Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Hand of Fate 2

Hand of Fate 2

Az osztó újra játékban, és bosszúra szomjas.

2018.01.14. 23:55 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

A Hand of Fate 2015 egyik legjobb játéka volt számomra, egyben talán a Darkest Dungeon mellett az általam leggyakrabban példaként emlegetett cím, hogy ha megfelelő módon használják, milyen egyedi, formabontó darabok születhetnek a közösségi finanszírozás, a Steam piacterének nyitása, az indie fejlesztők támogatása révén. Rajongásommal nem voltam egyedül, ahogy a jelek szerint abban az örömujjongásban sem, amikor az ausztrál Defiant Development fejlesztőcsapata bejelentette a második részt, amely még kifinomultabb, változatosabb elemekkel ígérte bővíteni a sorsok felett uralkodó nagy kártyajátékot.

Hand of Fate 2

A bejelentést viszont hosszú hallgatás követte. Időről időre kikerült egy rövid, ígéretes gameplay videó, a Defiant fejlesztői néha interjút, sajtócsomagokat adtak ki, viszont az első résznél bevetett hosszadalmas, nyílt Early Access időszak ezúttal elmaradt, és a megjelenés pontos dátumát is sokáig homály fedte.
Erről végül lehullott a lepel, a játék pedig meg is jelent 2017 novemberében – majd súlyosan felborult határidőnaplómmal mostanra végre el is jutottam oda, hogy kipróbálhassam, vajon képes volt-e felnőni a Hand of Fate 2 az elődje szintjéhez, és a készítőknek sikerült-e eredeti ígéreteikhez híven bővíteni, továbbfejleszteni.

Hand of Fate 2

A Hand of Fate 2-ben egy újabb névtelen kalandort irányítunk, akinek nemét és kinézetét a játék kezdetén választhatjuk meg. Egyszerű zsoldosként szegődünk az Osztó mellé, aki látványos nehézségek és sérülések árán végre visszatért a dimenziók közti homályból, és bosszúra szomjas. Az alaposan megváltozott kártyajáték leküzdésével farkasszemet kell néznünk az első részben alakított karakterünkkel, Kallasszal, aki az Osztó helyébe lépett a játék mestereként, azonban hataloméhségének és inkompetenciájának köszönhetően a játékból elszabaduló mágikus erők szép lassan őt magát és meghódított birodalmát is elkezdték felemészteni.

Hand of Fate 2

Az rögtön az első pillanattól feltűnik, hogy Kallas nagyon alapos változtatásokat hajtott végre a kártyajátékon. A játékban ezúttal nem egyszerűen hierarchiába tartozó főellenfeleket kell levadásznunk, hanem a hanyatló birodalom kulcsfontosságú pillanatait kell lejátszanunk, és így erőt, felszerelést és szövetségeseket gyűjteni az uralkodó megdöntéséhez. Így bár az alapok hasonlóak (egy felszerelés- és ellenfélpaklit kell összeállítanunk, amelyből az Osztó randomizált pályákat pakol ki elénk, megkeverve a küldetéshez tartozó alapkészlettel), minden ilyen küldetésben van valamilyen kerettörténet, és annak megfelelő módosító tényezők. Hogy az egyik ilyen kedvencemet hozzam fel példaként: a tolvajcéh idős mesterét megfenyegetik, hogy néhány napon belül megölik. Az elkövető három legközelebbi bizalmasának egyike (véletlenszerűen kerül kiválasztásra mindig, amikor ezt a küldetést indítjuk), feladatunk pedig nyomokat gyűjteni, és kideríteni, hogy melyikük a tettes. Minden, az Osztó által lefektetett pálya egy nap eseményeit jelöli, és a gyilkosság kijelölt estjéig minden nap az egyik gyanúsítottal kell teljesítenünk valamilyen feladatot – ez alatt van lehetőségünk szemügyre venni őt, beszélgetni vele. Ezen túl mindössze annyit tudunk, hogy a három gyanúsított különböző helyzetekben fog igazat mondani, hazudni vagy túlozni, ám a merénylő mindig hazudni fog – a küldetés sikeres teljesítéséhez pedig legkésőbb az utolsó leosztás végén meg kell vádolnunk, majd megölnünk a valódi tettest.

Hand of Fate 2

A csaták során ezúttal barátságos egységek is segíthetnek minket, illetve minden küldetésre magunkkal vihetünk egy-egy társat. Egyelőre négy ilyen társat szerezhetünk a játék során, akik mind egyedi történettel, eseménykártyák formájában megjelenő küldetésláncokkal rendelkeznek, és különböző bónuszokat adnak, illetve támadásokkal és aktiválható bónuszképességekkel segédkeznek a csatákban is (ha pedig mindegyiküknél kimaxoltuk a küldetésláncokat, az hatással van a játék fináléjára). A kártyatérképen ezúttal csak akkor fogyasztunk ételt és gyógyulunk, ha addig ismeretlen mezőre léptünk, ellenben bármikor van lehetőségünk letáborozni, ahol nem csak gyógyulhatunk a felhalmozott ételekkel, de a táborunkhoz csatlakozó árusokkal kereskedhetünk is.

