Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Apex Construct

Apex Construct

Futurisztikus íjászkodás pókszerű robotokkal és némi fejtörőkkel megspékelve VR-ra.

2018.03.09. 22:49 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Amióta néhány hónappal ezelőtt magam is hozzájutottam egy PlayStation VR-hoz, jelentősen megnőtt az érdeklődésem a virtuális valóságban játszódó játékok iránt. Míg néhány évvel ezelőtt még erősen szkeptikus voltam az akkor még csak szárnyait próbálgató VR-őrülettel kapcsolatban, ma már én magam is rendszeresen vadászom, hogy milyen újabb és újabb játékokat szerezhetek meg PSVR-ra. Ezért is örültem meg, amikor lehetőséget kaptam az Apex Construct tesztelésére. Bár bevallom, korábban nem sokat hallottam a Fast Travel Games első játékáról, egy-két kép és trailer után tudtam, hogy ez kell nekem. És nem is csalódtam benne.

Apex Construct

Az Apex Construct története a távoli jövőben játszódik. Az emberiséget annyira hajtotta a tudományos kíváncsiság, hogy az egyre több balul sikerült kísérlet miatt végül el is tűnt a Föld színéről, az általunk ismert világ pedig darabjaira hullott. Szó szerint, ugyanis a játék egy rossz álomra emlékeztető világban játszódik, amely leginkább olyan, mintha egy összegyűrt papírgalacsin kellős közepén csücsülnénk. Nehéz ezt elmagyarázni, a képek viszont jól átadják a hangulatot.

Apex Construct

Nos, ezt a poszt-apokaliptikus világot két mesterséges intelligencia, Apa és Anya uralják, akik örökös háborúban állnak egymással. Amikor, mint az utolsó emberi lény, váratlanul felbukkanunk a semmiből, Apa gyorsan le is csap ránk, hogy segítsünk neki összegyűjteni néhány fontos információt, és menet közben az se baj, ha Anyát is eltesszük láb alól. Ahogy haladunk majd előre a sztoriban, persze szép lassan kiderül, hogy itt bizony senki sem az, akinek elsőre látszik.

Apex Construct

Az Apex Construct teljes egészében a VR-élményre van kihegyezve, és szerencsére a játékmenet minden ízében illeszkedik is ehhez. Mozogni két formában is tudunk. Egyfelől a bal kontroller T-gombját nyomva tartva folyamatosan haladunk előre, ilyenkor ugyanezzel a kezünkkel jobbra-balra integetve oldalazni is tudunk. Ennél viszont sokkal gyorsabb a teleportálás, amikor csak rámutatunk egy pontra a közelünkben, és már ott is vagyunk. Előbbi hátulütője, hogy hátrafelé nem tudunk haladni, utóbbié pedig, hogy néha picit nehézkes a kívánt hely pontos belövése.

Apex Construct

A küldetések során rendszerint két dolgot teszünk: az adott pálya felfedezése közben számítógép-terminálokon igyekszünk kódokat megtalálni, és ezzel átjutni a lezárt ajtókon, valamint különböző állatokra (többnyire pókokra vagy kutyákra) emlékeztető robotokkal harcolunk. A kódfejtés klasszikus kalandjátékos módszerrel történik, vagyis alaposan át kell kutatnunk környezetünket, hogy megtaláljuk a szükséges információkat. Ez általában irattartótáblákon hagyott jegyzetekben, néha pedig a terminálokon talált fájlokban lapulnak. Külön mókás, hogy régi DOS-os parancspötyögéssel kell a gépeket kezelni. Picit néha nehézkes, de nagyon szórakoztató. Időnként tárgyakat is kell gyűjtögetnünk, főleg energiacellákat, hogy áram alá helyezzünk bizonyos rendszereket, ajtókat.

Apex Construct

A harcrendszer alapját az íjunk jelenti, amely egyben a pajzsunkként is szolgál. Amikor a robotok energialabdákat lőnek ránk, egy gombnyomással az íj helyére egy energiapajzsot kapcsolhatunk, amely pár találatig megvéd minket. Mivel az íj és a pajzs csak egymás helyett használható, a csaták során gyorsnak, és lehetőleg pontosnak kell lennünk. A robotok ugyanis állandóan mozgásban vannak, és rendszeresen tüzelnek is ránk, mi viszont csak két kivédett lövésük között tudunk támadni. A virtuális íjászkodás egyébként rettentő szórakoztató, gyorsan megtanulható, és az esetek döntő többségében jól is működik. Csak nagyon ritkán tapasztaltam olyat, hogy a játék picit megzavarodott a Move kontrollerek valós pozícióját illetően.

Apex Construct

Fegyverünk, pajzsunk, valamint különböző nyilaink (mert idővel több különböző fajta is lesz) fejleszthetőek is. A pályákon lelőtt robotokból begyűjtött energiagömbök szolgálnak kreditként, amelyet a küldetések között bázisunkon tudunk fejlesztésekre, illetve kiegészítő felszerelésekre költeni. Utóbbiakra is szükség van, hiszen használhatunk gránátokat és üdítősdobozokat is (utóbbi az életerőnket adja vissza).

Apex Construct

Az Apex Construct a jól sikerült VR-játékok közé tartozik, amely remek szórakozást nyújt. A harcok élvezetesek és épp elegendő kihívást jelentenek ahhoz, hogy még ne legyen túl frusztráló, de ne is legyen túl könnyű. A fejtörők, vagyis a kódkeresgélés is jól illik a játékba, csak néha éreztem úgy, hogy nincs tovább, nem tudom, mit és merre keressek. A játék egyelőre csak PlayStation VR-ra érhető el, de március vége felé PC-re is megjelenik, ahol Oculus Rifttel és HTC Vive-val is lehet majd játszani. ■

A tesztpéldányt a Sony Interactive Entertainment Europe biztosította számunkra.

Apex Construct

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló