26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Red Faction: Guerrilla

TPS-ként folytatódik a Marson játszódó akciójáték.

Írta: Gerry 6 hozzászólás

Red Faction. Van valaki, ki ezt a nevet nem ismeri? Igen, bizonyára tömegével akadnak játékosok, akiknek a lehető leghalványabb, sőt, leglilább gőzük sincs a Red Faction sorozat mibenlétéről. Ami – valljuk be –, túlzottan nagy hiányosságként nem róható fel senkinek sem.

A Red Faction 2001 végén jelent meg, s mint mezei FPS-t az emelte ki a marsi homokból, hogy a környezet félig-meddig rombolható volt. Azaz egészen elképesztő módon néhol nem csupán az ellenfeleket, hanem a falakat is szétlőhettük. „Hú” – mondtuk, főként hogy mindez egy egészen kellemes sci-fi közeggel volt nyakon öntve. Az első rész konszolidált sikerét meglovagolva aztán 2003 tavaszán érkezett meg a második felvonás, amellyel a PC-s tábor egy összecsapott konzolátiratot kapott – más kérdés, hogy már maga a PS2-es alap sem volt túlzottan erős. Azonban most úgy tűnik, hogy a sorozatot fejlesztő Volition teljes mértékben átformálta a játék alapkoncepcióját, így köszöntsük nagy szeretettel az elvileg a jövő év első felében érkező Red Faction: Guerillát. A TPS-t.

A Volition ugyanis láthatóan szinte teljesen új alapokra helyezte a Red Faction szériát, amelynek a legszembetűnőbb eleme az, hogy a korábbi FPS-ből egy „nézd a hátam” TPS akciójátékot kotyvasztottak. A történet ötven évvel a második epizód után veszi kezdetét, mikor is hősünk visszatér a vörös bolygóra, hogy ott Schwarzenegger tizennyolc évvel ezelőtti tevékenységét megszégyenítően zúzza le a gonoszt. A kerettörténet – bár a fejlesztők elmondása alapján hihetetlenül izgalmas és érdekfeszítő lesz – nyilvánvalóan nem lép túl azon a mérsékelten magasztos célon, miszerint megadja a hátteret ahhoz, hogy nekünk konkrétan miért is kell ledarálnunk mindenkit, aki csak szembejön velünk. És persze azokat is, akik nem.

A sorozat egyik fő elemeként jellemezhető rombolhatóság továbbra is szerepet kap a játékban, azonban a fejlesztők elképzelése szerint ezúttal a rombolásnak mindig lesz valamilyen épkézláb magyarázata. Azaz nem csupán az öncélú vandalizmusban élhetjük ki magunkat, hanem a továbbjutáshoz gyakran szükséges lesz cafatokra lőni ezt-azt. Multiplayer játékban pedig például megeshet az is, hogy egy toronyban lapuló mesterlövész látva az ellenség közeledését, felrobbantja a hozzá vezető lépcsőt, hogy ne juthassunk fel hozzá, amire mi válaszul ördögi vigyorral tehetjük a földel egyenlővé az egész tornyot. Azonban míg a korábbi részekben magát a talajt is megbonthattuk, a Guerrillában kizárólag az emberkéz emelte épületeket amortizálhatjuk le. S persze a járműveket is, amelyekből szép számmal találhatunk szerte a vörös bolygón, és amelyek a gaz ellenfelek eltaposása mellett abban is segítenek, hogy minél nagyobb távolságokat tehessünk meg az elviekben szinte korlátlanul be/át/le/feljárható terepen. Összességében mintegy tizenkét négyzetkilométernyi pálya áll rendelkezésünkre , amely hat eltérő, egyedi kinézetű zónára bomlik. A távolság leküzdésére egyfajta mecha is rendelkezésünkre fog állni, mely a walker nevet viseli. Ezzel egyúttal még nagyobb pusztítást is tudunk végezni, de óvatosnak is kell lennünk, mert a hidak leszakadhatnak alattuk. Ha pedig mégis sikerülne átmennünk rajta, azt achievmenttel díjazza a program.

Fegyverek terén lesz itt mi szem-szájnak és az ellenfelek koponyájának ingere: az ásításra késztető hagyományos lőfegyvereken át a harci kalapácsig és a különféle bányászszerszámokig, amelyek avatott kezekben halálos megoldásnak bizonyulhatnak.

A már említett multiplayer játék értelemszerűen többféle játékmóddal várja majd a játékosokat, egyszerre akár tizenhatot. CTF, deathmatch, siege – ezek mindenképpen várhatóak a Guerrillában. Az utóbbiban egy adott objektum védelme illetve elfoglalása lesz a két fél feladata.

Alapvetően tehát egy egészen pofás TPS készülődik a Volition kezei között, amely az elődökkel való (részleges) szakítást már nevében is hangsúlyozza, hiszen a logikusan következő hármas számot elhagyták a készítők. S hogy a fentiekből és a további tonnányi ígéretből majd mennyit tudnak való váltani, az elvileg hamarosan, 2009 második negyedévében ki fog derülni. Addig is Sharon Stone legyen mindenkivel.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Red Faction: Guerrilla

Platform:

Fejlesztő: Volition Inc.

Kiadó: THQ

Megjelenés:
2009. szeptember 18. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: 2 GHz-es Dual-Core processzor, 1 GB RAM, Windows XP/Vista, 128 MB-os 3D kártya Shader Model 3.0 támogatással (GeForce 7600/Radeon X1300 vagy jobb)

Ajánlott konfiguráció: 3,2 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 256 MB-os videokártya Shader Model 3.0 támogatással (GeForce 8800/Radeon HD3850 vagy jobb)

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Razor03
Razor03 [14703]
Általában, ha a konzolos verziót mutogatják azt sejteti, hogy a PC-s háttérbe szorul, és vagy optimalizálatlan lesz, vagy rondább, tehát pont nem olyan, amivel megfelelő marketinget csinálhatnának a játék számára, ezért inkább a minőségi verziót mutogatják...véleményem szerint.
dghost
dghost [2807]
A 2. rész kihagyásával csak nyertél! Az annyira kiábrándító volt...

"...és túl konzol szaga van, de legyünk optimisták."

Persze mert az eddigi videók, képek szinte mind csak a konzolos verzióból vannak(nagyobb részt a XBox360-ból), de mivel ez multiplatform lesz és nem csak egy sima konzolátirat, így bizakodhatunk!;-)
Razor03
Razor03 [14703]
Én is várom, az első részt most, 2008-ban vittem végig, és a hangulat nagyon jó volt, a környezet pedig telitalálat, ez a Schwarzis "emlékmás" légkör el lett találva. 2. részt nem ismerem, de annyi rosszat hallottam már, hogy nem is akarom, ezt viszont várjuk szeretettel, bár a HUD elég kiábrándító első ránézésre, és túl konzol szaga van, de legyünk optimisták.
dghost
dghost [2807]
Ez kicsit olyan "csakazértsemfogomszeretni" hozzáállás, nem?:-)

Beáldoznak pár dolgot, mert úgy ítélték meg, hogy az új koncepcióval sikerülni fog egy maradandó Red Faction részt letenniük az asztalra! Őszintén szólva én már nem bánom. A TPS módot meg lehet szokni, a földtúrásnak meg már az első résznél sem volt sok célja, hacsak nem, még a játék elején ahol így lehetett meglepni a ellent, de ott sem volt feltétlenül szükséges...

Szóval nekem egyenlőre nagyon is bejön a játék. Ha sikerül a fejlesztőknek minden ígéretüket valóra váltani akkor jövőre ez lesz az egyik, azon játékok közül, melyekből a gyűjtői változatot szerzem be!8-)
Remélem nálunk is kapható lesz! Nem szeretném külföldről rendelni...;-)
ShuleyvA
ShuleyvA [911]
- „… korábbi FPS-ből egy „nézd a hátam” TPS akciójátékot kotyvasztottak.”
- „Azonban míg a korábbi részekben magát a talajt is megbonthattuk, a Guerrillában kizárólag az emberkéz emelte épületeket amortizálhatjuk le.”

Két ok, miért lesz felejthető... még a leírt tartalmi dolgokkal is kevés lesz. Persze ez csak az én véleményem... Meglátjuk.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (6 db)