Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Need for Speed Payback

Need for Speed Payback

Amikor a műfaj meghatározó címe csupán egy klónná degradálódik...

2017.11.21. 23:55 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

A Need for Speed franchise első 11 évében gyakorlatilag dominálta az autós játékok piacát, tulajdonképpen mindegyik addigi rész a Most Wantedig sikeresnek volt tekinthető. A 2006-os Carbonon már kezdett látszódni, hogy kezd a sorozat kicsit kifulladni, de a mélyrepülést a 2008-as Undercover hozta el – azóta eléggé hullámzó, de sose igazán kiemelkedő részeket kapunk. Igen, tudom, ott a ProStreet és a két Shift, de ezek annyira nem illenek igazából a sorozatba, hiszen ezek az arcade játékmenettel szemben próbáltak inkább a szimulátorok felé elmozdulni. Azóta mintha nem találná magát a sorozat. Alapjában véve egyik sem játszhatatlanul rossz, de valahogy nem volt az igazi egyik sem (annyira nem, hogy például a 2010-es Hot Pursuit gyakorlatilag egy Burnout Paradise remake volt NFS brandinggel). A tavalyi/tavalyelőtti, alcím nélküli rész pedig leginkább a rettenetes színészi „alakításokkal” terhelt filmbetétei miatt marad emlékezetes, nem pedig a fantáziátlan játékmenet miatt.

Need for Speed Payback

És most itt az új, aktuális rész, és ezzel visszakanyarodnék a cím alatti leadhez: a Need for Speed Payback ugyanis gyakorlatilag egy „Tesco Gazdaságos” The Crew klón lett. Ott ugyebár az egész USA (némileg kicsinyítve, mínusz Alaszka és Hawaii) a játszóterünk, itt nagyjából egy 20-25 km átmérőjű terület. Itt is vannak race, offroad, drag, drift és runner (rendőrök előli menekülésre használt) verdák, ott emellett akadnak azért még monster truckok, motorok, és persze ezeknek a rendőrségi megfelelői (elismerem, hogy ezek leginkább a két kiegészítővel kerültek be, na de a Calling All Units is kint van már lassan egy éve). Ott dinamikusan a sebességünkhöz alkalmazkodik a GPS/minimap nagyítása, itt fix az egész. Sőt, itt is kártyákat kapunk a megnyert futamok után, amelyekkel fejleszthetjük az adott verdát (illetve a tuningboltokban is vehetünk ilyeneket jó pénzért), és persze itt is adottak a mellékfeladatok, például minél messzebbre ugratni, vagy egy szakaszt minél nagyobb átlagsebességgel abszolválni. Tökéletesen kirajzolódik az, hogy honnan merítettek ihletet a Ghost Games fejlesztői, csak hát a gond az, hogy a visszanyesett dolgok helyére semmi nem került, a többi pedig kopipaszta.

Need for Speed Payback

Persze a tradicionális NFS-elemek azért megmaradtak. Ilyen például a Michael Bay ihlette szituációk minél gyakrabban történő megidézése: például amikor egy már tuningolt Audi S5-tel nyélgázon nitrózva menekülünk, a fakabát különítmény fapados Ford Crown Victoriákkal utolér... De ugyanez a helyzet a Koenigsegg Regera–Ford Mustang viszonylatban is (egy 5 literes ikerturbós hibrid V8 motorral hajtott hipersportkocsit nehogy lenyomjon már egy Hemi blokkos tonnaDonna Mustang). Eddig a csúcs az volt, amikor 200 km/h-val alig bírtam utolérni egy kamiont! És ha már a rendőrség szóba került: hacsak nincs közük az adott feladathoz (értsd: nem olyan feladatot vállaltunk), sehol nincsenek. Nem zavarják a versenyeket, nem erednek a nyomunkba sima kóricálás közben – valahol biztos akciós a fánk meg a Twinkie, azokkal vannak elfoglalva... A versenyek szokás szerint bundázva vannak, mert valahogy vagy mi érjük utol a bolyt, vagy ők érnek utol minket. A multis közönség pedig hozza a hírneve alapján várhatót; bár ez igazából nem a játék hibája – az már igen, hogy gyakorlatilag 300. szint körülire feltuningolt járgány nélkül esélyünk sincs, a matchmaking ugyanis nem igazán pakol össze minket hasonló tudású és kaliberű ellenfelekkel.

Need for Speed Payback

A Frostbite motor viszont legalább szép látványról gondoskodik, a fotó móddal pedig könnyedén tudunk olyan képeket lőni, ami autóbolond kissrácok szobáinak falaira valók. Menet közben is tudunk egy gombnyomással képet lőni – én balga azt hittem, hogy ez rendes képernyőmentés lesz, de nem: a HUD-ot leszedi ilyenkor is, nem csak a fotó módban. (A cikk írása előtt álltam le válogatni a képeket, amikor ezt észrevettem...) No de kanyarodjunk vissza a grafikára. Frostbite ide vagy oda, a The Crew nem rondább nála (legalábbis nem szembetűnően), ott viszont nagyobb a változatosság és az autókázható terület... A hangok itt remekül sikerültek, szerintem még jobbak is valamivel, mint ott. Az irányítás viszont meglehetősen arcade lett, ami önmagában még nem baj, de finomítani kéne rajta. Kikapcsolt ESP-vel úgy csúszkálunk, mint az Old Time Hockey játékosai egy kiadósabb bodicsek után... Bekapcsolva meg ha nem is sínautó, de limitál.

Need for Speed Payback

Míg el nem felejtem: van ám sztori is! A három főszereplőnek a Las Vegasra hajazó Fortune Valleyban kell elintézni egy bűnszövetkezetet. Eredeti, nem? ;-) Oké, nem bántom, mert legalább valami szórakoztatást próbál vinni a sok versenybe, ezt én nagyra szoktam értékelni. Meg aztán a The Crewnak se volt sokkal eredetibb, csavarosabb története...

Need for Speed Payback

Szegény Need for Speed Payback, jól lehordtam itt fentebb. Vérzik érte a szívem, de ha megfeszülök sem tudok jobb véleménnyel lenni róla. Alapjában véve nem rossz játék ez se, csak érződik rajta, hogy a franciák mókája után akartak menni – csak épp azt felejtették el, hogy nem mindig több a kevesebb. A sorozat rajongói biztos élvezni fogják (ahogy tulajdonképp én is teszem), de jelen állás szerint a The Crew jobb – így áll az, amit még 2014 decemberében írtam/mondam: „a The Crew azt nyújta, amit hiába vártunk évek óta a Need for Speed sorozatban” – egy részét most megkaptuk, csak kevés lett.,, ■

Need for Speed Payback
Need for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed PaybackNeed for Speed Payback

A Need for Speed Payback PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült, amelyet az Electronic Arts biztosított számunkra.

értékelés

Need for Speed Payback

Need for Speed Payback
Pozitívumok
  • Alapjában véve pár tipikus NFS hülyeségtől eltekintve tulajdonképp rendben van.
Negatívumok
  • A Need for Speed Payback tulajdonképpen egy The Crew klón, csak kevesebb nála.
Minimális rendszerigény: Intel i3 6300 3,8 GHz/AMD FX 8150 3,6 GHz, 6 GB RAM, GeForce GTX 750 Ti/Radeon HD 7850, 30 GN HDD, 64-bites Windows 7
Ajánlott konfiguráció: Intel i5 4690K 3,5 GHz/AMD FX 8350 4 GHz, 8 GB RAM, Radeon RX 480 4 GB/GeForce GTX 1060 6 GB, 30 GB HDD, 64-bites Windows 10
Need for Speed Payback
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Need for Speed Payback

hozzászólások (2)

GustyX
GustyX 2017.11.22. 19:18
"A Need for Speed Payback tulajdonképpen egy The Crew klón, csak kevesebb nála." - pfööö....

Ennyi elég is volt, hogy elkerüljem. Jövőre viszont jön a The Crew 2, az viszont ütni fog remélhetőleg. Az első részét is imádtam.
Sityi
Sityi 2017.11.23. 08:12
Kellett a Crewnak is azért két kiegészítő, hogy kiteljesedjen, ergo nem teljesen veszett fejsze nyele az NFS Payback sem. De az tény, hogy startkor az alap Crew 3 éve többet tudott, mint most ez.
ajánlott olvasnivaló