A Borderlands első része igen szép sikereket ért el. Eredeti (vagy ha őszinték akarunk lenni, akkor inkább: számos helyről összelopkodott) koncepciója, rajzfilmszerű grafikája, az óriási fegyverarzenál, a többszöri végigjátszhatóság, az izgalmas kooperatív csaták mind olyan elemek, amelyek elegendőek voltak a játékosok elismerésének kivívására (ami a legtöbb esetben közel sem egyszerű fegyvertény). Bár komoly kereskedelmi sikereket is elkönyvelhetett a Borderlands, valami miatt mégsem tudott felérni olyan "kult játék" szintű magasságokba, amely évek múltán is állandó hivatkozási alap lesz. Közeledik azonban a Borderlands 2, amely tovább hivatott polírozni az előd hírnevét a "még több, még jobb, még látványosabb" alapon, remélhetőleg további kellemes órákat okozva az FPS és RPG műfajok kedvelőinek.
A 2012-re várható játék ismét Pandora bolygójára kalauzol minket, öt évvel az első részben történtek után. A jellegzetes képi világ a cel-shaded technológiának köszönhetően megmarad rajzfilmesnek, de sokkal változatosabb lesz. A készítők sokkal élőbb környezetet ígérnek, ahol mindig történik valami, és természetesen sosem lehetünk biztonságban. A már jól ismert sivatagos terep mellett a bundabugyit sem árt magunkhoz venni, ugyanis itt még például fagyos tundra vidéken is garázdálkodhatunk.
Sokan szidták az előző rész buta, mafla ellenfeleit, most ezen a téren is jelentős előrelépéseket ígérnek. Az ellenségek (különböző tulajdonságaiknak köszönhetően) kombinált támadásokat indítanak ellenünk, összehangoltan mozognak, ügyesebben használják fegyvereiket és a tereptárgyakat. Sőt, ha nagyon felbőszítjük őket, utóbbiakat még hozzánk is vagdossák. Az ellen HP-ja a fejük feletti csíkban követhető, szóval figyelni tudjuk, hányadán állnak velünk szemben. Sőt, még olyan érdekességbe is bele lehet botlani, hogy az egyik ellenfél pajzsára egy törpe van rögzítve, akit a láncait szétlőve kiszabadíthatunk (hogy aztán ha nem szimpatikus, mozgó célpontnak használhassuk).
Az első rész nagy dobása volt a kombinációs lehetőségeket biztosító fegyverrendszer – nos ezt a folytatásban teljesen átszabták. Még nagyobb a szabadság, még inkább a saját ízlésünk szerint kalapálhatjuk össze a különféle fegyverelemeket. A különböző gyártóktól beszerzett harceszközöknek a kinézete is más, a hozzájuk tartozó távcsövek szintén teljesen egyediek. Az ellenségtől pedig mindenféle összetákolt fegyvereket is zsákmányolhatunk, szóval lehetőségeink majdhogynem végtelenek. Saját és a fegyverek tulajdonságait is tuningolhatjuk Pandora új valutája, az Eridium segítségével.
Vannak járművek is, amelyek ráadásul többszemélyesek lehetnek. A Borderlands 2-nek ugyanis ismét nagy erőssége a multiplayer, kooperatív játékmód, amely további kombinációs lehetőségeknek ad helyet. Annak érdekében, hogy a küldetésekben a dinamikus be- és kilépés gördülékenyebb legyen, magát a küldetés rendszert is ennek megfelelően igazították.
A Borderlands 2 tehát tovább erősíti az első rész erényeit, de sokat változtattak és átalakítottak a még bővebb lehetőségek kiaknázása érdekében. A megjelenés jövő évre várható, amikor a PC, PlayStation 3 és Xbox 360 tulajdonosok izgulhatnak, hogy vajon sikerül-e túlszárnyalniuk a fejlesztőknek a 2009-ben elért sikereket.