Pro Evolution Soccer 2018
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Rezrog Rezrog

Rezrog

Egy újabb procedurálisan generált roguelike dungeon crawler – lehet itt még újat mutatni?

2017.07.06. 21:09 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Hajdanában-danában, amikor én még kissrác voltam, az RPG műfaj sokszor egyet jelentett a „lemegyünk a labirintusba, lenyomunk mindenkit, felhozzuk a szajrét, és jól győzünk” játékmechanikával. Olyan mára már klasszikussá érett alkotások gyarapították eme műfajt, mint az Eye of the Beholder trilógia, a Dungeon Master, a korai Wizardryk, vagy az újabbak közül szemezgetve például a Legend of Grimrock. És itt az újabb tagja a családnak: a lett Soaphog műve, a Rezrog.

Rezrog

Mi újat lehet alkotni ebben a műfajban? Az alap játékmechanikát fentebb már kifejtettem, ennél sokkal bonyolultabb nem kell, így sok mozgástér nem marad – de azért egy-két trükköt a Rezrog is megpróbált bevetni. A látványvilág az, ami elsőre szembetűnik, hiszen a játéktér amolyan HeroQuest hangulatot idéz – és itt az asztali társasjátékra gondolok. Látjuk a dobókockákat, kólásdobozt, hőseink és ellenfeleink kis karton- (vagy műanyag-) figurák, a szemünk láttára épül fel a labirintus: szóval jóság van, engem megvettek kilóra, olyan hangulat árad belőle. A másik érdekesség, hogy hiába van egy komplett csapatunk a megszokott kasztokkal (lovag, harcos, íjász, mágus stb.), egyszerre csupán egyikükkel kalandozunk – ha ő fogságba esik, akkor a következő karakterrel indulhatunk neki az adott pályának, és próbálhatjuk meg kiszabadítani az előzőt, aztán ha vele sem sikerül, akkor a soron következővel, és így tovább, amíg a csapat el nem fogy. Papíron ez jól hangzik, a megvalósítás viszont erősen felemás lett, pont emiatt az egyedisége miatt.

Rezrog

Ha ugyanis egy karakterünkkel elég messze eljutunk, de aztán csak legyűrnek, akkor a többi karakter bizony eléggé lemaradt statisztikákkal mehet a nyomába (ez mondjuk valahol még jogos is, hiszen a fogadóban maximum a jobb bicepszükre tudnak gyúrni söröskorsóval, másra nem nagyon) – ergo sanszunk nem sok lesz. No nem mintha egyébként is olyan rengeteg lenne: sajnos elég gyakran hoz a gép olyan helyzetbe minket, ahonnan egyszerűen nem nyerhetünk, tehát a feltápolt emberkénk megy a levesbe, aztán szépen sorban a többi is – hiába kapunk másik dungeont új feladattal, annak a nehézségi szintje az első karakterünkhöz van igazítva. Ezért sem tudok képet mutatni a maradék 9 környezettípusból, mert átlag a negyedik-ötödik szinten emiatt mindig elvéreztem, pedig nem vagyok teljesen fakezű. Nem baj, ha nehéz egy játék, de azt nem szeretem, amikor direkt szívat. Az imént a „feltápolt” kifejezést használtam, ami azért erős túlzás, mert hiába találunk a körülményekhez képest egész jónak tűnő felszerelést, a szinthatár sajna jelen van. Gyógylötyiket és egyéb HP-visszatöltő jóságokat pedig igencsak szűkmarkúan mér a Rezrog...

Rezrog

Szóval lehetett újat mutatni, csak épp a kivitelezéssel akadnak problémák. Kár érte, mert a Rezrog elsőre nagyon hangulatos és magával ragadó, csak aztán pár óra alatt kibuknak a tervezési hibák. Ha a fejlesztők nem hagyják magára, szerintem úgy fél év múlva akár ki is kupálódhat tisztességes játékká – de ha nem, akkor ez bizony így, ebben a formában veszett fejsze nyele... ■

Rezrog
RezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrogRezrog

értékelés

Rezrog

Pozitívumok
  • Társasjáték-hangulat (noha csak egyedül játszhatunk).
  • Ez a „következő karakter siet az előző segítségére” koncepció jónak tűnik...
Negatívumok
  • ...csak a kivitelezése, kiegyensúlyozása nem sikerült.
  • A balansz amúgy sincs jól beállítva (és akkor még finoman fogalmaztam).
Minimális rendszerigény: 2 GHz-es, kétmagos processzor, 2 GB RAM, 512 MB-os videokártya, 4 GB HDD, Windows 7
Ajánlott konfiguráció: 3 GHz-es, kétmagos processzor, 4 GB RAM, 2 GB-os videokártya, 4 GB HDD, Windows 10
Rezrog
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Rezrog

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló