25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Apache: Air Assault

"Ha a földön állva egy feléd repülő Apache-t látsz, jobb, ha eltűnsz onnan!" - Rob Willis Apache pilóta.

Írta: GeryG 18 hozzászólás

Ha valaki azt mondja, helikopter-szimulátor, akkor a legtöbb embernek a NovaLogic Comanche sorozata jut eszébe, amely négy részt is megélt a '90-es években, vagy az akkoriban remek darabnak számító Enemy Engaged, melynek második részét nem is olyan régen, 2007-ben adták ki.
Azóta viszont a hasonló szimulátorokra vágyó játékos-társadalom nem volt elkényeztetve. Időnként jelentek meg ugyan próbálkozások, de ezek többnyire nem váltották be a hozzájuk fűzött reményt. Most viszont szinte a semmiből érkezett meg a Gaijin Entertainment játéka, az Apache: Air Assault! Ahogy az a címből rögtön kiderül, ezúttal a komoly múltra visszatekintő Apache AH-64D Longbow harci helikopter és annak különböző változatai kerültek a középpontba.

Apache: Air Assault

A játék során három harci alakulat pilótáinak bőrébe bújhatunk, akik a világ különböző pontjain teljesítenek szolgálatot. Így csatázhatunk a Közel-Kelet hegyei közt, terroristákra vadászhatunk a dél-amerikai dzsungelek felett, de repkedhetünk Afrika partjainál is. A történet a közeljövőben játszódik, amikor egy nemzetközi terrorhálózat készül támadást indítani a nyugati hatalmak ellen. Ez így önmagában még egy B kategóriás akciófilmhez is kevés lenne, de ennyit kapunk. És ezt is olyan vérszegény formában, hogy az már majdnem sértő. Ha valaki jól megírt cselekményre, pergős átvezető animációkra, vagy csak egyáltalán egy rövidke bevezető videóra számít, az készüljön fel: ezekből semmi sincs a játékban.
Azt a kevéske kis sztorit, amit írtak a programhoz, csupán a küldetések előtti töltőképernyőről ismerhetjük meg, feltéve, hogy elég gyorsan tudunk olvasni. Így elég nehéz beleélnünk magunkat egy harci helikopter pilótájának helyzetébe, hisz velünk ellentétben ők legtöbbször tudják, hova mennek és miért.

A történet totális kudarcáért a grafika, a hangok és a játékmenet igyekszik kárpótolni bennünket. E téren jól is teljesít a játék. A látvány, ha nem is korszakalkotó, de mindenképpen szépnek nevezhető. A helikopterek a legapróbb részletekig kidolgozottak, a robbanáseffektek, a füst, az árnyékok és az időjáráseffektek mind kellően élethűre sikerültek. A terep modellezéséhez pedig valós műholdképeket használtak fel. A szárazföldi és vízi egységek kidolgozottsága már nem sikerült olyan jóra, de túl közelről nem is nagyon fogunk velük találkozni, így ez megbocsátható.
Szimulátor lévén nem maradhatott ki a játékból a belső cockpit nézet sem, amely kifejezetten jól sikerült. A műszerfal aprólékosan kidolgozott, minden kapcsoló, gomb felirata olvasható. A pilóta keze és lába animált, élethűen követik minden mozdulatunkat.

Apache: Air Assault

Az egyszemélyes kampány során 16 küldetésen vehetünk részt, amelyek több szakaszból épülnek fel, azonban szinte mindig ugyanazt kell csinálnunk: repülj el A pontból B-be, ott pusztítsd el az ellenséges egységeket vagy védd meg a szövetséges katonákat. Néha különböző épületeket, hidakat kell megsemmisíteni, de van küldetés, ahol egy gáton kell az ellenséget leszedni, vigyázva, nehogy a gát megsérüljön. Nem túl változatos, de ha jobban belegondolunk, a valóságban is hasonló lehet a helyzet. A legtöbb esetben szárazföldi egységek, gyalogosok, tankok és géppuskával felszerelt terepjárók ellen kell harcolnunk, de találkozni fogunk motorcsónakokkal és ellenséges helikopterekkel is.
Apache helikopterünknek van egy különleges felszerelése, az úgynevezett FLIR rendszer, amivel átláthatunk a füstön és egyéb, a szabad látásban zavaró tényezőkön. Segítségével könnyebbé válik a célzás, a hőkamerán jól láthatóvá válnak az egységek, egy küldetés során pedig a vízbe esett katonák kimentésénél vesszük hasznát.

Két nehézségi szint került a játékba, a Training és a Realistic mód. Előbbi esetén gépünk kezesbáránnyá változik, de ezáltal a manőverező képessége is sokat csökken. Az ellenfelek szinte sosem találnak el, így külső hatásra szinte biztosan nem fogunk lepottyanni az égről.
Realistic módban már egészen más a helyzet. A gép reagál minden apró rezdülésünkre, a legkisebb hibára is zokszó nélkül átesik és zuhanni kezd. Ilyenkor hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy a botkormányt kétségbeesetten rángatva próbáljuk elkerülni a földbe csapódást. Ha valahogy sikerül úrrá lennünk a helikopter felett, akkor sincs időnk a tájban gyönyörködni, hisz az ellenfelek kínos pontossággal osztják az áldást, és bevetnek mindent, ami csak a kezük ügyébe kerül. Ha egy pillanatra is lankad a figyelmünk, azonnal leradíroznak az égről. Aki igazi kihívásra vágyik, annak érdemes egyből Realistic módban nekivágni a küldetéseknek. A kampány küldetésein túl is van lehetőségünk repkedni, mégpedig a Free Flight módban. Itt beállíthatunk szinte mindent, a térképet, az ellenséges és barátságos egységek számát és típusát, az időjárást és napszakot, de itt próbálhatjuk ki a többi helikoptert is, mint a Mi-35 Hind, a MQ-8B Fire Scout és az Apache különböző típusai.

