Egyre nagyobb piaca van a különféle online szerepjátékoknak, egyre többen próbálnak szerencsét a vetélytársakkal szemben. Páran csak az új világgal, esetleg szebb grafikával próbálják átcsábítani a játékosokat, míg mások komolyabb újításokkal próbálják megragadni a potenciális vásárlókat.
A TERA is az úttörők közé tartozik, hisz teljes mértékben szakítottak a régi módszerrel, hogy a kijelölt ellenfelet bombázzuk képességeinkkel, varázslatainkkal. Itt nekünk kell ténylegesen célozni, hasonlóan, mint egy akciójátéknál, így egy-egy csata teljesen más élményt nyújt. Ebből kifolyólag megszűnt az automatikus támadás is, nekünk kell ütni a fegyverrel, nem elég a varázslatokra koncentrálni. Az alap támadás a közelharci kasztoknál lassan visszatölti a manánkat is, míg az archer és a sorcerer előnye a távolságban rejlik. Érdekes ötlet az is, hogy a nyílvesszők annál többet sebeznek, minél közelebb van a célpont.
Az irányítás rendkívül egyszerű és gyorsan megszokható: oda célzunk, ahova a célkereszt mutat, mint egy akciójátékban. Képességeket az egér gombjaira, a számokra 1-6-ig, az F1-F6-ra és a C-re állíthatunk be. Ajánlott meghagyni az alapbeállításokat az egér két gombján, hogy könnyen elérhetőek maradjanak.
A karakteralkotás a megszokott módon zajlik, kiválasszuk fajunkat, kasztunkat, beállítjuk a kinézetet és mehet is. A lehetőségek fajnál az ember, a castanic, az aman, a popori, az elin, a baraka és a high elf. Az ember nem sok magyarázatot igényel, ha mégis, akkor hagyd abba az olvasást és menj ki közéjük. ;-) A castanic biztos ismerős lehet, ha az ember csak egy videót is látott a játékról, ők azok a szarvas démonszerűségek, amelynek nőnemű egyedei feltűnően kevés ruhát viselnek általában, bár ez valójában igaz a többi fajra is a játékban. Az aman egy másik démon kinézetű faj, bár jóval masszívabb felépítéssel. A popori biztos sokak kedvence lesz majd, a természet védelmezői, akik nagydarab, kövér testtel és állatfejjel rendelkeznek. Igazán aranyos választási lehetőségek vannak itt, a kismacskakinézettől a pipázó bulldogon át a nyestig sok minden megtalálható. Az elin kizárólag 10-12 év körüli kinézetű macskalányokból áll, mivel e faj tagjai nem öregszenek, ennek megfelelően legalább rendesen fel is öltöztették őket. A baraka egy újabb nagyméretű faj, mely nem csak erejével, hanem tudásával és kultúrájával is kiemelkedik.
Nyolc kaszt található meg a játékban, három közelharci DPS (warrior, slayer, berserker), egy tank (lancer), két távolsági DPS (archer, sorcerer) és két gyógyító (priest, mystic). Sajnos a Sneak Peak időszak limitációi (egy karakter per szerver, csak két szerver) miatt csak a warriort és az archert tudtam megnézni közelről.
A warrior alapban két képességgel indul, amelyek azonnal rendkívül hatékony harcossá teszik. Az egér bal gombjával egy vagy több ellenfelet üthetünk meg, minden sikeres találat manát ad, az egymás utáni találatok pedig egyre többet sebeznek. A jobb gomb egy vetődés, amelyet öt másodpercenként használhatunk és elég egyszerűvé teszi a támadások kikerülését. Már második szinten szert teszünk egy újabb támadásra, amely rövid idő alatt többet is üt kiszemelt célpontunkra. Ezután minden második szinten kapunk új képességeket, vagy fejleszthetjük a meglévőket, ez érvényes a többi kasztra is.
Az archer kicsit trükkösebb, mivel nem előnyös, ha az ellenfelek közel érnek. Az alap támadás nyílvesszőket lő az ellenfélre – itt fontos megjegyeznünk, hogy annyira nem akciójáték a TERA, hogy figyelembe kelljen venni azt, hogy mozgó célpontnak elé kell lőni, itt rá kell célozni, hogy eltaláljuk. A másik skill egy hátraugrás, így újra teret nyerhetünk. Lövés közben lehet lassan hátrálni, valamint kapunk egy lassító csapdát (amely legalább akkora veszély, mint előny, ugyanis hatalmas területre hat) és egy melee stunt is. Nagyon érdekes a megoldása a területre ható képességének is, első megnyomása után akin áthúzzuk a célkeresztet, azt kijelöljük (maximum öt célpontot) és a második aktiválással küldjük útjára a vesszőket csak.
Amennyire megítélhettem a rövid idő alatt, sokkal inkább kell majd arra figyelni, hogy mikor mit csinálunk harc közben, ha jó teljesítményt akarunk elérni vagy épp nem akarunk még több ellenfelet a nyakunkba. Megítélésem szerint minden kaszt remekül boldogul egyedül is, de csapatban már kezdetben is egyszerűbb, mivel sok szörny kisebb csoportokban jár. A maximum szint most csak 22 volt, nem lehetett megítélni, később mennyire nehezedik esetleg, a kezdő területen például a csapatos küldetések simán megoldhatóak voltak egyedül is. A bétatesztben való részvételt követően további tapasztalatainkat is meg fogjuk még írni.