Az elhúzódott fejlesztés szerencsére nem volt hatással a tavaly év elején megjelent Battlestations: Midway sikereire. Az Eidos Hungary munkatársainak keze alól kikerült játék elég szép eredményeket ért el a nemzetközi porondon, különös tekintettel az Xbox 360-as változatra. Így aztán az anyavállalat nem csoda, hogy megbízta a magyar fejlesztőcsapatot egy kiegészítő elkészítésével. A hónapok során azonban egyre több újítás került bele a programba, így aztán végül egy teljes értékű folytatást kap jövő év elején a Midway. A fejlesztők főhadiszállásán első kézből kaptunk információkat a játékról, egy, a Battlestations: Pacific béta előtti verziójával tartott Xbox 360-as prezentáció keretében. Miután Söröss Attila stúdióvezető röviden bemutatta cégüket, Gáspár János senior designer vette át a szót, és ismertette a főbb újdonságokat.
A Battlestations: Pacific az előző játék történetét viszi tovább, legalábbis ami az amerikai kampányt illeti. Merthogy az új rész kétszer akkora lesz, mint a Midway volt: a 14 amerikai misszió mellett egy japán kampány is várja majd a játékost, szintén 14 küldetéssel. Az USA oldalán a háború végéig tart a történet, míg a japánok egységeit irányítva a csendes-óceáni hadszíntér egyes ütközeteiben vehetünk részt. Ez utóbbi részben viszont számos fikcionális küldetés is vár majd ránk, ami nem véletlen, hiszen kinek lenne kedve állandóan védekező missziókban részt venni. Egy-egy küldetés akár 1-2 óra hosszúra is elnyúlik - ami az akár 20*20 km méretű pályát figyelembe véve nem is meglepő -, ezért kb. 20-30 percenként köztes checkpointokkal tagolták azokat, melyeknél automatikus mentés is történik.
A játék engine-jének alapját a Midway motorja adja, azonban jelentős fejlesztéseket végeztek rajta. Mint a fejlesztőktől megtudtuk, elég sok mindent ki kellett hagyniuk időhiány miatt a Midwayből, ezek most a Pacificbe mind benne lesznek. Ami elsőre feltűnik, az a grafikai megjelenítés feltupírozása: az óceán vize például átlátszó lett, leláthatunk egészen a fenékig, de sokat javult a szárazföld megjelenítése, és a HDR effektek is rengeteget dobnak a látványon. A hajók roncsolódnak, darabok törnek le róluk, a rajtuk lévő fegyvereink megsemmisülnek, és nem csak szimplán elsüllyednek, hanem akár ketté is törnek előtte - ráadásul mindezt nagy robbanások kísérik. Míg az első részben a küldetések mind nappal játszódtak, ezúttal lesznek éjszakaiak is, továbbá az időjárás viszontagságai is megjelennek majd.
A térkép jobban kezelhető lesz, mint a Midwayben volt, átláthatóbbá és látványosabbá is válik az új részhez. Így például a repülőgépek, felhők árnyéka is látható lesz rajta. A kezelhetőséget javítja, hogy az egységek között könnyen lehet váltani, és egyszerűbb lesz a formációk kezelése is. Az egységekről kis információs dobozok jelennek meg, és különböző filterek is bekapcsolhatók, például hogy csak a power-upok vagy az egységek HP kijelzése legyen látható, esetleg a sérülésekre hívja fel figyelmünket a program. Amúgy összességében az egész játék irányítását igyekeztek olyan könnyen elsajátíthatóvá tenni, amennyire csak lehet. Ezt személyesen is tapasztalhattam, ugyanis nem kellett sok idő, hogy az Xbox 360 kontrollert használva viszonylag elfogadhatóan tudjak manőverezni a tengerjáróval, majd egy repülővel. A kezdők dolgát segítik majd a különböző felbukkanó hintek is. A küldetések célját menet közben képernyőnkre jelzi a program, egyúttal azt is kijelezve, hogy hol tartunk annak teljesítésében.