Apache: Air Assault

A játék rendelkezik ugyan többjátékos funkcióval, amit találóan Squad Operations névre kereszteltek, de egyelőre csak elvétve lehet találkozni játékosokkal a lobbyban. Kár érte, hiszen a küldetéseket kooperatív módban akár négyen is teljesíthetjük, feltéve, hogy találunk rá jelentkezőt.

Hangok terén felemásan teljesít a játék. A rotor zaja és a gépágyú dübörgése zene a fülnek, a rádióban szinte folyamatosan kapjuk az utasításokat. A zene az első két küldetés során még szórakoztató, jól passzol a játékmenethez, de rövid időn belül unalmassá és érdektelenné válik. Ráadásul néha minden különösebb ok nélkül eltompulnak a hangok, a rotor kalapálása halk brummogássá változik, amin csak a játék újraindítása segít.

Apache: Air Assault

Az Apache: Air Assault nem fogja megkapni az év játéka címet, ez bizonyos. Ugyanakkor más hasonló játék nem nagyon van a piacon, így komoly konkurencia nélkül áll a program. És bár nehézsége meg sem közelíti az igazi szimulátorokét, mint a Microsoft Flight Simulator sorozat, mégis bátran ajánlom a stílus kedvelőinek, mert kellemes szórakozást nyújt a hideg vasárnap délutánokra.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
8
hangok
7
játszhatóság
7
hangulat
6
Pozitívumok
  • Végre egy helikopter-szimulátor
  • Könnyű arcade mód
  • Nehéz realistic mód
  • Nagyon szép belső nézet
  • Változatos helyszínek
Negatívumok
  • Rosszul prezentált, bugyuta történet
  • Sokszor ugyanaz a feladat
  • Bugos hangok
  • Kevés multi játékos

További képek

  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault
  • Apache: Air Assault

Apache: Air Assault

Platform:

Kiadó: Activision Blizzard

Megjelenés:
2010. november PC
n/a: PS3, X360

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

fapipa
fapipa [16]
Most kezdtem boxon:

Mivel lövöm ki az összes missile-t? (prób.mindent csak 1 esével megy)

Mire adja a minősítést? (idő...találat...sérülés...?)

A rakétánál mi a pontos célzás? (a nagy I belül,vagy az a * az I belül?)

Aki tudja ,köszi.
AstorAnt
AstorAnt [1653]
Hát azért a Flight Simulator-nál az is számít, hogy milyen gépet vezetsz:)
De a DCS az tényleg külön kategória, szerintem az még a Flight Simulator-hoz képest is az.
A játék egyébként nagyon jó, igazi hiánypótló alkotás.A cikk is jó lett:)
GeryG
GeryG [2307]
Teljesen egyetértek veled (illetve veletek) abban, hogy ez nem egy hardcore szimulátor, de eleve nem is annak indult. Nem hiszem, hogy a fejlesztők úgy ültek neki, hogy a Flight Simulatoron és DCS-n edződött profik viszonylag szűk rétegét célozta meg. :-D
A BF-es hasonlat azért is nagyon jó, mert azt a két játékot sem emlegetik egy napon, hisz a kettőnek a világon semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik tényleg a széles tömegeket célozta meg azzal, hogy könnyed a játékmenet, nem kell túl sokat agyalni benne, stb. Míg a másikban tényleg a játékmenet 90%-a a taktika kidolgozásából, annak kivitelezéséből áll, a maradék 10%-ban meg igyekszik az ember nem meghalni. :-)

Az Apache is a hozzám hasonló amatőr pilótáknak szól, akiknek igenis nehézséget tud okozni a leszállás és hasonlók. Akik meg azon szeretnének izzadni, hogy egyáltalán áram alá helyezzék a gépet, azoknak tényleg ott a DCS. :-D No offens! :-)
Lacko
Lacko [11532]
Alapvetően egyet értek veled abban, hogy ez a játék nem egy hardcore szimulátor (mert tényleg nem az), de szimulátornak azért szimulátor. Például szerintem köze sincs a taktikai shooterekhez a Battlefieldnek, de megértem, hogy mindenki azzal játszik és nem mondjuk a sokkal komolyabb ArmA-val. Mert a Battlefield inkább játék. Ugyan így van ez ezzel az Apache-val: ez egy játék, ami halandó ember számára is játszható. De - természetesen - nem egy hardcore cucc.

Amikor először láttam róla képeket, azt hittem, hogy valami lengyel fejlesztőcsapat meg akarja lovagolni a Medal of Honor Apache-s küldetését és összedobtak egy olyasmit. Ahhoz képest azért ez mégiscsak egy szimulátor... :)
BenderŽ
BenderŽ [164]
Az itt említett játék biztosan jó akció játék de szimulátornak gyenge

aki szimulátorra vágyik ajánlanám a DSC: Black Shark - ot

http://www.youtube.com/watch?v=ZTRXKQ_Xwcg
http://www.youtube.com/watch?v=teva9tqUz3o

Ez ugye szimulátor ami magával hozza a dolgok szárazságát és nehézségét
Amint a videóból láthatjátok az külön pár nap hogy minden műszert és kapcsolót használni tudjunk
nem "leszálni fú de nehéz" XD
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (18 db)