvezetesebbé tegye barátjának a történetet, eljátszatja vele, mintha ő lenne Poirot. Azaz Poirot - mint egy AD&D mesélő - előadja, hogy mi történik, ki mit mond, mint csinál, Hestings pedig cselekszik ebben a történetben és nyomoz. Ez a mi számunkra persze azt jelenti, hogy bármikor átugorhatunk a történetben Seadrift szigetre, vagy vissza a Londoni szobába Poirot társaságába. De valójában ugyanúgy irányíthatjuk a cselekményeket, mint egy normális kalandjátékban. Leszámítva azokat a humoros párbeszédeket, melyeket a Poirot bőrébe bújt Hastings és maga Poirot folytat arról, hogy egy igazi Poirot hogyan is viselkedik, mi érdekli, vagy mit nem hajlandó megtenni. Ezek a kis csipkelődések és beszólások tényleg dobnak a játék hangulatán és kellemes mosolygásra késztetnek.

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

A játék maga egy - mily meglepő - point and click kalandjáték. Manapság nincs is nagyon másmilyen. Ráadásul az elterjedtebb harmadik személyű látásmódban irányíthatjuk főhősünket. (Ami itt valóban harmadik, hiszen Poirot és Hastings után mi vagyunk a harmadikak, akik a főhőst mozgatjuk :-) ). A grafika nem csúnya, de nem is lenyűgöző. Ideális egy nyomozós kalandjátéknak, amelytől nem várunk világmegváltást. Az Agatha Christie sorozat ilyen: kellemes napokat - esetleg egy hosszú hétvégét - nyújtanak a kalandra vágyó játékosoknak, de nevük nem fogja elhomályosítani az olyan játékokat, mint a Syberia, a Tunguska vagy a Runaway. Sőt, nem kis patrióta büszkeséggel állíthatom, az új A.G.O.N. részt se éri utol.

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

A játék nem hagyományos kezdése után sem hagyományosan folytatódik: hiszen a történet szerint még minden csendes, semmilyen bűnügy nem történt, azonban főhősünk - és mi - már tudjuk, hogy valakit meg fognak ölni. Ezért rögtön a játék elejétől erre készülünk: lemérjük a távolságokat, hogy kinek mennyi idő kell, hogy eljusson a majdani tetthelyig. Apró szívességeket teszünk a szereplőknek, hogy majd viszonzásként a nyomozást elősegítő cselekedetekre vehessük rá őket. És igyekszünk már most - a gyilkosság előtt - indítékokat keresni a szereplőkben. Természetesen nem teszünk semmit a gyilkosság megakadályozására, hiszen az megtörtént már, mi most csak az azt megelevenítő mesében cselekszünk.

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Mivel a játékosok nagy része ismeri a sztorit és tudja, ki a gyilkos, ezért párhuzamosan néhány kisebb ügyet is beépítettek a készítők. Ezek így-úgy (vagy sehogy) kapcsolódnak a fő bűntényhez, de mindenesetre kellemesen megnyújtják a játékidőt, és legalább azoknak is szolgálnak újdonsággal, akik ismerik az eredeti történetet. Így kábítószercsempészekkel, német kémekkel, fekete mágiával és rituális gyilkosságokkal is találkozunk majd. Ráadásul nem minden nyom hasznos, nem minden tárgyat kell/lehet felhasználni. Ami jópofa dolog, csak minek mondja el az elején Poirot, hogy a felesleges részeket kihagyja a történetből? Lehet, hogy a felhasználatlan tárgyak és a sehova se vezető nyomok programhibák? Esetleg a játék tervezői bent felejtették a kitörölt részeket, mint sebész a szikét a betegben? Esetleg ez egy feature, mellyel izgalmasabbá tehetik a történetet? Nem tudom, de a játék nem lesz nehezebb tőle, akkor meg kit zavar...

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Az elakadás megakadályozására a készítők egy kis eszközt tettek a játékba, melyet Poirot működtet: egy halott ujj segítségével megtudhatjuk, hogy mely szereplővel mit kell tennünk. Sajnos azonban valódi elakadás esetén nem segít az eszköz. Hiszen amikor tudna segíteni, akkor józan paraszti ésszel is tudni lehet, hogy mit kell tenni. Amikor azonban ez csődöt mond, akkor a segítség se tud semmit mondani. Ennek ellenére - bár sok mászkálással és kérdezősködéssel - meg lehet oldani az egész kalandot végigjátszás nélkül is. Néhány helyen ugyan sokáig úgy éreztük, hogy most már le kell szednünk hozzá egyet, végül mindig sikerült túllendülnünk rajta. Egy-két logikai hiba is marad a játékban (később tudunk meg valamit, amire korábban már rákérdeztünk máshol) de ilyen szinte mindig marad a nyomozós játékokban, és nem ez okozza a gondot, legfeljebb nagyképűen elmosolyodunk, hogyan is maradhatott ilyen hiba bent.

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

A magyar fordítás kivételesen jó. Szellemesek a humorizálások, és nem okoznak gondot a logikus továbbjutásban félrefordítások se. Egyszer találtunk egy dátumtévesztést, amikor a fordító az augusztust szeptembernek fordította, de ezen csak röhögtünk. Illetve nem teljesen értem, hogy a történetben igen gyakran előforduló "little gray cells"-t, ami ugye az agysejtekre utal, miért kell "kis szürke cellák"-nak fordítani, simán lehetett volna "kis szürke sejtek" is. Az már inkább idegesítő, hogy míg a felirat betűtípusa apró, addig a felirat háttere kitakarja a képernyő negyedét.

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Azonban semmilyen komoly hiba nem volt a játékban, és így kellemesen töltöttük vele a húsvéti hosszú hétvége délutánjait. Őszintén nevetgéltünk Hastings és Poirot csipkelődésein, és majdnem töretlenül, de végig külső segítség nélkül megoldottuk az egész rejtélyt. Izgultunk, hogyan futnak majd össze a szálak, és kivel mi fog történni. Örömmel moziztunk a rengeteg átvezető animáción. Mint fentebb írtam, nem ez a játék fogja megrengetni a kalandjátékok történetét, de mindent tud, amit egy nyomozós játéknak tudnia kell. Ezért csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti ezt a fajta időtöltést.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
6
hangok
7
játszhatóság
8
hangulat
7
Pozitívumok
  • Humor
  • Jó magyar fordítás
Negatívumok
  • Az a gyilkos, akire gyanakszunk

További képek

  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  • Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok

Platform:

Kiadó: Dreamcatcher Games

Forgalmazó: seven m

Megjelenés:
2008. I. negyedév PC
n/a: Wii

Minimális rendszerigény: 1,4 GHz-es processzor, 256 MB RAM, DVD-ROM, 1,5 GB HDD, 64 MB-os DirectX 9.0c kompatibilis videokártya

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Kidy
Kidy [2]
már nemkell. sikerült.
Kidy
Kidy [2]
sziasztok! én is elakadtam a levélnél.. sehogy se akar egybeforrni :S kéne egy kis segítség. előre is köszi. Kid
Bozika
Bozika [3]
A Nyaraló gyilkosok c kalandjátékról szeretnék "végigjátszást" kérni.Ugyqan is a kis Poirot csak ide oda szaladgál és nem megyek semmire.
Email címem :-(
horvatmarin
horvatmarin [3]
Phúúú... Komolyam mondom szétver az ideg. Most az 5. fejezet vége felé, még a kémcsövek öntözgetése előtt, fel kell venni a Hotel éttermében egy poharat az felszolgálókocsiról, amibe majd bort kell tölteni a fogadóban. A bibi az, hogy a pohár nincs ott. Megnéztem tárgyaim között, ott sincs. Nem tudom mi tévő legyek, mert a bort nem tudom hova tölteni és így nem tudok tovább menni. Kérlek segítsetek, mert megőrülök! Köszi!
Poni22
Poni22 [2]
Szia horvatmarin!
Könyvtárban vegyél könyvet, aztán tudsz bármit csinálni, a madár ott van, még ha nem is látod. A könyvben van leírva minden, mit kell csinálni.
Szivi
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (250 db)