26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Worms W. M. D.

Ismét háborúba indul egy adag tucat kupac kopasz kukac.

Írta: Captain Balu

Már 1995. óta irtják rendíthetetlenül (és megmagyarázhatatlan okokból) egymást a kukacok monitorjainkon. A sorozat nem egy folytatást, mellékágat, újrakezdést és még miegymást megélt az évek alatt, ember legyen a talpán, aki az összes részt számon tudta tartani. Most pedig megérkezett a boltok polcaira a Worms W.M.D., ami nagyon úgy tűnik, hogy egy olyan fejezet lett kis gyűrűstestű barátaink történetében, amely elé érdemes lesz újra leülni.

Worms W. M. D.

A ’98-as klasszikus, a Worms: Armageddon után nem erős túlzás azt állítani, hogy vakvágányokon botladozott a széria. Úgy tűnik, ezúttal a fejlesztők elhatározták, hogy nem fogják újra megreformálni a kukacháború alapjait, és inkább összegyúrták a legjobb elemeit, megszórták a tetejét néhány apró új ötlettel, és feltálalták az újoncoknak és az öreg rókáknak is, bízva benne, hogy a recept be fog válni. Bátran kijelenthetjük, hogy az ötlet sikerült. A harcok újra kétdimenziós, gyönyörű, kézzel megrajzolt terepeken zajlanak, a jól megszokott fergeteges hangokkal, kiegészítve néhány apró új animációval, amelyek mindig mosolyt fognak csalni arcunkra. Az irányítás is gyorsan kézre áll, mind kontrollert, mind az egeret/billentyűt preferáló embernek is. Szóval külcsín és technikai téren rendben van a program. Szerencsére kifagyásokkal vagy bugokkal sem találkoztam a teszt során.

Worms W. M. D.

De hiába szép az alma, ha belül kukacos! Azonban jelen cikkünknél erről szó sincs. Mint azt már az előzetes során is írtam (a játék stílusából adódóan), komplex történetre ne számítsunk a kampány során, sokkal inkább izzasztó kihívásokkal törnek a fejlesztők borsot az orra alá annak, aki a mesterséges intelligencia elleni harcot részesíti előnyben, vagy csak egy kis gyakorlásra vágyik a hús-vér emberek előtt. Gyakorlásra külön menüpontban is lehetőségünk nyílik egyébként, ahol az egyszerű alapirányítástól, az örült nindzsakötél-skillekig terjed a skála. Érdekes apróság, hogy a kampány során találhatunk kis plakátokat, amelyek különleges kihívások elé állítanak minket. Ha ezekben az adott feltétel mellett legyőzzük az ellenfél gyűrűsférgét, megkapjuk annak különleges fejfedőjét. És ha már fejfedők! A Worms W.M.D.-ből sem maradt ki a manapság divatos szintlépéses rendszer, amelynek segítségével ahogy fejlődünk, úgy nyithatunk meg új sapkákat, gesztikulációkat, animációkat és még sok minden egyebet saját kukacaink részére. Amennyiben nem vágynánk a fentebb említett kihívásokra, úgy természetesen bármikor kreálhatunk saját szájízünknek tetsző pályát, amelyet akár többedmagunkkal egy gép előtt is lejátszhatunk. Azoknak sem kell félniük, akik inkább online vizekre szeretnek elkalandozni, a W.M.D.-ben erre is van lehetőség, meglepően sok opció mellett.

Worms W. M. D.

A játékmenet is maradt a régiben hál’ Istennek, mindössze négy nagyobb újítással keverték fel a Team 17-es srácok a megszokott alapokat. Kapunk lecövekelt lövegállásokat, amelyek segítségével komoly előnyre tehetünk szert. Megjelentek az épületek is, amelyekben fedezékbe bújhatunk, igaz nem sokáig, mert akárcsak a pályát, ezeket is a földdel tehetjük egyenlővé, hogyha olyan kedvünk támad. Taktikai szempontból is fontosak ezek az épületek, ugyanis a benne ténykedő kukacot az ellenfél nem látja, így gondolom egyértelmű, hogy ennek főleg a multi meccsek alatt lesz fontos szerepe. Valamint immáron járművek volánja mögé is pattanhatunk, és onnan lövöldözhetünk az ellenfélre, csak vigyázunk, hogy nehogy kidobjon minket a helyünkről és ugyanezt tegye velünk! Ezek mellett megjelent egy craft rendszer is játékban, amellyel az égből érkező dobozokban fellelhető nyersanyagok segítségével (vagy saját meglévő fegyvereink lebontásával) új fegyvereket készíthetünk magunknak, akár az ellenfél köre alatt is. Minden más maradt a régiben, de persze azért a jellegzetes fegyverarzenál bővült néhány új darabbal is, amelyek többek között a régiek továbbgondolt verziói.

Worms W. M. D.

Igazából nem tudom, mit lehetne még az új Wormsről mondani. Negatívumot nem is igazán írtam, mert akinek eddig se jött be, annak most se fog meg tetszeni a sorozat, és pont ebből adódóan, hogyha nagyon kukacoskodni szeretnék, azért egy kis enyhe rókabőr szag még mindig ott lappang a háttérben. Azonban a Worms W.M.D. egy letűnt kor játékának modernizált újjászületése, amely remek szórakozás kicsiknek is nagyoknak is, és egy követendő példa, hogy hogyan kell bánni egy régi, legendás címmel, ha annak az újradolgozásáról van szó. Szerintem ez a rész lesz a sorozatban, amellyel megéri újra annyi időt eltölteni, mint annak idején az Armagedonnel, és azt hiszem, ennél jobb ajánlólevelet nem is írhatnék neki.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Jól bevált örült hangulat és élvezetes játékmenet.
  • Humoros hangvétel, kicsik és nagyok számára is.
  • Apró, de ötletes és működő újítások.
Negatívumok
  • Enyhe kis rókabőr szag járja át...

Worms W.M.D.

Platform:

Fejlesztő: Team17

Kiadó: Team17

Megjelenés:
2016. augusztus 23. PC
n/a: PS4, X1

Minimális rendszerigény: Intel Dual Core 6600 2,4 GHz, 2 GB RAM, Intel 4400/GeForce GTX 280/Radeon HD 7750, 32-bites Windows 7/8.1/10

Ajánlott konfiguráció: Intel i5/2500k 3,3 GHz^AMD FX 6300 3,5 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 750^Radeon R7 370, 64-bites Windows 7/8.1/10

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!