26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Fire

Ungh elveszett, Ungh megy tűzet keresni.

Írta: jeszkar

A Daedalic Entertainment kiadót/fejlesztőt nem kell bemutatnom azoknak, akik egy kicsit is otthon vannak a kalandjátékok világában. Az említett stúdió majdhogynem jelenleg az egyetlen, aki komolyabban foglalkozik a műfajjal (Deponia széria, Memoria stb.). A most elemzésre kerülő Fire egy elsősorban logikai jellegű játék, és bár kalandjátéknak egyáltalán nem olyan összetett, mint a fent említett alkotások, azért ez is egy egész kellemes kis szösszenet lett.

Fire

A játékban egy Ungh „nevű” ősembert irányítasz, aki kidobtak a falujából, mivel hagyta kialudni a tüzet. Ezért most a küldetése, hogy visszahozza a tüzet. Igen, túl sok történetet ne várjatok, de itt annyira nincs is szükség rá. Két dolog, ami kell egy ilyen játékban az a humor és a logikai feladatok. A képi humor többnyire működik, a grafika pedig jól szolgálja a feladatot, amit kiosztottak rá. Azért ne várjátok, hogy majd a hasatokat fogjátok a nevetéstől, de egy-két pillanatában azért sikerült mosolyt csalnia az arcomra.

A logika feladatokat azonban néha egy kicsit túl könnyűnek éreztem, bár azok legalább változatosak voltak. Összesen 10 pálya van, amelyek összességében alig több, mint két órát töltenek ki, ami nem hangzik túl jól. Bár vannak megnyitható bónuszok, de azok pusztán koncepciós rajzok, nem olyanok, amelyek miatt újra előszednéd a játékot. Azonban a feladatok és a humor mégis le tud kötni arra a rövid időre.

Fire

Azért van két pálya, amelyeknél egy kicsit dörzsöltem a homlokomat. Az első a furcsa Hold pálya. Nem az bajom, hogy Ungh kimegy az űrbe; egy olyan játékban, ahol átalakulunk állatokká, megjárjuk egy dinoszaurusz belsejét, és felfedezzük a monolitot a 2001: Űrodüsszeiából, ez akár még természetesnek is tűnhet. Inkább az, hogy azon a helyszínen gyakorlatilag nincsen más, mint mini-játékok, amelyek nagyon régi játékokat próbálnak – gyengén – utánozni, úgymint Space Invaders és Asteroids. Nem kimondottan fantáziadús. A másik pedig maga az utolsó szint, amely az előző kilenc pályából összevágott feladatokat tartalmaz. Azt hiszem, nem kell nagyon elemeznem, hogy menyire bonyolultak ugyanazok a logikai feladatok, amelyeket egyszer már megoldottál...

Zeneileg kicsit vegyes a kép, néha kifejezetten tetszett a háttérmuzsika, máskor meg úgy hangzott, mintha gyorsan összedobtak volna valamit, csak hogy ne legyen teljesen néma minden (Ungh egyébként nagyon ritkán beszél, de nem is annyira hiányzott).

Fire

Összegségben a Fire tényleg egy jópofa kis játék, egyszer érdemes végigjátszani, bár annak ellenére, hogy az ára ötöde/hatoda egy AAA-játéknak, még így is egy csöppet túlárazottnak érzem, figyelembe véve a játék hosszát.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
8
hangok
7
játszhatóság
7
hangulat
7
Pozitívumok
  • Jópofa grafika
  • Néha egész jól eltalált humor
  • Egyszerű, de nagyszerű
Negatívumok
  • Nagyon rövid
  • Kicsit túl könnyű, különösen az utolsó pálya
  • A Hold pálya furcsa

További képek

  • Fire
  • Fire
  • Fire
  • Fire
  • Fire
  • Fire
  • Fire

Fire

Platform:

Fejlesztő: Daedalic Entertainment

Kiadó: Daedalic Entertainment

Megjelenés:
2015. április 9. PC
n/a: Mac

Minimális rendszerigény: 2,7 GHz-es kétmagos processzor, 2 GB RAM, GeForce 9600/Radeon HD 6750, 5,5 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!