SPOILER
Sőt, van ahol 2500 Ft a különbség.
A Second Son első kiegészítőjében Fetch előéletével ismerkedhetünk meg.
A PlayStation 4 eddigi talán legszebb játéka volt a Sucker Punch márciusban megjelent alkotása, az inFamous: Second Son. A stúdió nem csupán folytatta az inFamous szériát, de egyenesen az eddigi legjobb epizódot készítette el, nem csupán grafika, de játékmenet és történetvezetés terén is. A sztori csak részben kapcsolódott az előző részekéhez, a főszereplő, Delsin persze ezúttal is komoly kalamajkába keveredett felszínre törő különleges képességei miatt. E képességekből pedig volt szépen, ahogy egyre több hozzá hasonló, különleges emberrel hozta össze a sors. Képes volt ugyanis lemásolni azok erejét, így idővel egyre jobb és veszélyesebb harcossá vált. Közéjük tartozott Abigail Walker, alias Fetch is, aki történetesen az egyik legfontosabb szerepet töltötte be a sztoriban. Tőle nem csupán a neon erejére tett szert Delsin, de idővel szorosabb viszonyba is kerültek. Talán nem is csoda, hogy a fejlesztők az ő karakterét választották ki, hogy a játék első kiegészítőjében részletesen elmeséljék az előéletét. Így készült el a First Light, amelyet nemrég volt szerencsém kipróbálni.
A sztori a hírhedt Curdun Cay intézetben veszi kezdetét, ahová Fetchet a DUP (Department of United Protection) zárta, hogy egyrészt kísérletezzen rajta, másrészt felfedje erejét – és akár a saját céljaira felhasználja. Ebben a hatalmas (beton)komplexumban maga az alapjáték gonosza, Brooke Augustine faggatja múltjáról, hogyan alakultak ki a képességei és miként vált azzá a szerinte gonosztevővé, akit mi is megismerhettünk az alapjátékban. A történet tehát tulajdonképpen két síkon halad előre: néha a komplexum kiképzőtermében találjuk magunkat, ahol az újabb és újabb erőinket fedezhetjük fel, máskor pedig a két évvel korábbi, Seattle-ben zajló eseményeknek lehetünk részesei. Azt már az alapjátékból is tudhatjuk, hogy Fetch tinédzserkora nem volt épp felhőtlen. Miután szülei tudomást szereztek adottságairól, egyszerűen elfordultak tőle, ezért bátyja, Brent vette szárnyai alá, akivel el is szöktek otthonról. Következő éveiket egyszerű csavargóként élték az utcán, ez viszont idővel a drogok felé fordította őket. Brentnek sikerült leállnia, de Fetchnek nagyon nagy erőfeszítésébe került, hogy ne veszítse el a kontrollt, valamint a lehetőségekhez mérten elrejtse képességeit. Pénzt különféle bűnbandáknak elvégzett kisebb-nagyobb melókból szereztek, ebből pedig vettek egy hajót, hogy azzal Kanadába szökjenek, ám épp az utolsó ilyen bulijukra készülnek, mikor rajtuk ütnek és elszakadnak egymástól. Innentől Fetchet nem is vezérelheti más, mint felkutatni bátyját és megmenteni őt az orosz maffiától. Persze ez nem olyan egyszerű feladat még neki sem.
A kiegészítő, bár az alapjáték nélkül, önállóan is futtatható (és digitális letöltés mellett lemezes formában is megvásárolható), azért erősen arra támaszkodik. Mondhatjuk, hogy grafikában cseppet sem különbözik tőle, de erre nincs is szükség, hiszen ezen a téren pazar élményben lehet részünk. Az effektek továbbra is nagyon szépek, a textúrákkal sincs baj, a modellek is bőven hozzák az elvárhatót. Az összképen sajnos egy picit ront, hogy Seattle városa most is kissé kihaltnak tűnik, hiányzik belőle az a fajta élet, ami mondjuk egy GTA V-öt a csúcsra juttatott. De persze a két játékot nem lehet összehasonlítani.
Játékmenet terén már azért látszik, hogy igyekeztek a fejlesztők valami újat is bedobni. Fetch alapvető képességeit már ismerhetjük Delsin által, de most néhány újdonságra is fény derült. Ezek közé tartozik a neonfutam, amely egyfajta versenynek tekinthető: ilyenkor Fetch egy apró neongázfelhőt üldöz, de csak úgy érheti utol, ha áthalad a sebességét alaposan feljavító „neonkapukon”. Képességei fejlesztéséhez pedig elengedhetetlen az ilyen kis gázfelhők összegyűjtése, hiszen ezek mint SP-pontok működnek, amelyek új erőkre válthatók be. Szintén újdonság, hogy Fetch időnként képes mesterlövészként levadászni ellenségeit, ha ehhez megfelelő mennyiségű és formájú erőforrás áll a rendelkezésére. Ez elsősorban egyes küldetéseknél jelenik meg. Sajnos a küldetések nem lettek túl változatosak, sokszor kell ugyanazt vagy hasonló feladatot teljesítenünk.
A First Light kiegészítőt tehát nem a rengeteg játékmeneti újítás vagy épp a grafika feltupírozása viszi el a hátán, hanem a történet. E téren nem lehet okunk a panaszra, mert a színészek ezúttal is remekül hozzák a szerepüket, a sztori is – habár kliséktől nem éppen mentes – leköti a játékost. Az összhatással továbbra sincs gond, így a kiegészítő remekül illik az alapjáték mellé. Hogy a készítőknek mik a tervei a többi erővel, egyelőre nem árulták el, de én személy szerint szívesen látnék hasonló előzménytörténeteket a többi szereplőről is. Reméljük a legjobbakat.
Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!
Fejlesztő: Sucker Punch
Kiadó: Sony Computer Entertainment Europe
Megjelenés: 2014. március 21.