Az apokalipszis lovasai
Mindenki hallott már róluk, mindenki ismeri őket: ők tartják fenn a világ egyensúlyát. Eljövetelükre akkor kerül sor, ha a hét pecsétet összetörik, így megbontva e kényes egyensúlyt. War, történetünk hőse az egyik lovas: a hívásra jött, azonban a Pokol hatalmas erői ellen a Föld elbukott, a bolygó kihalt, eljött a Végítélet Napja. 100 évvel később, a Tanács döntésére egy Őrző kíséretében, az erejétől és képességeitől megfosztott Wart visszaküldik a Földre, hogy kutassa fel és büntesse meg az árulásért felelősöket és állítsa helyre az egyensúlyt.
Ez a keret az alapja az elsőjátékos Vigil Games fejlesztésének, mely többszöri halasztás után végre január elején látott napvilágot. A plusz idő és polírozás pedig nagyon jót tett a játéknak, mely így az év egyik legváratlanabb és legnagyobb meglepetése lett!
INFO: A Vigil egyik alapítója Joe Madureira képregény-rajzoló, akinek színpompás, egyedi stílusa az alapja a Darksiders vizuális világának.
INFO: Minden területre vissza lehet menni, még Édenbe is. Ide az Azrael melletti kapuba lépve juttok el.

Kedvencek találkozása
A Vigil fejlesztői elérték céljukat. Egy olyan akciójátékot szerettek volna létrehozni, mely kedvenc játékaik legjobb elemeit elegyítve nyújt felhőtlen szórakozást és eltér a megszokott hack'n'slash stílustól. Adva van tehát a hős, aki a pályákon a monszterek agyonvágásával halad előre, a belőlük kinyert lelkekkel pedig egyrészt gyógyul (zöld), másrészt haragja töltődik (sárga) és gazdagodik (kék). Egyszerre két fegyver lehet nála, melyek használat során fejlődnek és erejüket hozzájuk rendelt fejlesztésekkel növelheti. A harcoktól káosz mutatónk töltődik, amelynek maximumán megidézhetjük démoni formánkat: ekkor 20-30 másodperc erejéig sebezhetetlen tűzdémonként zúzhatjuk le ellenfeleinket.
De a Darksiders nem elégszik meg ennyivel, a harc a játékmenet (f)első rétege. Ennél még hangsúlyosabb részt alkotnak a logikai feladványok, melyekhez elsődleges inspirációként a Zelda játékok kalandozása és fejtörőelemei szolgáltak, azaz War a sok-sok harc mellett jelentős időt fog eltölteni „kütyük” használatával, és segítségükkel feladatokat megoldani. Ez a rész különösen a végjáték előtt fog kidomborodni, ahol a Black Throne kapcsolóival és Portal-szerű kapuival meglehetősen jó logikai játékokat hoztak össze a designerek. Akárcsak Link, War is minden újabb „kütyü” megszerzése után ezzel jut el az aktuális főellenfeléig és annak legyőzésében is szerepet kap a tárgy.
A szép lassan elpusztuló Földet sandbox-jellegűen osztották fel területekre, melyek között egy kereskedő démon, Vulgrim segítségével, féreglyukakon át lehet közlekedni. Nem kell izgulnunk, hiszen az eldugott ládákban rejlő különféle kincsekért bármikor visszalátogathatunk és felszedhetjük azokat. Vulgrim nemcsak az átjárást, hanem rengeteg egyebet is ad: italokat, új képességeket, fegyver kombókat (szintet lépett fegyvereknél újak nyílnak ki) és harag támadásokat is vásárolhatunk tőle, ha van elég kék lelkünk (a pénz megfelelője), az általunk megtalált leleteket pedig megvásárolja.
TIPP: Az alap kardot ne fejlesszétek! Koncentráljatok a kaszára és a kesztyűre, ezek maximális szintjét érjétek el, ugyanis a játék végén újrakovácsoljátok a Végítélet Kardját!
TIPP: War leghatékonyabb harag támadása a penge-gejzír, ezt fejlesszétek fel leggyorsabban 2. vagy 3. szintre!

Pokolfajzatok és angyali teremtmények
War eljövetelének senki sem örül, legfőképpen a démonok, akik uralmuk alá hajtották a Földet. Ők lesznek hősünk elsődleges kihívói. Egy váratlan segítő, Samael (komoly hasonlóságot mutat Diablóhoz) démon azonban 4 fődémon szívéért cserébe megnyitja nekünk a kaput, ahol megütközhetünk a minket elpusztító démon vezérrel...
...a Mennyország teremtményei sem nézik jó szemmel War ténykedését, és bár jóval kisebb számban, mint a démonok, de utunkat állják. A velük vívott harcok a játék újabb rétegét képezik, itt fogunk például griffmadár hátán lövöldözni (à la Panzer Dragoon vagy REZ) és kézi ágyúval harcot vívni, kibillentve minket a megszokott kombózás-kalandozás ritmusból.
A meglehetősen összetett irányítás, a „kütyük” és harag képességek elsajátítására a történet elején ún. képességszobákban vívott harcok világítanak rá. Itt adott idő alatt kell bizonyos feladatot elvégezni: tereptárgyakkal gyilkolás, csontvázharcosok védelme, démonalakban öldöklés, túlélés, ellentámadásból ölés és még sorolhatnám. Mivel ezekre a játék első részében kerül sor, itt különösen nagy hasznát vehetjük a nálunk lévő élet- és harag italoknak!
TIPP: Próbáljunk minden megszerezhető élet kődarabot és harag mag részt tartalmazó ládát megtalálni. Ezek a plusz kövek/magok lesznek ugyanis túlélésünk zálogai!
TIPP: Az összes térképen minden felszedhető tárgyat megmutató Fury's Embrace-t a Black Throne-ban találjátok. A Voidwalker megszerzése után elértek egy gombnyomásra épülő hídhoz: félúton balra fordulva lőjetek egy kaput, majd a hídon átérve egy másikat – a kapuba ugorva a láda rejti ezt az ereklyét.

A Mélység Páncélja
War bosszúhadjárata, ahogy fokozatosan nyeri vissza képességeit és erejét, elképesztően kegyetlen és brutális! A legyengített ellenfelek feje felett megjelenő B gomb meghívás a kreatúra irgalmatlan kivégzésére: levágott végtagok, megcsonkított ellenfelek és a mindehhez dukáló testnedvek "színesítik" a játékot. A főellenfél csatákban is hasonlóan kevés QTE-használat van, egy-két kivételtől eltekintve: ezek a kivégzések viszont a játék legdurvább részei.
A God of War/Zelda frigyből kipattant Darksiders további meglepetésekkel is szolgál még. A játék utolsó harmadában megtaláljuk patásunkat, Ruint is, és vele bizonyos részeken lóhátról kaszabolhatjuk/lőhetjük majd az ellent. Végül pedig kalandjaink során összeállíthatjuk War félelmetes harci páncélját, a 10 darabra szétesett Mélység Páncélját (Abyssal Armor) is.
A Vigil nem lőtte be ultra nehézre a játékot, a legnehezebb szinten kb. 80-szor haláloztam el a teljes végigjátszás során és én maximum közepes hack'n'slash játékos vagyok. Az összes eredménycél (achievement) megszerzése és a teljes végigjátszás 25 óra tiszta játékidőmbe került – igen, ki lett ezrezve a játék. :-) Ebből kb. 2 órányi volt a plusz idegőrlő lovaglás a „100 mérföld lóháton” cél teljesítéséhez – ez a legunalmasabb achievement.
TIPP: Óvatosan vásároljunk, ugyanis a Battle Hardened achievementhez mindhárom fegyverünk (kivéve az alapkard!) összes kombójának megvásárlása szükséges. Ez az achievement online fórumokon az egyik legnagyobb presztízsű!
TIPP: Ha minden ládát össze akartok szedni, akkor találkozni fogtok a „cilinderes csontvázzal”, aki 4-5 értékesebb ládát véd. Ne becsüljétek le sétapálcáját! :-)
TIPP: A „féreglyukak” nem csak közlekedésre szolgálnak! Itt is találtok elrejtett ládákat.

A kényes egyensúly
A képregényes textúrák és az egységes művészeti tervezés, az igényes szinkronhangok (Mark Hamill óriási Őrző!) és zene, a jól megrendezett átvezetők, és a kipolírozott játékmenet mind-mind dicséretet érdemel.
A 360-as verzióban tapasztalt képernyőszakadás (mely a múlt héten érkezett javítással kb. 50%-kal csökkent) és beszaggatás viszont ront az élvezeti értéken. Akárcsak a heves küzdelmekben a kombózás, melyhez némely esetben le kell nyomnunk a védekezés (RB) gombot is, amely a félreugráshoz is kell... hát ezt nem is tudom, hogyan gondolták... Szintén beleőszülünk, amíg hősünk a viszonylag nagy pályákon átevickél, ugyanis szaladva-csúszkálva hosszú percekig tart majd az út.
INFO: A játék intrója és a Wart dicsőítő renderfilm is a magyar Digic Picturesnél készültek (akárcsak az Assassin's Creed II renderfilmjei is). Plusz poén az egyik részvény neve, ami „Digic”. :-) Nagyon szép munka, gratulálunk, fiúk!

Ide nekem a folytatással!
Egy bosszúhadjáraton túl vagyunk, lelepleztük az árulókat és... (spoiler miatt nem írom le). War és jómagam is készen állunk tehát a folytatásra, mely az eladások alapján remélhetőleg nem fog sokat késlekedni, a játékból ugyanis 3 hét alatt több mint 700ezer darabot adtak el.
A Darksiders ugyanolyan meglepetés számomra, mint a tavalyi Batman: Arkham Asylum volt: kihagyhatatlan és letehetetlen darab.