Az Eidos Hungarynél néhány ponton úgy döntöttek a designerek, hogy nem a teljes realiszikusságra, hanem sokkal inkább a játszhatóságra, a játékélményre helyezik a hangsúlyt. Ennek érdekében fegyvereink automatikusan újratöltődnek, például repülőgépünk rakétái a kilövés után bizonyos időn belül ismét megjelennek - anélkül, hogy le kéne szállnunk újakat vételezni belőlük. Bizonyos egységek meg power-upokkal rendelkeznek, a repülőgépek például gyorsabban képesek menni, vagy gyorsabb javítást kapunk, esetleg a teljes térkép látható lesz egy kis időre. Ezek első hangzásra akár cheatnek is tűnhetnek, de a gyakorlatban tényleg sokat segítettek a játszhatóságon. Ahogy haladunk előre a küldetésekben, úgy unlockoljuk a jobb egységeket. Ezeket aztán egy újrajátszás során beválaszthatjuk csapatunkba, így akár olyan egységekkel is nekikezdhetünk már a feladatnak, melyek a valóságban csak a háború végén jelentek meg.
A prezentáció során egy akció-orientált küldetést próbálhattunk ki. Ebben kamikaze repülők támadtak flottánkra, nekünk pedig a hajón lévő fegyverzettel kellett leszednünk a gépeket, mielőtt késő lett volna. Adódott olyan helyzet is, hogy bár lelőttünk egy repülőt, az pont úgy zuhant, hogy eltalálta valamelyik hajónkat, így még épphogy kárt okozva benne a becsapódással. A hajót szerencsére menet közben javítani is tudjuk. Ehhez olyasmi interfészt kapunk, mint amilyet például a Crysisben a nanoruha módjának váltásánál láthattunk, egy kis kerek pop-up menüben választhatjuk ki a javítandó részt. A szigetek is szerepet kapnak: az ellenség állásainak bevételére csónakok segítségével kis csapatok szállhatnak partra, majd megrohamozzák az ottaniakat. A csatahajóról pedig segíthetünk is nekik, csak vigyáznunk kell, nehogy saját embereinket találjuk el véletlenül. Ha pedig mi vagyunk a parton, nem árt odafigyelnünk, és idejekorán szétlőni ezeket a csónakokat. Hadihajónkról katapult segítségével felderítő gépet is kilőhetünk, ezután azonnal át is vesszük annak irányítását. Repülőgépek esetén újdonság a szimulátorokhoz hasonló cockpit-nézet: látjuk a műszerfalat, és akár teljesen körbe is nézhetünk, mintha ott ülnénk a gép pilótafülkéjében. A küldetés második felében egy repülővel kellett kikötőket szétbombázni. Szerencsére osztagunk elég sok gépből áll, így ha kilövik azt, amelyiket épp irányítunk, automatikusan átkerülünk a legközelebb lévő ép repülőbe. Persze ha az épp tűz alatt állt, akkor nem sokáig maradunk benne...
Természetesen a Battlestation: Pacific is kínál majd multiplayer játéklehetőséget, azonban erről túl sokat még nem lehet tudni. Annyi mindenesetre már fix, hogy sokféle játékmódot pakolnak bele, és lesznek köztük akcióorientált és stratégiai típusúak is.
A Midway befejezésekor mintegy harminc főt számlált az Eidos hazai stábja. Az elmúlt két év során ez közel hatvan főre bővült, akik mind a Pacificen dolgoznak. A játék ezúttal is PC-re és Xbox 360-ra jelenik majd meg. Mint látogatásunk során megtudtuk, erre a két platformra nagyjából azonos kódbázissal tudnak dolgozni a programozók, viszont a PlayStation 3-ra történő fejlesztés annyira más technológiát igényelne, hogy jelen projektjüket nem viszik át újabb platformra.
Ahogy a bevezetőben említettem, a játék jelenleg béta előtti állapotban van, még hosszú hónapok állnak az Eidos Hungary munkatársai előtt, hogy tökéletesítsék a programot. A látottak alapján úgy érzem, minden esélyük megvan arra, hogy előző játékuk sikereit felülmúlják vele.