Hand of Fate 2

Emellett az események és a tárgyak is átestek némi átalakuláson. Kezdőfelszereléseinket például a szörny- és eseménykártyákhoz hasonlóan mi választhatjuk ki, és tartozhat közéjük több élelmiszer, vagy rögtön induláskor erősebb fegyver. Bizonyos felszerelések használatánál és egyes események lejátszódásánál fontos szerepet kap egy új erőforrás is, a hírnév. Ez minden küldetés elején nulláról indul, ám ahogy egyre több ellenfelet pusztítunk el, és egyre több próbán álljuk a sarat, úgy növekszik, és egyes események, párbeszédek gyökeresen más eredményhez vezethetnek, ha karakterünk már a környék leghíresebb harcosává vált, ráadásul sokkal erősebb, legendás felszereléseket is használhatunk. Az eseményéknél a párbeszédeken túl szintén előfordul, hogy egy gyors ügyességi játékkal, vagy az Arkham sorozat harcrendszerét idéző csatákban kell helytállnunk, előbbiek változatossága pedig szépen növekedett az itt a piros, hol a piros stílusú lapkeverésnél. Lopakodásnál egy fényinga nyelvét kell egy megfelelő színű, mozgó téglalapon megállítanunk, elég gyakran dönt kockadobás az események kimeneteléről, különösen kockázatos próbáknál pedig egy szerencsekerékre emlékeztető kártyakört kell megfelelő időben megállítanunk.

Hand of Fate 2

Technikai szempontból is történtek változások. A helyszínek többnyire sokkal szebbek, látványosabbak, részletesebbek, míg a csaták során gyakran sokkal több karakter mozog sokkal gyorsabban az arénákban. Ezzel arányosan növekedett a gépigény is, ám még mindig igen baráti: a tesztgépem még a másfél évvel ezelőtti bővítés előtt is vastagon teljesítette volna az ajánlott kategóriát, és bár nem csúcskategóriás, akadás és technikai problémák nélkül tudtam a legmagasabb beállítások mellett futtatni a játékot. A hanganyag szintén kiváló, számtalan visszatérő és új dallammal, a hangulat pedig a jóval tisztább és fókuszáltabb történetnek köszönhetően talán még jobb, mint az elődé.

Hand of Fate 2

Viszont, mielőtt belevetnéd magad a Hand of Fate 2-be, feltétlenül meg kell tenned valamit: vedd elő a játék első részét, és tégy egy kísérletet a végigjátszásra vagy újrajátszásra. A HoF2 ugyanis alapértelmezésnek veszi, hogy az első részt végigjátszottad, és még azon túl is talán kissé túl erősen emelte a nehézségi szintet. A küldetések sokkal hosszabbak, a csaták a számosabb és gyorsabb ellenfél miatt kaotikusabbak, a szerencsetényező pedig néha minden taktikám és tapasztalatom ellenére annyira sorsdöntő volt, hogy néha majdnem fél órányi játékidőt buktam pusztán a rossz leosztás miatt. Már a játék első küldetései felidézték az első rész legnehezebb és legizzasztóbb pillanatait. Ráadásul míg az első részben még egy elbukott küldetés során is számtalan token nyílt meg, és így léptek előre a különböző „történet-/küldetésszálak”, a folytatás elég fukarul bánik ezekkel, és gyakran fordult elő, hogy hiába volt bukta másodjára, sőt harmadjára is a küldetés, a tanulópénzen túl semmilyen jutalom nem járt a végén.

Hand of Fate 2

A Hand of Fate 2 esetén így összességében egy döntő szempont van: szeretted-e az első részt? Ha igen, akkor a folytatás alaposan próbára fog tenni, de még többet és még jobbat fogsz kapni az abban megszeretett játékmenetből, kifinomultabb, letisztultabb, jóval keményebb formában. A 2017-es év egyik legjobbja, számtalan kellemes vele töltött játékórával zárhattam a tavalyi évemet, 2018-ban pedig a fejlesztők ígérete szerint számtalan új tartalmat, frissítést kapunk még hozzá. ■

Hand of Fate 2
Hand of Fate 2Hand of Fate 2Hand of Fate 2Hand of Fate 2Hand of Fate 2

A Hand of Fate 2 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült, amelyet a fejlesztőktől kaptunk.

értékelés

Hand of Fate 2

Pozitívumok
  • Nagyon érdekes küldetések, egyedi célokkal és játékelemekkel.
  • Számtalan új, frissítő elem.
  • Ami az első részben is működött, csak még jobb, letisztultabb lett.
Negatívumok
  • Már induláskor olyan nehéz, mint az első rész utolsó pályái.
  • Egyes küldetések túl hosszúak, és mégis a puszta balszerencse miatt bukhatóak.
  • Sokkal lassabb és nehezebb folyamat a tokenek megnyitása, eseményfolyamok léptetése.
Hand of Fate 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Hand of Fate 2

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló