A The Last of Us Season Pass keretében megérkezett az utolsó DLC, a Grounded Bundle. Bejelentésekor nem is a szokásos multiplayer tartalmak miatt tűnt igazán érdekesnek, hanem az egyszemélyes kampány új, Grounded nehézségi fokozata miatt.

A többjátékos mód sok finomsággal bővült, mind fegyverek és képességek, mind pályák tekintetében. Arzenálunkat olyan halálosztókkal gyarapították a fejlesztők, mint az automata Spectre, a duplacsövű puska vagy épp a gránátvető. Bár előzetesen sokan tartottak tőle, hogy felboríthatják a játék erőviszonyait, mindegyik fegyvert remekül kiegyensúlyozták: amelyik erős, az vagy pontatlan, vagy kevés lőszer fér bele.
A DLC-vel néhány új fejleszthető képesség is érkezett, amelyek szintén a többjátékos mód kínálatát bővítik. Ezekről is elmondható, hogy jól illeszkednek a játékba, a Naughty Dog pedig igyekezett minden játékstílushoz nyújtani valami újat. Akad olyan, amely sokkal gyorsabbá teszi karakterünket (legyen szó futásról, mászásról vagy épp guggolva közlekedésről), másik pedig a pengéinket teszi ellenállóbbá. Bizonyos skillek csak bizonyos játékmódokban jöhetnek jól, mint a Fortitude, amely révén sokkal lassabban vérzünk el egy-egy sérülés után, ez viszont az Interrogation játékmódnál pont hátrányt jelenthet.
Az új pályákról is csak pozitívan tudok szólni. A négy új helyszínt mind aprólékosan és kreatívan építették fel, így mindegyik remek terepet ad az összecsapásokhoz. A Capitol ismerős lehet az egyszemélyes kampányból, amely egyaránt tartogat magas és alacsony területeket, ez pedig egyedi taktikát kíván meg a játékosoktól. Az épületek jó rálátást nyújtanak a környékre, cserébe kevés fedezéket találunk. A lejtős, alacsonyabb részek pont ennek fordítottjai: könnyen kiszúrhatnak, de a rengeteg fedezék megfelelő biztonságot adhat. A Coal Mine egy kimustrált bánya, amely szintén szerepelt a történetben. A téli környezet egyedi hangulatot ad a csatáknak, ugyanakkor az épületek belseje igazi halálcsapdává tud válni. A Water Tower nyílt terep, amely úgy lett felépítve, hogy a látótávolság mindig alacsony maradjon. Ennek köszönhetően a lövészek itt nehezen találják meg számításukat, sokkal jobban lehet közelre hatásos fegyverekkel érvényesülni. Az utolsó pálya a Wharp nevet viseli, és talán az egyik legötletesebb helyszín. Egy hatalmas raktártelepen csatázhatunk a dokkok mellett, így lehetőségünk van egy ott horgonyzó hajóra is felszállni. Több olyan pont is található a pályán, amely remek lehetőséget ad a mesterlövészeknek, ugyanakkor mindegyiket úgy építették meg, hogy az ügyesen settenkedő játékosok könnyedén levághassák a lövészeket.

Mint bevezetőmben említettem, a Grounded Bundle DLC igazi erőssége nem is a fent taglalt új többjátékos tartalomban rejlik, hanem az egyszemélyes kampányhoz készült új nehézségi fokozatban. Ahogy azt a fejlesztők már a beharangozóban is ígérték, minden eddiginél nehezebb kihívás vár a játékosokra, így igazán csak a profiknak vagy a mazochistáknak lehet ajánlani. Az ellenfelek sokkal szívósabbak és kitartóbbak, talán még gyorsabbak is. A nyílt színi harc szinte sosem vezet eredményre, hiszen mindig túlerővel kell szembenéznünk, amely a valóságnak megfelelően gyakorlatilag mindig érvényre is jut. Az egyetlen módja a túlélésnek, ha minden mozdulatunkat előre megtervezzük, és mindig a lehető legcsendesebben cserkésszük be ellenfeleinket. A korábbi legnehezebb fokozathoz (Survivor) hasonlóan itt is csak a lopakodás vezet hosszú távon eredményre, viszont az itt már kitapasztalt trükkök és a már ismert osonó pályák az új szinten is használhatóak.
A The Last of Us tehát egy remek DLC-vel vált teljessé, amely szerencsére nem csupán a többjátékos mód szerelmeseinek nyújt némi újdonságot. Az új fegyverek, skillek és pályák mind jól sikerültek, mindenki meg fogja találni köztük a neki valót. Az egyszemélyes kampány új nehézségi fokozata pedig igazi vért izzasztó élményt nyújt, ahol már tényleg minden centiméterért kőkeményen meg kell küzdenie a játékosnak.
Azt már tudjuk, hogy a Naughty Dog gőzerővel dolgozik a játék PS4-es változatán, a DLC-k pedig mostantól nem vonnak majd el további erőforrásokat a fejlesztésről (kivéve persze az Uncharted 4: A Thief’s End munkálatai). Így reménykedhetünk benne, hogy minél hamarabb viszontláthatjuk Joelt és Ellie-t az új konzolon is.